Hydraulische motor: details.

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
marc426
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 25/03/05, 20:46

Hydraulische motor: details.




par marc426 » 11/06/06, 13:57

Hallo allemaal, tijdens het surfen op een site met hydraulische motoren: http://www.rineer.com/WEBPAGES_2005/HOMEPAGE_PROD.html, Kwam ik stroom- en drukcurven tegen, afhankelijk van de snelheid.
Alleen hier weet ik niets (alles op zijn tijd) in de vloeistofmechanica, dus ik doe een beroep op uw lichten:
Op de ordinaat is er de stroomsnelheid in gallons per minuut en de druk in psi neemt af. Goed, afgezien van het feit dat ik niet echt begreep hoe een veronderstelde niet-samendrukbare vloeistof onder druk kan worden gebracht, is de stroom het bij "atmosferische druk" of "gecomprimeerd".

Om concreter te zijn: als de curve 1 gallon per minuut lucht geeft bij 150 bar (zoiets als 2000 psi), zou ik een tank van een gallon bij 150 bar nodig hebben om het een minuut te draaien of zal deze tank het 150 minuten laten draaien (aangezien ik 150 gallons erin heb)?

Dit is zeker een hele domme vraag maar je moet ergens beginnen!
@weldra

Marc
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 11/06/06, 16:44

een niet-samendrukbare vloeistof kan onder druk staan, maar het volume zal niet variëren.
Maar heb je het over lucht of niet-samendrukbare vloeistof?

zoals u presenteert, zou ik zeggen 1 minuut
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten