Red de planeet met de H2: plas in de pot

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 13/01/13, 22:39

In een aut'fil zijn er sommigen die over de Knaki Herta praten: pure provocatie, ik antwoord niet! Beeld
chatelot16 schreef:u hoeft niet te veel bier te drinken om meer te plassen ... het kan meer water maken zonder het volume ureum te vergroten

Volume, duur...? Volume, duur...? : Roll:

Ik zie je aankomen, je mikt op achteruitgang: … "minder drinken om minder te plassen!" »

Sarko, als je ons hoort! Beeld

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 16/01/13, 05:03

Christophe schreef:Onderwerp vervolg:

Het is niet per se prettig om erover te praten, maar het is een feit dat vaak wordt genegeerd, urine heeft interessante ecologische krachten. Het kan ook worden beschouwd als een bron van hernieuwbare energie, waardoor met name gadgets of computers kunnen worden opgeladen.

In 2010 ontwikkelden onderzoekers van de Heriot-Watt University, VK een prototype van een brandbare cel die energie kan produceren uit urine. Zonder vervuilende bijproducten te genereren, kan het prototype de chemische energie in ureum omzetten in elektriciteit en water, die ook kunnen worden hergebruikt.

Zo zou urine kunnen worden gebruikt om bijvoorbeeld elektriciteit op te wekken in onderzeeërs of voor geïsoleerde stammen midden in de woestijn. Vroege tests hebben positieve resultaten opgeleverd, kleine hoeveelheden vermogen geproduceerd, met veelbelovend potentieel.

Menselijke urine is een van de rijkste bronnen van stikstof, fosfor en kalium voor planten., en de assimilatie ervan is perfect. Na het testen van het gebruik van urine in een plantage, ontdekten Finse onderzoekers dat het een uitstekende, overvloedige en goedkope organische meststof blijkt te zijn.
In een studie gepubliceerd in het Journal of Agricultural and Food Chemistry werd de groei van twee koolplantages vergeleken, waarvan er één werd bewaterd met urine. Dit gaf kolen van iets groter formaat.

Dat blijkt uit een onderzoek dat deze maand is gepubliceerd urine kan mogelijk broeikasgassen zoals CO2 opvangen. De auteur van de studie, professor Manuel Jiménez Aguilar, van het Instituut voor Agrarisch Onderzoek en Training van Andalusië, zegt dat ureum bij kamertemperatuur ontleedt en onder andere ammoniak produceert dat zich kan binden aan CO2 om ammoniumbicarbonaat te vormen.
Volgens de onderzoeker zou het mengsel gemaakt van urine de wereldwijde uitstoot met 1% per jaar kunnen verminderen. De volgende stap is het maken van prototypes om uitlaatpijpen en fabrieksschoorstenen te filteren.


Bron: http://www.neo-planete.com/2013/01/10/l ... e-energie/


Nog een ander proefschrift van een andere Britse universiteit over dit onderwerp:

— “Wanneer ureum wordt verwarmd met stoom, wordt een eenvoudig waterstofrijk syngas gevormd, met productconcentraties van: 60% H2 […] Relatief milde temperaturen tussen 500°C en 700°C zijn vereist voor optimale stoomconversie”

Serieus, en onlangs hebben we het er hier over:

Rollinson, Andrew, Universiteit van Leeds schreef:Waterstof uit ureum: een nieuwe energiebron

Dit onderzoek presenteert een beoordeling van de levensvatbaarheid van het gebruik van ureum als energievector. Ureum is aantrekkelijk in vergelijking met de chemicaliën die eerder in aanmerking kwamen voor levering
waterstof omdat het niet giftig, niet brandbaar en stabiel is bij kamertemperatuur en atmosferische druk. Ureum is goedkoop te produceren en heeft een bestaande productie-infrastructuur, maar het heeft ook een enorme onaangeboorde natuurlijke hulpbron, waarvan uit deze studie bleek dat de kennis om te winnen technisch mogelijk was. Modellering voorspelde dat
wanneer ureum met stoom wordt verhit, ontstaat een eenvoudig waterstofrijk synthesegas met productconcentraties van ca. 60% H2, 20% CO2 en 20% N2. Relatief milde temperaturen van 500°C ≤ T ≤ 700°C werden voorspeld voor optimale stoomconversie en H2-opbrengst. Experimentele stoomreforming in dit temperatuurbereik met behulp van een katalytische stroomreactor met vast bed werd speciaal ontwikkeld voor waterige ureumbrandstof met behulp van een nieuw drop-feed en passief gekoeld inlaatsysteem. Steady state-werking creëerde een waterstofrijk syngas met een samenstelling die nauw overeenkomt met die voorspeld bij evenwicht. Een nikkelkatalysator bleek effectief en robuust te zijn voor het proces, waardoor herhaalde cycli mogelijk waren
zonder waargenomen degradatie. Karakterisering van de katalysator onthulde dat de stoomreforming van ureum schoon was, zonder enig bewijs van koolstofvorming. Het experimentele
bestudeer gebruikte ureumoplossingen in het bereik van stoom tot ureum (S:C) van 3:1 tot 7:1. Voorlopige analyses van deze mengsels bevestigden dat de brandstof niet zou worden beïnvloed door isomerisatie en ontleding voordat de reactor werd ingevoerd. Verdere voorlopige experimenten met kinetische mechanismen bevestigden dat alleen de thermische ureumomzetting in het slechtste geval 99.9% zou zijn binnen 0.5 seconden bij T ≥ 500 °C. Gelijktijdige thermische analyses verkenden een groter dan eerder gerapporteerd bereik van geëvolueerde soorten geproduceerd door thermolyse van ureum en ureumoplossing in aanwezigheid van nikkelkatalysator.

http://etheses.whiterose.ac.uk/2129/
0 x
porsche collectie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 11/10/10, 15:55

urine elektrolyse




par porsche collectie » 02/10/13, 17:31

voor degenen die twijfelen aan het belang van het proces, herinnering aan het artikel met de vergelijkingen en de metingen:
http://www.suttonfruit.com/pics/urea_electrolysis.pdf
geen tijd om het onderwerp uit te werken, te veel werk. Ik denk dat mensen hier voldoende opgeleid zijn om niet domweg een pseudo-vergelijking van behoud van energie toe te passen (we vergeten de interne productie, verdomme dan...) en daaruit af te leiden dat de elektrolyse van urine verbruikt wat de verbranding produceert.
Ik bewaar de urine-elektrolyser in de set kandidaat-modules voor het motorverbeteringssysteem dat we gaan bouwen.
Elke discussie over dit onderwerp of enige andere met betrekking tot kraken/verbetering van fysische of chemische verbranding interesseert mij.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/10/13, 22:04

ureum elektrolyse ja ... maar urine is geen ureum, het is meestal water, een beetje ureum en veel m .... om de elektrolyser te verstoppen
0 x
porsche collectie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 11/10/10, 15:55

urine of ureum




par porsche collectie » 02/10/13, 22:36

Ik ben geen chemicus, maar de jongens die "Ureumelektrolyse: directe waterstofproductie uit urine" schreven, lijken geen grappen. Ik heb nog geen tijd gehad om het artikel te lezen en te controleren, net doorgebladerd, maar ze beschouwen urine wel als goed. Het is dus een spoor om te onderzoeken, in ieder geval als ik deze module integreer, zal ik hun paper aandachtig bekijken zonder a priori op urine. Als de elektroden of de elektrolyt verstopt raken, praten ze daar waarschijnlijk over. Als iemand resultaten heeft die de vervuiling kwantificeren en de impact die het heeft, in intensiteit, gasproductie of iets anders, zou dat interessant zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/10/13, 23:20

er zijn grappenmakers die met verwarring spelen: echt wetenschappelijk artikel over de elektrolyse van zuiver ureum, en om de hoek van de tafel prutsen aan urine zonder gekwantificeerd resultaat

het is een beetje zoals wetenschappelijke resultaten geven over het gebruik van pure alcohol als brandstof, en rode wijn in je auto stoppen omdat er alcohol in zit... je kunt het altijd proberen

Samenstelling van menselijke urine
Water: 95%
Ureum: 2%

http://fr.wikipedia.org/wiki/Urine

deze 2% ureum hebben een historisch belang bij de ontdekking van ureum, maar een verwaarloosbare energie-inhoud
0 x
Edenwacht
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 15/08/08, 18:57
Plaats: Landes




par Edenwacht » 06/10/13, 09:25

Hallo aan u

Ik heb dit soort elektrolyse enige tijd geleden getest.
Het probleem dat ik had was dat het vrij snel een dik wit schuim vormde, en dat het uiteindelijk uit de elektrolyser kwam.
De bubbels in het schuim zijn zeer explosief ja, maar het schuim nee, het is de elektrolyt...
Plots daalt het elektrolytniveau snel en loopt het uit de elektrolyser.
We zouden iets moeten vinden om het schuim in de elektrolyser te houden, misschien met een buis die hoog genoeg is, dat zou goed zijn, of anders een heel fijn rooster erboven om het schuim opnieuw te condenseren, ik weet het niet...
Ik kon het niet vergelijken met normale elektrolyse omdat het onbruikbaar is zoals het is...

A+
0 x
porsche collectie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 11/10/10, 15:55




par porsche collectie » 06/10/13, 18:02

Hallo,
Ik heb al wat reacties van je gelezen op andere forums. Waaronder valse verklaringen om u te ontmoedigen in uw pogingen (altijd dit verdomde pseudo-behoud van iets) die u duidelijk niet tegenhielden.
Ik voel me niet op mijn gemak met vragen over mogelijkheden (chemisch of elektrisch) die je lijkt te beheersen, ik zal dit bestuderen als de tijd daar is. Wat betreft uw opmerking, ik denk dat het schuim hetzelfde is als wat ik waarneem in mijn opladende batterijen of in een frisdrankfles. Inclusief gas, min of meer opgelost. Afhankelijk van de fysieke omstandigheden (bijv. schudden) stijgen deze insluitsels. Het is puur fysiek, dus een fysieke reactie zou goed moeten zijn. De eigenschappen van de elektrolyt zijn direct verantwoordelijk voor deze emulsie of niet. in alle gevallen zouden we het fenomeen moeten kunnen beperken door deze bubbels te breken (de batterij of het rooster te schudden, zoals je veronderstelt). Als dit mij overkomt, heb ik het vermoeden dat een redelijk fijn scherm de vloeistof uit dit schuim zal stoppen en het gas zal passeren, wat het doel is. aan de andere kant een vrij lange buis, daar geloof ik niet in. het schuim zal stijgen (ik kan het mis hebben, het hangt allemaal af van de kenmerken van de vloeistof, de oppervlaktespanning, de vorm en positie van de buis/zwaartekracht, enz.). In ieder geval bedankt voor de informatie.
Ik maak alleen een groot diagram van alle mogelijke modules van de urine/HHO/pantone-systemen, een schematisch diagram (bijvoorbeeld: ik scheid conceptueel het magnetische staafaspect en het verwarmingsaspect) om met mijn team de module te kiezen (of meerdere in geval van afhankelijkheid) die we zullen bouwen en de machine die het zal ontvangen in tractor, auto, bosmaaier, enz.
Met vriendelijke groet,
--- John ---
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 06/10/13, 18:48

iets bewaren???

elke keer dat we een transformatie maken, moeten we begrijpen wat het ding is dat behouden blijft om te kunnen berekenen

in het geval van elektrolyse, elke keer dat het een elektron maakt, maakt het een waterstofatoom ... ongeacht het geëlektrolyseerde product, de huidige waterstofstroomsnelheid is hetzelfde

het enige dat verandert is de spanning

door water te elektrolyseren, met soda of zwavelzuur, is de spanning nodig voor energiebesparing

bij ureumelektrolyse gebruikt het de energie van ureum en de spanning is erg laag, dus het gebruikt minder energie

dit is alleen zichtbaar bij elektroden met een groot oppervlak ... als de elektroden te klein zijn met een nog te hoge spanning, zie je het verschil niet tussen waterelektrolyse en ureumelektrolyse

urine is geen ureum! het bevat onder andere chloriden die de anode jammerlijk zullen opeten

het zal mogelijk zijn om aan het begin van de elektrolyse een zeer lage spanning waar te nemen, dus lage elektrische energie ... maar zodra de 2% ureum is verbruikt, zal de elektrolysespanning de normale waterelektrolysespanning zijn, met bovendien het probleem van urinevervuiling
0 x
porsche collectie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 11/10/10, 15:55

motor model




par porsche collectie » 10/10/13, 17:34

Ten eerste ben ik geïrriteerd omdat ik niet kan vinden hoe ik contact kan opnemen met de managers om mijn probleem aan hen te melden. misschien komt het door mijn browser, ik weet het niet. Ten tweede het probleem waar het om gaat: ik stel vragen of geef voorlichting over het gebruik van urine in een warmtemotor. Maar dit is voor mij slechts een van de ontelbare mogelijkheden voor verbetering van motoren die gedurende 2 eeuwen zijn overwogen. Ik zou willen dat het onderwerp over de plas in de motor een blad van een grote boom is, wat bijvoorbeeld "verbetering van thermische motoren" zou zijn, waarin de systemen met reactoren een tak zouden zijn, de HHO een andere, de modificaties van de bestaande componenten (schuren, verlichten) een andere, wat weet ik. Maar ik kan geen structuur van dit type vinden, dus dwaal ik willekeurig rond. de rest van mijn betoog zal hier eindigen omdat ik ben begonnen, terwijl het misschien ergens anders zou moeten zijn, kortom ik ben verdwaald. Is het gewoon mijn werk, of de rol forum van de site moet deze in boomvorm worden gereorganiseerd?
Nu naar de kern van de zaak: omdat ik wilde begrijpen hoe warmtemotoren werken, kwam ik een boek uit 1900 tegen dat (onder andere) een thermodynamisch motormodel gaf. Dit interesseerde me vooral, omdat het altijd handig is om te begrijpen wat we aan het ontwikkelen zijn. Helaas bevat dit model fouten, of het vergeet in ieder geval processen die fundamenteel zijn en die mij doen twijfelen aan de conclusies van de auteur. Ik heb daarom een ​​nieuw model ontwikkeld op basis van wat er al was. het huidige resultaat is gewoon de energie die door de motor wordt geleverd, een eenvoudige formule. De gebruikte termen maken het mogelijk om het effect van de verschillende parameters in het model te begrijpen. Als mensen geïnteresseerd zijn om te begrijpen wat dit model oplevert, of om eventuele rekenfouten te corrigeren, zal ik de demonstratie op een digitaal medium schrijven (zoals Word of iets anders), anders blijft het een concept in mijn projectdocumentatie. Natuurlijk zal ik dit model waarschijnlijk moeten uitbreiden naarmate ik vorder. Als iemand geïnteresseerd is, zul je me moeten uitleggen hoe je hierin een bestand kunt bijvoegen forum of gelijkwaardige methode.
Laatste punt: het artikel over ureumelektrolyse dat ik een paar dagen geleden heb gepost, reageert niet (zwart scherm, niets anders) maar ik heb gelukkig een gedrukte versie (nog niet in detail gelezen). Dus ik kan scannen en posten als iemand geïnteresseerd is.
--- Jeans ---
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 191-gasten