"Le reel du cheeseager" of de realiteit van vandaag!

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 13/03/13, 08:16

hallo
de term biologisch impliceert zonder teeltproducten of synthetische behandelingen, hydrocultuur kan aan deze definitie voldoen, maar is het biologisch in de zin die de grondleggers aan biologische teelt gaven? Dit is een ander verhaal!
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/03/13, 11:12

Hoi Janic, wij zijn het daarmee eens ;) ....
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 13/03/13, 15:43

Hallo daar!

Mijn excuses voor de fout in de vermelding "Organisch", die niet thuishoorde en het was een fout van mijn kant!

Je hoeft er geen drama van te maken!
:|

Niettemin blijft het een geplukt product, volgens plan gerijpt en binnen 48 uur op de voedselmarkten afgeleverd, dat een betere smaak heeft dan de producten die we doorgaans uit Californië gewend waren.
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 13/03/13, 22:10

Bonsoir,

Alain, nee, je hebt geen fout gemaakt :) , de meststoffen zijn zeer organisch, omdat ze afkomstig zijn van een biologische basisproductie zonder iets chemisch (zoals het slijpen van vis ;))....

Maar wat ons opviel is dat nu zelfs hydroproductie biologisch wordt genoemd ;), en zonder enig drama te veroorzaken...

Het is gewoon een opmerking, zoiets als biologisch noemen, wat in feite gewoon natuurlijk is....

Het is onze samenleving die, zoals Ahmed zegt, schaarste creëert om de hogere prijs te kunnen rechtvaardigen, meer niet.

En ik moet zeggen dat de smaak verre van afschuwelijk is, ook al is de methode niet gewoon...;) :)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 14/03/13, 07:57

Hallo bidouille!

Het merk waar ik het over had, namelijk Savoura, zegt niet "Organisch" op hun producten en dat is mijn fout, maar de tomaten uit mijn kas kan ik classificeren als "Organisch" volgens wereldstandaarden, maar hey!!!

Die van mij zijn nog steeds veel beter!
: Mrgreen:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 438-gasten