Peugeot 106 1,5 XAD pantonisé

Bewerkingen en wijzigingen in de motoren, ervaringen, bevindingen en ideeën.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/03/13, 22:30

Hallo 973 pyves, welkom.

pyves 973 schreef:hallo
Zelf heb ik een 106 diesel met dezelfde "tud5" motor op mijn intermediate evolution motor, vlak voor de eerste hdi montage op deze basis.
op deze evolutie de luchtkast voor het inlaatspruitstuk (waar je je koperen buizen plaatst) en het uitlaatspruitstuk hebben we al een aftakking (inlaat) voor het EGR-klepsysteem, ik denk dat op dit model de aanpassing van de pentone gemakkelijker is.
bedankt voor al je ideeën en ervaringen, ik houd je op de hoogte van mijn bedenkingen en experimenten
hartelijk


Kun je ons meer vertellen, een foto of diagram van je montage- of montageproject plaatsen? :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
973 pyves
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 06/05/11, 23:45




par 973 pyves » 06/03/13, 12:44

Flytox schreef:Hallo 973 pyves, welkom.
...
Kun je ons meer vertellen, een foto of diagram van je montage- of montageproject plaatsen? :P

Ik ben nog niet klaar met monteren, ik ben gewoon op zoek naar een idee voor mijn motor (hetzelfde als het voorbeeld maar met EGR, en tijdens mijn onderzoek kwam ik deze draad tegen. Ik denk dat ik de ingangen en uitgangen van de EGR-klep (recombinatie aan de ene kant van de uitlaatgassen) die zich in de laatste evolutie van de originele luchtkast bevinden om een ​​pantone te kunnen monteren, en de EGR-klep zelf gebruikt voor de regeling van de uitlaat in de bubbler.
Ik zal foto's van de verzamelaar posten, en een crobar later
0 x
Dudule
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 30/04/08, 01:12
Plaats: Bordeaux / Frankrijk




par Dudule » 01/05/13, 20:01

pyves 973 schreef: Ik ben van plan om de ingangen en uitgangen van de EGR-klep te gebruiken


Flytox-moderatie: zojuist een kleine "quote" -fout verwijderd.

Ik heb hetzelfde inlaatspruitstuk op mijn 405 D geplaatst, maar de invoer van wat uit de EGR komt, bevindt zich aan het ene uiteinde van de inlaat en weet niet zeker of de verdeling correct tussen de 4-cilinders is gebeurd.
Sorry, de auto is te ver om foto's te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/05/13, 23:47

+ 1; Hetzelfde probleem met het inlaatspruitstuk van de R19 (genomen op een Megane met EGR-klep). De aankomst is erg asymmetrisch / toevoer van de verschillende cilinders, AMHA om deze EGR-klep aankomst baas niet te gebruiken als.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Water injectie in de motoren: de montage en experimenteren"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten