Het vinden van oplossingen voor het verpompen van water zonder EDF

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 26/02/13, 19:55

Bonsoir,

Ik ben verrast door het probleem dat zich voordoet, omdat de zorgen van de gebruikers van broeikasgassen eerder van thermische aard zijn.

Ik ga ervan uit dat uw kas ver van het huis staat en dus van elk dak. Anders is een oplossing die perfect werkt het opvangen van dakwater in een stortbak, een tank, kortom iets dat er misschien zelfs wel mooi uitziet. Maar je zult zeker met de gieter moeten omgaan. Ik zou hieraan willen toevoegen dat de oplossing van bewatering met stroomwater gedurende een deel van het jaar het probleem van de watertemperatuur met zich meebrengt, wat vaak erg koud en stressvol is voor planten in een kasomgeving.

Zoals anderen al hebben gezegd, een watertoevoer op de juiste temperatuur, een kleine pomp en dat is alles, wat de kosten betreft, deze zullen erg laag zijn omdat de pomp zeer sporadisch wordt gebruikt.

Eigenlijk doe ik het al 30 jaar: waterreservering vanaf het dak (van de kas en/of het dak van een schuur), een pompje in de kas en kleine gietertjes die ik vul en bewaar. een dagje in de kas om de juiste temperatuur te hebben.

Wat de opmerkingen hierboven betreft, ben ik het eens met de analyses.

Veel succes en binnenkort goede zaailingen.

Hartelijk
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/02/13, 19:59

Hier is de foto:
Beeld
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/02/13, 00:44

Ik begrijp de tekening niet echt, maar ik tel gewoon alles op... 2 + 0,5 + 2,5 = 5m

debiet 240 l/dag

theoretisch vermogen van de pomp = druk x debiet

op voorwaarde dat je iso-eenheden invoert: m3/s en Pa

5m = 0,5 bar = 0,5daN/cm2 = 5 N/cm = 50000 N/m2 = 50000 Pa

240 l/d / 24 = 10 l/u
/ 3600 = 0,0027 l/s = 2,7e-6 m3/s

50000 Pa x 2,7e-6 m3/s = 0,138 W

Dit is een kleine hoeveelheid stroom voor een pomp die 24 uur per dag draait.

in het geval van een pomp die door de zon wordt aangedreven, zal deze minder lang draaien en dus krachtiger moeten zijn... zeg 1/10e van de tijd en het kost 1,3 W

en er zal drukverlies optreden in de leiding en dit zal 1 bar vergen in plaats van 0,5...2,6w

en het pomprendement zal slechts 50% 5w zijn

of nog erger, de hele kleine pompen zijn slecht, rendement 0,25% en dus pompvermogen 10W

het is geen groot zonnepaneel om te plaatsen... het probleem is eerder om een ​​goede pomp te vinden die ook klein is

de klassieke oplossing is een pomp van 220 V en 600 W die 2 m³/u produceert en 3 uur per dag draait om uw 0,12 liter te pompen

en verbruikt 600W x 0,12 uur = 72wh = 0,072kwh
een belachelijke kostprijs als je een elektriciteitsdraad van de EDF kunt doorgeven

het is niet essentieel om de pomp aan de rand van de beek neer te zetten... de pomp kan zich aan de bovenkant bevinden en de leidingen in een depressie... het is een beetje speciaal en er zijn voorzorgsmaatregelen die genomen moeten worden, maar het kan wel voorkomen worden laat een lange 220V-draad rondslingeren of om te voorkomen dat de pomp wordt gebeten
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 27/02/13, 11:03

Hallo,

Sorry, ik heb uw bericht verkeerd gelezen, het ging niet over het water geven in uw kas...

Dus mijn woorden zijn niet relevant...

Hartelijk
0 x
devlie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 27/01/13, 18:02




par devlie » 27/02/13, 12:39

geen zorgen cortejuan, voor de kas probeer ik dit jaar sinds oktober een mulchtechniek uit, waardoor ik de hele zomer voldoende koele grond voor mijn tomaten in de kas zou moeten hebben (techniek voorgesteld door een tuinman uit het zuiden die geen water kan geven en wie deze techniek thuis gebruikt).

De tuin ligt inderdaad ver van het huis, een straat van 3 meter die ik niet kan oversteken met mijn waterleiding (om de regenwateropvangtank te gebruiken) en als ik een elektriciteitskabel aanleg, kan dit niet slechts voor een zeer korte periode zijn.

Vorig jaar heb ik een “keldervacuümpomp” aangeschaft om water uit de tuin te pompen. Het helpt, maar is niet krachtig genoeg om de tuin met een slang te bewateren en wordt aangedreven door EDF. Ik heb er ook een tank mee gevuld waarmee ik via een poreuze leiding de kas water gaf. Maar om op de dijk water te geven, moest ik de gieters monteren

Kortom, ik wil een ander, efficiënter systeem vinden. In de tussentijd mulch ik en kies ik lokale soorten om de behoefte aan water te verminderen, maar ik moet nog steeds zorgen voor de planten die al op hun plaats staan ​​en veeleisender zijn in het water geven (met name een gunnera die veel drinkt)


bedankt voor je berekeningen chatelot16, ik heb mijn man erop gezet om te kijken of hij een pomp voor me kan vinden zoals je aangeeft.
0 x
Marilisa
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 18/04/13, 13:35




par Marilisa » 18/04/13, 14:01

Ik weet niet echt of ik je kan helpen, maar ik heb een booster van 800 W met een tank van 24 liter geïnstalleerd, deze pomp zuigt water in tanks van 3 meter en hij werkt momenteel goed. En dan hangt het allemaal af van wat je met je water wilt doen: de tuin of het hele huis.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/04/13, 18:31

volgens het plan denk ik dat een rampomp zou moeten kunnen werken als we niet te hebberig zijn op de stroom.
een reservoir bovenaan de tuin om het opgepompte water op te slaan zou ongeveer overeenkomen met een daling van 3 meter ten opzichte van het niveau van de beek. het is niet enorm.
er wordt niet aangegeven hoe lang de tuin is, dat wil zeggen de bruikbare lengte in de beek om de stroomopwaartse pijp van de ram te installeren, maar door een kleine ram op het laagste punt van de beek te plaatsen zou deze moeten kunnen werken.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112




par Oli 80 » 28/04/13, 16:10

Alain G schreef:Welkom bij Devlie Economics!

Onze pro van rampompen Oli zal u zeker beter antwoorden, maar in de tussentijd begrijp ik niet wat u hier bedoelt "niet genoeg waterpeil stroomopwaarts en te stroomafwaarts" want als er in totaal genoeg niveauverschil is, zou een ram toch moeten kunnen tikken?


Hallo, oh de pro van rampompen, ik ben erin geïnteresseerd, maar ik heb er nog nooit een gebouwd, vraag het maar aan Christophe of petitpetit
die zijn site heeft gemaakt http://regis.petit2.perso.sfr.fr/belier.htm
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 154 gasten