TIPE: Pantoneactor

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 02/06/06, 20:41

Hallo,
Ik ben dsl, ik vond mijn fout, 345 kJ/mol is de vormingsenthalpie van gasvormig, niet vloeibaar water.
Hier, dsl
York3k2
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 02/06/06, 20:58

York3k2 schreef:Hallo,
Ik ben dsl, ik vond mijn fout, 345 kJ/mol is de vormingsenthalpie van gasvormig, niet vloeibaar water.
Hier, dsl
York3k2


Bedankt voor het toegeven :) (heb het me goed verteld...)

Kunt u mij uw rapport per e-mail of op een andere manier sturen, zodat ik het op de site kan publiceren? :)
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 10/06/06, 17:27

Opnieuw,
Ik stuur het je toe zodra het af is. Aan de andere kant redeneerde ik anders: aangezien de temperaturen in de reactor (voor zover wij weten) niet hoger zijn dan 100 graden Celsius, nam ik de vormingsenthalpieën, etc. standaard op 298K aangezien 330K (55 graden Celsius) n niet te ver weg.

Bovendien vind ik met mijn theoretische berekeningen (erg opgebouwd uit die van jou) dat de Pantone-reactor niet werkt. Ik neem ook aan dat in de reactor, die de carburateur vervangt, zich een deel water bevindt en een stoichiometrisch mengsel van zuurstofgas en octaangas. Door over te schakelen op een dergelijk mengsel wordt de hoeveelheid octaan echter aanzienlijk verlaagd. Ik leid later af dat, hoewel we energie hebben gewonnen met het gekraakte water, de hoeveelheid brandstof zo sterk is gedaald dat wat we ook doen, we veel verliezen in vergelijking met de energie die wordt geproduceerd door de aanvankelijke hoeveelheid aanvankelijk octaangetal.

Aan de andere kant lijkt een heel korte studie van waterinjectie + Pantone te werken...

Hoe dan ook, ik zal het naar je opsturen en je zult me ​​vertellen wat je denkt (zelfs als het mij lijkt dat jouw berekeningen leiden tot resultaten die vergelijkbaar zijn met de mijne)

dank u
York3k2
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/06/06, 05:23

hallo york3k2
Voor informatie
Bij waterdoping op de diesel stond de uitlaattemperatuur (stoom) van de reactor vandaag tussen de 120c en 170c

Op de benzinemotor van 150c tot 190c en soms meer afhankelijk van de belasting (al, benzine ben ik beperkt tot het weinig water laten verbruiken (te veel water is er geen besparing)

Bij een panton van 100% bereikt de reactoruitlaattemperatuur de uitlaatgasuitlaattemperatuur aan het einde van de reactor
in de reactor, met name aan het uiteinde van de staaf, ligt het dicht bij de temperatuur van de uitlaatgassen, het daalt zeer snel in het uitlaatkanaal.
Voor een idee van de grootte in 100% panton wanneer de uitlaatgastemperatuur 640c is op de neus van de reactor. Aan het einde van de reactor is het slechts 310c en nog minder, de Gete-gasuitlaat is 280c tot 300c.

Omdat de warmtewisselaar nog verder uitsteekt na de reactor, zijn de uitlaatgassen uiteindelijk onder de 100c en nog minder afhankelijk van de belasting, ik kan de geluiddemper met mijn blote handen vasthouden.
(de reactor is volledig geïsoleerd met steenwol)
Waar gaat al die hitte heen? als het er niet uitkomt aan het einde van de uitlaat (kijk naar de foto in de kleine motorgalerij met een lange reactor/wisselaar voor draaien op olie)
Als we kunnen uitleggen hoe de uitlaatgassen over een lengte van 200 mm de helft van hun temperatuur verliezen door met deze snelheid en slechts in korte tijd te circuleren (het is een enkele cilinder), en hoe de motor deze warmte verbruikt, is er geen afgifte. meer bij de uitgang van het staartstuk, dan wanneer het geen panton had?
Bij tests met deze kleine motor werd het beste brandstofverbruik bereikt wanneer de uitlaat het koudst was.

De ontwikkeling van de parameters van de reactor heb ik voornamelijk gedaan door te zoeken naar het grootste verschil in temperatuur uitlaat inlaat en uitlaat van de reactor,

In dezelfde reactor om water en brandstof door te laten, de opbrengst is minimaal, we kunnen heel weinig water passeren en de verbetering is nauwelijks meetbaar, het enige voordeel is dat we met water kunnen lopen met een slankere verhouding en dat wat uit de uitlaat komt en blijvend is in een garagedeur op een kier.

Andre
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten