Bouw van een kleine windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
simpa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/05/13, 17:28

Bouw van een kleine windturbine




par simpa » 25/05/13, 17:47

Bonjour à tous!

Ik ben van plan om een ​​kleine windturbine te bouwen, voordat ik overga op een groter model!
Mijn doel op dit moment is om een ​​paar lampen te kunnen aansteken als er wind is, dus zonder opslag.

Dus krijg ik een kleine ventilator om zijn motor in een generator te transformeren.
Ik herstel ook op een dynamolamp een printplaat met een diodebrug, waardoor ik, als ik het goed begrijp, een gelijkstroom heb met de variabele stroom die me van de windturbine zal voorzien.

Dus ik heb mijn ventilator met twee draden naar buiten en mijn drie draden naar mijn diodebrug.
Maar als ik de motor met een boor laat draaien (om de beweging van de messen te simuleren), gaat het licht niet aan.
Toch denk ik dat ik een continue spanning meet? Ik begreep daar niet teveel, omdat ik dacht dat de motor een variabele spanning leverde ...
Hier zijn enkele foto's:

Beeld
Beeld
Beeld[/ Img]
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/05/13, 18:36

Welkom bij Éconologie Simpa!

Deze kleine ventilatormotor kan niet als generator worden gebruikt, je kunt beter een DC-motor met geborstelde verwarmingsventilator op een auto vinden die je voor bijna niets voor schroot kunt vinden. U moet ook het aantal stemmen verminderen om te voorkomen dat de LED's branden, u kunt een LM78-spanningsregelaar gebruiken - gekocht bij Conrad, de koppeltekens zijn de spanning die u nodig hebt, bijv .: 05 = 5 volt. Je kunt ook een batterij erin duwen die je spanning beperkt.
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
simpa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/05/13, 17:28




par simpa » 25/05/13, 18:47

Waarom kan het niet als generator worden gebruikt?
Ik merk echter een spanning en intensiteit ... Ook al denk ik dat het helemaal niet hoog is!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 25/05/13, 23:47

simpa schreef:Waarom kan het niet als generator worden gebruikt?
Ik merk echter een spanning en intensiteit ... Ook al denk ik dat het helemaal niet hoog is!




Anders kan het ijzer dat als rotor dient, niet vanzelf magnetiseren en het werkt als een motor omdat je het magnetische veld creëert met behulp van elektriciteit op de wikkeling, maar in de generator heb je dit magnetische veld niet nodig om te exciteren de wikkeling en daarom kun je het niet als generator gebruiken.

Je spanning en je intensiteit zijn afhankelijk van de belasting en welke meetresultaten krijg je?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/05/13, 01:09

Als je continue spanning zegt, denk ik dat je tamelijk constant bedoelt, en niet variabel met snelheid?

het is het soort dat de stroom die door je motor wordt geproduceerd belachelijk laag is en tegen de spanning komt waar de led begint te rijden ... en ongeacht de rotatiesnelheid is er nooit genoeg om de led aan te zetten

zorg niet voor de dynamo of de alternator ... begin met het maken van de windturbine en dan moet u de alternator kiezen die geschikt is voor de windturbine

dit soort motor is gemaakt voor 3000 tpm, er is weinig kans dat de windturbine op deze snelheid draait

het is een asynchrone motor ... om er een asynchrone alternator van te maken is het vrij ingewikkeld: met een permanente magneetmotor is het veel eenvoudiger

probeer niets is de beste manier om te druppelen ... vertel ons liever wat je in deze windturbine wilt stoppen ... een beetje speelgoed of iets groters en duurder?
0 x
simpa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 25/05/13, 17:28




par simpa » 26/05/13, 02:34

Mijn eerste doel, om te zien of het goed werkt, is om een ​​kas van maximaal 10m2 aan te steken. Ik wil op dit moment zo weinig mogelijk geld besparen. Het beste zou zijn met herstel.

Als ik het dan leuk vind, waarom dan niet een groter model maken, investeren om het te laten duren en een windturbine gebruiken om me van elektriciteit te voorzien voor mijn huis! Daarvoor zal ik zorgen voor een permanente magneetmotor, enz ...

Op dit moment ben ik van plan om messen met gootresten te maken, houtresten te gebruiken, kan ik een printer- of scanner-engine zijn?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden!
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux
x 1




par Aumicron » 26/05/13, 13:08

Hallo simpa,

Je kunt een interessante realisatie van Francis Ternel bekijken op de site http://soupl.eole.monsite-orange.fr/

Hij had zijn idee hier gepresenteerd https://www.econologie.com/forums/eolienne-a ... 43-40.html
0 x
Om te betogen.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/05/13, 17:34

goed op een herstelmotor kan 10 keer goedkoper zijn dan een nieuwe alternator ... maar als de herstelmotor niet op de juiste snelheid en op de juiste spanning wordt gebruikt, is deze 100 keer of 10000 keer minder efficiënt, daarom is de waar voor je geld zal meer nul zijn dan het kopen van een kant en klare windturbine

hetzelfde voor de bladen: we zien vaak in de netgeschiedenis van bladen gesneden in pvc-buis ... blah, pvc is geen zeer solide materiaal ... het kan worden gebruikt om een ​​heel klein stuk speelgoed te maken ... zodra je het groter moet maken, is PVC te duur en niet effectief

begin met een rondleiding op wikipedia om de schroefdiameter te berekenen die nodig is om de kracht te maken die je wilt ... en je zult zien dat het nodig is om groot genoeg te maken ... daarom is het vernietigend om n te maken hoe dan ook
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 294-gasten