MTBE-vervuiling

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

MTBE-vervuiling




par Christine » 03/06/06, 21:46

Ik deel een artikel met u dat mij een raadsel stelt:

MTBE-vervuiling - Zuurstofhoudende verbindingen zoals MTBE en ETBE, toegevoegd aan benzine ter vervanging van lood, bedreigen de Franse wateren en bodems. Deze verbindingen, geproduceerd uit biomassa, worden aan benzine toegevoegd om hun octaangetal te verhogen en de uitstoot van koolmonoxide in de lucht te verminderen. Vandaag gespaard van dit soort vervuiling als gevolg van het hoge gebruik van diesel, zou Frankrijk binnenkort kunnen worden geconfronteerd met het probleem van deze zuurstofhoudende verbindingen als gevolg van de ontwikkeling van biobrandstoffen. Het additiefpercentage, momenteel minder dan 2%, zou in Frankrijk moeten stijgen tot 5,75% vanwege het beleid ten gunste van biobrandstoffen dat door Europa wordt geleid.


Lees het artikel: http://www.actualites-news-environnement.com/20060525-eaux-sols-mtbe.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 04/06/06, 00:03

Welnu, hier is wat interessante informatie: elke keer dat je een overlast verwijdert, creëer je een nieuwe.

Je vraagt ​​je af of je in deze industriële wereld niet voor eens en voor altijd moet accepteren dat er vervuiling bestaat en dat je je moet aanpassen, het moet doen met zo min mogelijk vervuilende producten (maar aangezien we de schadelijkheid niet op voorhand weten....moeilijk te voorspellen).

Wat moet hieruit worden afgeleid? we gaan niet terug naar pre-olie. Het blijft alleen maar fatalistisch.

Franse wateren en bodems bedreigd door MTBE-verontreiniging

Deze chemische verbinding is aan de kaak gesteld als kankerverwekkend voor de mens. Studies om de effecten van MTBE op het waterleven te bepalen, blijven zeldzaam. De beschikbare middelen vertonen negatieve effecten op de groei en voortplanting van ongewervelde waterdieren en vissen. Ongewervelde dieren en vissen die worden blootgesteld aan hoge concentraties van deze stof kunnen doodgaan. Blootstelling aan MTBE vertraagt ​​de algengroei. In hoge concentraties werkt deze chemische stof als een algicide (het doodt algen). Eén soort zeemossel kon hoge concentraties MTBE verdragen, maar vertoonde enkele onregelmatigheden in de schelpgroei.

Er zijn andere oxygenaten die minder worden gebruikt dan MTBE. Dit zijn ETBE (ethyl-tert-butylether), TAME (tert-amylmethylether), TBA (tert-butanol) en TAA (tert-amylalcohol). Het gedrag van deze verbindingen in het milieu is minder bestudeerd dan dat van MTBE vanwege hun beperktere gebruik op wereldschaal. Hun fysisch-chemische kenmerken verschillen echter niet veel van die van MTBE en de gevolgen van hun gebruik zouden van dezelfde orde moeten zijn.


Deze additieven hebben betrekking op benzine, dus LPG valt mee aangezien het deze additieven die bedoeld zijn om voortijdige slijtage van de klepzittingen te voorkomen niet bevat. Bovendien begrijp ik het verhaal van de vervanging van lood niet zo goed aangezien de motoren die rond 1990 zijn uitgebracht waarschijnlijk zonder lood zullen moeten!
Inderdaad voor de oude benzinemotoren die moesten werken met super lood, voeg ik een dosis speciaal additief toe waarop een groen logo staat dat aangeeft dat het ecologisch is.

Ik begrijp dit loodvervangingsverhaal niet, aangezien nieuwe motoren > 1990 officieel zijn ontworpen om zonder lood te werken, dus waarom een ​​vervanging???? Als ik het goed begrijp komt dat door de introductie van biobrandstof??? dus de Brazilianen vervuilen hun land met dit additief?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 132-gasten