Stop & Start-systeem (SST) voor elke auto?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/07/13, 19:21

het voordeel van goede elektronica die we 100% beheersen is dat het geen investering is die aan de auto vast zit! zelfs gemonteerd op een auto aan het einde van zijn levensduur, gaat het niet verloren als specifiek onderdeel voor deze auto

wat ik leuk vind aan de Arduino-serie is dat het een programmeertaal heeft (een soort C-taal die enigszins is aangepast) die in een hele reeks voorkomt! van een kleine kaart aan 19 euro tot een grote aan 49 euro

we kunnen beginnen met de grote om ons hoofd niet te breken, om de ruimte te hebben om veel dingen op te nemen, en als het eenmaal werkt, kunnen we de programmering optimaliseren om tevreden te zijn met een klein model

natuurlijk is megaskirt beschikbaar met reeds gemaakte programma's om een ​​motor te laten draaien, maar helaas vind ik het vaak ingewikkelder om de reeds gemaakte programma's te begrijpen dan om te programmeren wat ik wil

Ik zou van gedachten kunnen veranderen over megaskirt als ik iemand zou ontmoeten die het goed kent en me dan zou laten zien wat ervoor nodig is
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 24/07/13, 20:55

Ik heb een evolutie van de arduino: de chipkit uno 32. Hij is efficiënter dan de arduino, is compatibel met zijn programmeertaal en met zijn kaarten. Ik ben de programmeertaal aan het leren. Ik weet echter niet of het een fout in mijn code is, maar ik vind het een beetje traag en ik betwijfel of het de complexiteit van de motor van een auto aankan. Ik zal over een paar dagen duidelijker zien!
Op de ecoshell-marathon ontmoette ik een team waarvan het prototype volledig werd beheerd met een elektronisch Labview-bord. Het past misschien beter bij het type doos dat u zoekt. Desalniettemin vind ik de kaart duur, maar de programmeertaal is erg fijn om te gebruiken en de software om hem te maken is op internet te vinden.
Met betrekking tot de megasquirt-box kan ik uit mijn ervaring zeggen dat deze bedoeld is voor een publiek dat niet bang is om zijn handen vuil te maken en die wat tijd voor zich heeft. Afhankelijk van de gebruikte sensormodellen moet de elektronische configuratie van de box inderdaad fysiek worden gewijzigd. Bijvoorbeeld een weerstand verwijderen, een vervangen, twee elementen van de printplaat ertussen overbruggen,... Dit zijn geen moeilijke handelingen om uit te voeren, maar ze kosten wel tijd. Bovendien is de documentatie op de megasquirt-site zeer compleet, maar alleen in het Engels. Het is soms moeilijk om je weg te vinden in de massa informatie die er is. Er zijn er echter meerdere forums die zeer reactief zijn in geval van problemen.
Anderzijds mogen we niet uit het oog verliezen dat we voor het uitvoeren van een cartografie idealiter een testbank nodig hebben! U moet inderdaad alle toerentalbereiken afwisselen in functie van de belasting en dit niet alleen voor de injectie maar ook voor de ontsteking! Om de injectie te configureren, verkoopt megasquirt ook uiterst praktische software. Het doel is om de informatie van de lambdasonde op te halen en het bouwt een kaart op die het optimaal acht voor de motor. Het is een uitstekende basis voor het maken van kleine aanpassingen. Dit is wat ik deed voor onze marathon ecoshell-engine. Ontstekingsconfiguratie met behoud van de originele carburateur. Wanneer de motor zijn maximale vermogen levert, wordt de elektronische injectie gemonteerd. De motor starten met een "standaard" injectiekaart en de kaart vormgeven via software en met de hand.
Voor de prijs ben ik nogal verrast... Ik denk dat ik hem 2,5 jaar geleden goedkoper heb gekocht en vooral omdat het een instapmodel was van rond de honderd euro. De projectbox kwam van deze site http://www.diyautotune.com/catalog/index.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/07/13, 21:44

de arduino uno is een beetje zwak bij 8bit

de arduino due is een vrij krachtige atmel-arm

de uno 32-chipkit, het is geen atmel maar een microship 32bit PIC ... ik weet niet echt hoe ik de kracht moet vergelijken met de arm sam7 van de arduino due

dit is wat me een beetje irriteert in computers: de kenmerken zijn moeilijk te vergelijken, het is niet omdat een microcontroller 10 keer meer bewerkingen per seconde uitvoert, dat hij echt 10 keer efficiënter is

de aanwezigheid in de arduino-familie van deze 32-bits microschepen is een goede zaak: het maakt deze pseudo-C-taal interessant voor het programmeren van een hele reeks microcontrollers, in plaats van het begrip van verschillende assemblers te verspreiden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten