Elektriciteitsproductie met houtblokken

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 13/08/13, 22:12

Ik nam het wijd, om er zeker van te zijn dat ik niet loog. Bij nader inzien is het minder.

Maar let op: op deze afstand waar ik het over heb, kun je een auto, een scooter of een tractor heel goed horen. Hij is dus veel minder luidruchtig dan deze “machines”!

Op 1 meter afstand hoor je het zeker. Maar hoe omschrijf je de intensiteit van een geluid? Ik moet het geluidsniveau in dB vinden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 14/08/13, 05:47

Hallo,

Bij mijn generatorleverancier heeft een model met standaard geluidsisolatie een akoestisch vermogen variërend van 65 tot 76 dB(A) op 10 meter, en een "superstille" versie is 60 dB(A) op 10 meter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 14/08/13, 12:29

60 dBA, op 10 meter is het laag, net als een wasmachine of brandstofketel, niet te luidruchtig... er zijn ketels die meer zijn

het probleem met generatoren is dat veel mensen het brullende geluid van een motor niet leuk vinden... het gezoem van een ketel is normaal en we verdragen het... het geluid van een motor ontploft, we kunnen er niet tegen als we het herkennen

het is ingewikkeld om een ​​kleine, goed geïsoleerde draagbare generator te maken omdat het volume en het gewicht beperkt zijn, maar voor een warmtekrachtkoppelingsmotor die als een ketel in een gebouw is geïnstalleerd, is het veel eenvoudiger

Het geluid van een kleine generator met een benzinemotor van 6,5 pk heb ik volledig weten te elimineren: ingesloten in een kamer van stevig metselwerk met een goede laag geluidsabsorberende materialen tegen de muren

warmteafvoer door lucht-waterwisselaar

de eerste keer dat ik de geluidsisolatie testte met een stevige, waterdichte muur, kwam het geluid altijd een beetje naar buiten: zolang er geen absorberende materialen waren, veroorzaakte het een resonantie in de kamer en het kleinste lek laat het geluid ontsnappen

Ik hing eenvoudigweg een groot aantal oude jutezakken tegen alle muren binnen, en er kwam geen geluid meer uit

en wederom zijn het kleine, lichte motoren waarvan de behuizing niet stevig is: met een watergekoelde motor, gemaakt van dik gietijzer, zal het veel gemakkelijker zijn

nog een belangrijke verbetering: solide uitlaat, gemaakt van gietijzer, goed geïntegreerd in de structuur van de motor, zonder enig zwak punt dat uit elkaar valt zoals kleine huidige motoren
0 x
Avatar de l'utilisateur
1360
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 26/07/13, 07:30
Plaats: Zwitserland
x 36




par 1360 » 14/08/13, 12:47

Het moeilijkste om geluid te isoleren met een generator is het geluid van de koellucht.

Ik zag op de website van mijn leverancier dat de geluidsmeetafstanden veranderd waren, het is niet meer 10 meter, maar 7.

Wat informatie hier: http://www.genset.it/sito_genset/pubbli ... go_fra.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 220 gasten