Brand bij de kerncentrale van Cattenom

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Brand bij de kerncentrale van Cattenom




par Christophe » 10/06/13, 17:57

0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 10/06/13, 21:14

pyraleen brandt niet: dit is precies het voordeel ... het geeft giftige producten vrij wanneer het wordt verbrand door de hitte van andere brandstoffen

Ik denk dat momenteel alle transformatoren minerale olie zijn
0 x
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 11/06/13, 07:22

Op bfm in de comments een interessante opmerking:

Hallo, Omdat ik om 13:37 precies de brandweerlieden had gewaarschuwd en op de weg tussen Thionville en Hettange was, heb ik aangegeven dat ik duidelijk een explosie en een vuurbal zag voor de zwarte rookpluim zichtbaar op de foto. Toen we de brandweerlieden ter plaatse hadden, waren ze niet op de hoogte van een brand en vrachtwagens verlieten Thionville na mijn oproep.


Raak de bevolking niet in paniek.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/06/13, 09:39

Ja behalve dat een brand heel goed een explosie kan veroorzaken (en vice versa)

Maar een brand van deze omvang op een nucleair terrein ("Onze centrales worden steeds veiliger", aldus EDF), is al een ramp!

Hier is de ASN-pagina (waarvan ik hoop dat deze nog steeds onafhankelijk en betrouwbaar is) over dit ongeval: http://www.asn.fr/index.php/S-informer/ ... e-Cattenom

(...)

De onttrekkingstransformator maakt het mogelijk om bij normaal bedrijf de reactor van elektriciteit te voorzien. De site heeft twee voedingslijnen, dus de hulplijn nam het over na het wegvallen van de onttrekkingstransformator. Daarnaast worden noodgeneratoren geplaatst om een ​​reactor van stroom te kunnen voorzien bij het totaal wegvallen van de externe stroomvoorziening. Het was echter niet nodig om ze voor dit evenement in gebruik te nemen.

Op dit moment zijn twee ASN-inspecteurs ter plaatse, met name om de omstandigheden waaronder de brand is uitgebroken te onderzoeken en de door de exploitant getroffen noodmaatregelen te controleren. Deze belangrijke gebeurtenis wordt vervolgens beoordeeld op de INES-schaal.


Het wegvallen van een hoogspanningsleiding van een reactor is nog steeds ernstig...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 24/06/13, 18:21

http://fr.news.yahoo.com/incendie-%C3%A ... 23051.html

Wet van reeksen? Interessant de reactie van edf in de laatste alinea...

Gevraagd naar een mogelijke toename van incidenten sinds begin 2013, gaf EDF aan hierover geen informatie te hebben.


:schok:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 269-gasten