Het dilemma van zeep noten ...

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

Het dilemma van zeep noten ...

par bob_isat » 27/06/06, 18:17

hi to all,

Noten zijn een product waar ik al een tijdje over hoor, maar ik ben nog niet gesprongen. Inderdaad, ik stel mezelf de volgende vraag:

is het beter om een ​​conventionele wasserij te gebruiken, met nitraten of producten die 4000 km per vliegtuig hebben gemaakt?

Wat denk jij?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

par Christophe » 27/06/06, 18:20

Econologisch correcte vraag!

Eerste antwoord ze komen niet per vliegtuig maar per boot (het transport de meest econologische kg ter wereld en heel ver!) ...

Ik sluit het onderwerp af omdat we het hier al bespreken: https://www.econologie.com/forums/noix-de-la ... t1550.html
en het antwoord komt zeer snel op de site!

ps: het is geen 4000 maar 10 000 ...
Dernière édition par Christophe de 07 / 09 / 09, 14: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

par Christine » 27/06/06, 18:32

Uittreksel uit een artikel dat we hebben geschreven om dit soort vragen te beantwoorden:

"2.Transport vanuit India of Nepal vormt het brandstofprobleem en is niet zo milieuvriendelijk als dat.
Vanuit dit oogpunt zou de ideale oplossing zijn dat we allemaal een zeepboom in onze tuin hebben: dit is niet het geval. Het is dan nodig om te vergelijken met de situatie zoals die is als we de gebruikelijke detergentia achterlaten. Neem het voorbeeld van een stel zonder kinderen:
-met de walnoten: het verbruik ervan is gemiddeld 100g gedurende drie maanden, meer dan 2 jaar met 1 kg.
-met het conventionele wasgoed, verbruikt het tegelijkertijd voor 8-pakketten van 5 kg: ofwel 40 kg wasgoed / 40 kg om fabrieksopslag / 8 grote pakketten te vervoeren.

Bij het zien van deze vergelijking wordt het transportprobleem een ​​vals probleem. "

Volledig artikel: https://www.econologie.com/impact-ecolog ... avage.html
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten