Brandstofbesparing: turbulentie generator

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 16/02/06, 22:23

er zijn niet veel onderzoekers op de turbulator!
Ik heb mijn turbulator in de inlaatslang geplaatst om 4 lasergesneden plaatstalen turbulatoren te plaatsen. Na een test ben ik teleurgesteld dat het remmen op de motor belangrijker is dan voorheen, ik denk dat ik de messen in de andere zin ga kantelen.
Ik zal de foto's plaatsen!
0 x
hitih
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 16/09/05, 13:21
Plaats: Clermont-Ferrand




par hitih » 17/02/06, 08:05

Denk je dat ca op een GPL iets kan opleveren?
Ik denk dat ik het ga proberen :)
0 x
Kedar
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 06/09/05, 15:33
x 1




par Kedar » 02/06/06, 21:40

Goedenavond zou iemand plannen of meer technische informatie kunnen geven om tot realisatie te komen
dank u
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Turbulentiegenerator




par denis » 02/06/06, 22:31

goedenavond, ik heb de test op focus tddi: vlak maar vlak voor toelating, na turbocircuit, had ik het opgegeven
voor de BMW heb ik een 528i e28 (1984) Ik heb hoge verwachtingen!! toch is het inlaatspruitstuk groot en rechthoekig! :schok: , dus "turbuleren" voor deze box is raar, aangezien de injectoren gelijk liggen met de cilinderkop, op de pijp, als ik naar 9/10l zak, zou dat geweldig zijn!
de souza, kunt u aangeven waar de elice is? wij hebben misschien helemaal niet hetzelfde systeem, ik: flowmeter zonder lambdasonde, helaas werkt de verbruiksmeter niet, jammer, de BMW-garage kijkt niet meer naar dit type auto :onheil:
toch geweldig, koel op 1500 toeren en als je op drukt: OF!!
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Turbulentiegenerator




par denis » 02/06/06, 22:34

voor een gpl zou het verschil niet enorm moeten zijn! het gas is van nature goed mengbaar, zie je!
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/06/06, 03:47

Dag

de Turbulator (geen propeller) en achter de vlinder in het cilindrische deel van de collector geplaatst, maar ook de ingangen in de cilinderkop zijn rechthoekig en de injectoren zitten in deze rechthoekige gaten, de belangrijkste functie van de turbulator is niet het maken van een betere brouwen, hoewel het een beetje helpt.
zijn rol is het handhaven van een snelle werveling tot het einde van de compressie en ontsteking, dit bevordert een snelle ontsteking door de ontstekingspunten te vermenigvuldigen, dit vermijdt verlies van contact met de wanden (koud) van de cilinderkop en zuiger, er is een oppervlaktelaag die brandt niet goed, dit bevordert de doorgang van gassen rond de inlaatklep, waardoor een motor met minder vervroeging kan draaien,
Het defect dat het maximale vermogen schaadt, vormt een bepaalde beperking voor de maximale vulling,
Het is effectief bij motoren die zijn ontworpen met lage turbulentie, motoren waarbij de turbulentie is verminderd ten gunste van maximaal vermogen bij een gegeven cilinderinhoud.
Effectief op benzinemotoren
Op een diesel met een reservekamer of hulpinjectiekamers is met een turbulator weinig winst te behalen,
hetzelfde geldt voor vortexmotoren waarbij het inlaatspruitstuk deze functie vervult.
Bijna alle motorfabrikanten worden geconfronteerd met het dilemma dat ze te veel turbulentie veroorzaken die het vullen schaadt, en niet genoeg die het verbruik schaden.
Ik zal in de fotogalerij verschillende turbulatoren plaatsen, waarvan ik er één al meer dan 15 jaar gebruik en die effectief is.
Wat betreft de plaatstalen turbulator of de propellers die in de luchtfilterkast zijn geplaatst, velen die ik ken die het hebben geprobeerd, zijn teleurgesteld,

Je moet de moeite nemen om de turbulator goed te maken en hem een ​​voldoende uitgesproken kromming te geven zodat hij op gemiddelde snelheden operationeel is, hij moet stevig in de buis worden bevestigd om te voorkomen dat hij gaat draaien (hij is krachtig. Ik heb een stalen as 6,3 gebroken )
Aan de Lambdasonde valt niets te veranderen, hij voelt de beste verbranding en voert de juiste correcties uit.

Andre
Dernière édition par Andre de 06 / 06 / 06, 21: 47, 1 keer bewerkt.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Turbulentiegenerator




par denis » 03/06/06, 05:40

OK bedankt
mijn cilindrische luchtkanaal loopt over de motor en past dan vierkant in een rechthoekige collector (40/20/20) die via 6 uitlaten naar de cilinders wordt verdeeld. Ik zal een foto maken zodra ik het weer heb.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 03/06/06, 07:50

bij de fiat ducato 2,8td plaatste ik zonder resultaat een turbulator op elke cilinder wat de ervaringen van André bevestigt, ik merkte ook dat het me 9 km kostte om 60 motorgraden te bereiken vergeleken met 5,5 km zonder.
dit systeem is specifiek voor elk voertuig (draairichting, invalshoek)
als uw systeem goed werkt, neemt de motorrem af
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Turbulentiegenerator




par denis » 03/06/06, 07:56

ok, het probleem is dat ik wat filming/nikelage heb besteld voor de BMW Pentoné, ik zal moeten wachten op de resultaten voordat ik dit systeem weer ga gebruiken, maar ik rijd niet veel! mensen klagen over het algemeen over het tegenovergestelde :D
Ik ga mij omscholen tot taxi : Cheesy:
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Turbulentiegenerator




par denis » 05/06/06, 00:44

Ik heb de foto van de verzamelaar van mijn BMW geplaatst, is deze dezelfde als op de 3L? De foto staat in mijn privégalerij, ik kon hem hier niet plaatsen!
we zien de rechthoekige vorm met een grote capaciteit, voordat deze in 6 wordt verdeeld.
de sousa, kunt u zeggen of uw model hetzelfde is? Dankjewel
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten