Nieuwe Skype-versie

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/06/13, 11:44

Bedankt voor het waarschuwen ... ah de slimmeriken ... pffff ...

Prima verdediger van Skype in het begin (ik had alle mogelijke abonnementen) Ik ga ver terug... want de kostprijs, op papier aantrekkelijk, blijkt al snel duurder dan verwacht...

Uiteindelijk doet een goed telefoonabonnement het "beter" dan de 10€ skype beltegoed...

Dan ook de zwaarte van de laatste versies... bla bla wat...
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/06/13, 16:39

Ik had een paar jaar geleden skype gebruikt ... interessant om gratis te communiceren met andere skype aan de andere kant van de wereld

Ik wilde het de laatste dagen gebruiken om de mogelijkheid van telesecretariaat te bestuderen

door de software te laden heeft avira antivir daar een virus gevonden!

het werkt ... en ik informeerde naar de mogelijkheid om een ​​telefoonnummer toegewezen te krijgen om gebeld te kunnen worden: het is niet gratis, maar leek me redelijk

maar door mezelf een beetje bij te scholen, realiseer ik me dat skype is gekocht door microsoft ... bah

Skype is altijd een volledig gesloten systeem geweest.

het meest gebruikelijke VOIP-telefonieprotocol is SIP, met verschillende softphone-software ... Ik heb linphone geprobeerd en het werkt

u kunt een SIP-nummer toegewezen krijgen bij een host zoals OVH voor veel minder dan skype en u kunt het gebruiken met elke softphone-software of elke SIP-compatibele VOIP-telefoon

dus je hebt geen skype nodig

een klein mankement te melden: de nieuwste versie van linphone 3.5.2 crasht op Windows XP ... de oude versie 3.5.0 werkt goed
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 18/06/13, 16:54

chatelot16 schreef:u kunt een SIP-nummer toegewezen krijgen bij een host zoals OVH voor veel minder dan skype en u kunt het gebruiken met elke softphone-software of elke SIP-compatibele VOIP-telefoon

dus je hebt geen skype nodig

een klein mankement te melden: de nieuwste versie van linphone 3.5.2 crasht op Windows XP ... de oude versie 3.5.0 werkt goed


Heel goed punt, en je hebt OVH niet eens nodig, je hoeft alleen maar een vaste VOIP-lijn te hebben (inbegrepen in alle abonnementen in Frankrijk nu) en je SIP-nummer te kennen (niet zeker of alle providers dit verstrekken). Hierdoor kan ... overal ter wereld met een internetverbinding "like at home" bellen!

Op Android is een SIP-applicatie CSIPeenvoudig https://play.google.com/store/apps/deta ... mple&hl=fr
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/06/13, 17:10

lang geleden werkte skype op sommige smartphones: deze mogelijkheid is verwijderd sinds het Microsoft is

zoals gewoonlijk werkt de oranje livebox niet in SIP: volledig vergrendeld

de gratis box is altijd SIP-compatibel geweest ... van wat ik op internet zie, hoef je alleen maar iets in het dashboard van de box te activeren om een ​​SIP-telefoon op zijn wifi of zijn ethernet-netwerk te gebruiken

om van over de hele wereld gratis te kunnen bellen met het boxnummer... daar moet een stok in het wiel zitten

om nog maar te zwijgen van de gratis box ... het lijkt mij dat gratis ook een aanbieder is van SIP-nummers voor algemeen gebruik

pas op voor de valstrik bij het gebruik van meerdere voip-telefoons op dezelfde box of op hetzelfde nummer: het is de laatst gebelde telefoon die wordt verbonden en die overgaat wanneer er wordt gebeld... er kan niet slechts één telefoonsoftware zijn aangesloten. .. de ene spijker drijft de andere uit, als een 2e telefoon wordt geïdentificeerd, wordt de vorige losgekoppeld

bij OVH is het mogelijk om meerdere nummers te nemen door de OVH beheertool te gebruiken zodat een oproep op een nummer tegelijkertijd naar meerdere andere nummers wordt verzonden
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 18/06/13, 23:39

Ik gebruik Oovoo die geen problemen veroorzaakt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten