onderhoud van de woning en ecologisch tuinieren

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

onderhoud van de woning en ecologisch tuinieren




par Christophe » 10/06/08, 10:37

Gids voor huishouden en ecologisch tuinieren. Gepubliceerd door de stad Montreal.

Meer dan ooit, nu, meer en meer mensen zijn bezorgd over de kwaliteit van het milieu. De meeste willen "get it", maar vaak zijn ze gewoon niet weten hoe.

Elke dag, als consumenten, maken we keuzes.

We kunnen kiezen voor de "chemische" oplossing fabrikant of gebruik maken van een milieuvriendelijk alternatief. Deze brochure is bedoeld om u te informeren over de praktische
huishouden en tuinieren respect voor het milieu. De recepten en suggesties die je hier vindt is vaak de ouderwetse versie van een modern synthetisch product. Niet alleen deze formules zijn effectief, maar bovendien kunnen zij u geld besparen. Het is aan u!

overzicht

- Basisprincipes van ecologische reiniging.
- De ecologische schoonmaakkit.
- Tips en recepten (badkamer, keuken, woonkamer en wasplaats).
- Tuinieren: principes, waar te beginnen?, Kortom het begin, beheer van het milieu, controlemiddelen, zelfgemaakte pesticiden, chemicaliën.
- Bijlagen en bijlagen.


Download hier: https://www.econologie.com/une-maison-pr ... -3792.html
0 x
Jerry
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/07/08, 14:58
Plaats: Frankrijk




par Jerry » 13/07/08, 15:41

Hallo,
Bedankt voor deze gids, het is echt heel, heel goed advies! Ik hallucineer dat het wordt verspreid door het stadhuis van Montreal, ik betwijfel of veel Franse gemeenten gidsen durven te publiceren die zo openlijk vijandig staan ​​tegenover chemicaliën ...
Aan de andere kant heb ik een probleem: ik wil overschakelen naar ecologische reinigers voor mijn huis, dat is al voor veel dingen het geval, maar ik heb nog een aantal giftige schoonmaakmiddelen in mijn kasten (wasmiddel -gerechten, vloerreiniger ...), wat moet ik ermee?
Ik drink de fles op voordat ik overstap op ecologische reinigers? (Nee ik maak een grapje... : Mrgreen: )
Serieus, waar kan ik ze kwijt zonder dat ze nog steeds in de grond en het water terechtkomen?
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 14/07/08, 14:28

Jerry schrijft: Ik heb nog een aantal giftige schoonmaakmiddelen in mijn kasten (vaatwasmiddel, vloerreiniger, etc.), wat moet ik ermee?
Ik drink de fles op voordat ik overstap op ecologische reinigers? (Nee ik maak een grapje... : Mrgreen: )
Serieus, waar kan ik ze kwijt zonder dat ze nog steeds in de grond en het water terechtkomen?

Nergens ...

Het heeft dus geen zin om jezelf een halve liter Mr.Clean toe te eigenen: gebruik ze met spaarzaamheid om ze te legen en zo en wanneer meer ecologische reinigingsmiddelen te kopen.
0 x
fthanron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 292
Inschrijving: 13/10/07, 17:56
Plaats: Loir et Cher




par fthanron » 14/07/08, 17:48

0 x
Frederic
Jerry
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 13/07/08, 14:58
Plaats: Frankrijk




par Jerry » 21/08/08, 17:12

In feite stond het antwoord in de gids voor 2006, pagina 7 :-)
"Als je bepaalde schoonmaakmiddelen niet meer wilt gebruiken, gooi ze dan niet in de prullenbak en gooi ze niet in de wasbakken. Neem in plaats daarvan contact op met je gemeente om te weten waar je ze kunt inleveren."

Zal het proberen, de SICTOM van mijn dorp is over het algemeen vrij effectief.

Anders, voor het vergelijken van de twee versies (2002 en 2006, gemengde indruk: de versie uit 2006 is mooier met kleurenpagina's en foto's (dus ook meer afdrukintensief) :onheil: ), maar er is veel informatie verdwenen, vooral over de risico's van de verschillende producten. Misschien betaalbaarder om te lezen voor huisvrouwen (of huisvrouwen, er is geen reden) die haast hebben, maar ik vind het echt minder rijk. Ten slotte zijn de meeste praktische adviezen, recepten voor milieuvriendelijke huishoudelijke producten aanwezig, dat is het essentiële.

Kortom, ik denk dat ik bij de oudere versie blijf, paradoxaal genoeg interessanter ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gina
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 25/02/13, 20:02
Plaats: belgique
x 4

Zelfgemaakte schoonmaakproducten




par gina » 21/05/13, 19:22

Zelfgemaakte schoonmaakproducten


Een gezin verbruikt gemiddeld 20 tot 40 liter schoonmaakproducten per jaar. Sommige van deze producten zijn onschadelijk, maar de meeste bevatten giftige stoffen die bij gebruik door de huid of de luchtwegen kunnen worden opgenomen. Bovendien komen ze onvermijdelijk in ons riool terecht. Het is echter gemakkelijk om uw huis op een ecologische manier schoon te maken.
Ingrediënten van de starterkit

Pure zeep
Het is ecologischer omdat het is gemaakt van biologisch afbreekbare plantaardige olie in plaats van dierlijk vet en petroleum.
Zuiveringszout
Zuiveringszout is een biologisch afbreekbaar product dat niet giftig is voor het milieu of de gezondheid. Het is niet alleen licht schurend, maar heeft ook reinigende, desinfecterende, bleek- en deodoranteigenschappen.
witte azijn
De zure eigenschappen van azijn maken het een nuttig antisepticum dat zowel kan worden gebruikt om vet los te maken als om kalkaanslag op te lossen.
Etherische oliën (citroen of eucalyptus)
Etherische oliën van citroen en eucalyptus hebben natuurlijke antiseptische en antibacteriële eigenschappen.
citroensap

Voorgestelde recepten

: arrow: Allesreiniger
2 liter water
60 ml pure zeep
3 eetlepels. citroensap
Afwasmiddel
Mengen:
3 kopjes water
30 ml pure zeep
2 eetlepels. eetlepel azijn
1 C. bakpoeder

:pijl: ontsmettingsmiddel

Voeg 10 tot 25 ml etherische olie van citroen of eucalyptus toe aan een liter water.
Het is belangrijk om de inhoud voor elk gebruik te mengen, zodat het water en de olie goed kunnen mengen.
Luchtreiniger
Los 1c op. van zuiveringszout in 2 kopjes heet water. Voeg citroensap toe of nog beter ongeveer tien druppels etherische olie van citroen, lavendel of eucalyptus.

:pijl: Vaatwasser product.

Dus ik keek thuis in mijn boeken op het net…. en ik vond een eenvoudig en ecologisch recept!
Je moet gewoon een gelijke hoeveelheid Borax combineren (die ik vond in een apotheek waar je natriumboraat kunt vinden voor 2 tot 3 € per 100 gram! Er is zeker wat elders!) En zuiveringszout. U doet twee eetlepels voor een lading in de zeepdispenser. Voor degenen zoals ik die hard water hebben, kunt u het vakje van het glansmiddeldoseerbakje vullen met witte azijn. Ik heb dit mengsel getest en het werkt goed.

:pijl: Een kleine truc zeer effectief en ecologisch en getest

:pijl: om wijn, vruchtensap enz. te verwijderen op kleding of tafelkleden
Week de vlek in een beetje hete melk. Was daarna zoals gewoonlijk in de wasmachine.
Deze tip werkt tegen vlekken op kersen, aardbeien, bosbessen, wijn en zelfs gras. Het is niet nodig om het kledingstuk direct na het kleuren te laten weken. Ook al is het de volgende dag, geen probleem. Het belangrijkste is dat je het kledingstuk niet gewassen hebt voordat je deze truc hebt geprobeerd.

:pijl: De afvoer van de kuip is verstopt
Ik heb deze volledig ecologische en efficiënte truc geprobeerd: giet een kopje zuiveringszout, een kopje zout en dan een kopje azijn. Laat twintig minuten inwerken voordat u een kop kokend water giet. Er is geen risico voor de leidingen en het is natuurlijk.
0 x
gigi :D

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten