Houtverwarming verboden in Parijs en IdF voor 2015?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Houtverwarming verboden in Parijs en IdF voor 2015?




par Christophe » 29/01/13, 22:06

Reeds genoemd in verschillende onderwerpen (omdat het mij lijkt dat dit al het geval was in bepaalde wijken van Parijs ...), konden schoorsteenbranden binnenkort worden verboden in Ile de France ... nou ja, dat is niet zo zorgen dat open huizen... gelukkig steeds zeldzamer!

http://www.20minutes.fr/article/1088801 ... -de-france

VERONTREINIGING - Ze zouden evenveel vervuilen als dieselauto's ...

Het goede oude schoorsteenvuur zal binnenkort niet meer zijn dan een herinnering die wordt verteld in de buurt van de warmtepomp. Een prefectuurbesluit is van plan om het gebruik van open haarden in Ile-de-France tegen 2015 te verbieden, meldt leparisien.fr.


Deze schoorstenen worden inderdaad beschuldigd van enorm vervuilende buiten- en binnenlucht: Airparif schat dus, in een rapport gepubliceerd in november 2012 over de evaluatie van emissies en concentraties van luchtverontreinigende stoffen tegen 2020 in Ile-de-France, dat "de emissies van luchtverontreinigende stoffen uit de woonsector door de verbranding van hout voor hoofd- en bijverwarmingstoepassingen" de grootste bijdrage leveren aan PM2,5-emissies (fijne deeltjes met een diameter van minder dan 2,5 micrometer ) "Met 4.100 ton per jaar. Dit komt overeen met een derde van de uitstoot in de regio Ile-de-France. Schoorstenen stoten ook 4.200 ton PM10 uit (fijne deeltjes met een diameter van minder dan 10 micrometer), of een kwart van de regionale uitstoot.

Cardiopulmonale risico's en verergering van astma

Volgens de verschillende door Airparif bestudeerde scenario's voor het verwarmen van hout, zou het verbieden van open haarden in Ile-de-France en het vervangen van oude haarden door efficiëntere haarden het mogelijk maken om de uitstoot met 50% tot 61% te verminderen fijne deeltjes.

Een dergelijke maatregel, die de 125.000 eigenaren van Ile-de-France open haarden zou dwingen om ze te vervangen door inzetstukken of houtkachels, zou de gezondheid van de inwoners van de regio aanzienlijk kunnen verbeteren. Isabelle Momas, van de universiteit van Parijs Descartes, herinnerde in een redactioneel artikel van het tijdschrift Atmospheric Pollution, Climate, Health, Society van november 2012 aan het volgende: "Ecologische studies verbinden de dagelijkse omgevingsconcentraties van PM10 of PM2,5 en het dagelijkse personeelsbestand van cardiopulmonale sterfgevallen en ziekenhuisopnames op spoedeisende hulp. Individuele studies associëren blootstelling aan deeltjes en verergering of zelfs optreden van astma, ademhalingssymptomen en verminderde ventilatieprestaties ”. "We moeten ons echter niet concentreren op de jacht op open haarden en de houtdeeltjes het dieselbos laten verbergen", zegt Hélène Gassin, vice-president (EELV) van de regionale raad van Ile-de-France.


Video: http://www.dailymotion.com/video/xvg8e3 ... ement_tech

Zie ook: https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... t7103.html
https://www.econologie.com/forums/securite-d ... 10059.html
https://www.econologie.com/forums/chauffage- ... t9111.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 29/01/13, 23:11

Ik ben er niet van overtuigd dat de open haard veel beter is dan de open haard ... alles afhankelijk van het hout dat je erin steekt

de radicale oplossing zou een goede recuperator van warmte zijn met water besprenkeling, die al het stof terugwint, of de haard open of gesloten is, met een pelletblok of alles wat brandt

maar zoals gewoonlijk doen we niets voor nieuwe oplossingen ... we verbieden alleen de oplossing die we het slechtst vinden om een ​​andere te begunstigen, iets minder erg

het is als de klap van de diesel, we beschuldigen de diesel van het maken van te veel deeltjes ... de benzine maakt minder maar doet dat ook ... dus de enige echte oplossing is een goede zuivering
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 29/01/13, 23:34

In Parijs is het lang geleden dat houtverwarming verboden is, toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
moulino51
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 27/02/12, 01:50
Plaats: Op het land in de buurt van Reims
x 3




par moulino51 » 30/01/13, 00:13

Forhorse schreef:In Parijs is het lang geleden dat houtverwarming verboden is, toch?

Ik had dezelfde reflectie gemaakt, maar daar lijkt het alleen open haarden te betreffen die meer vervuilen vanwege imperfecte verbranding!

GS
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 30/01/13, 09:45

Open haarden die meer vervuilen dan inzethaarden ??? Ik heb twijfels.
We zorgen voor de houtvuren, maar we laten de industriëlen de PCB of de dioxine jarenlang afwijzen zonder iets te doen ... jammer voor de boeren en de buren ...
En wie gaat er dan controleren of er een houtvuur is, speciale brigades? Gemeentelijke milities?
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/01/13, 10:23

Forhorse schreef:In Parijs is het lang geleden dat houtverwarming verboden is, toch?


Ja, in Parijs was intra muros wat ik leek te hebben gelezen of gehoord, maar zelfs Capt_Maloche, Francilien de coeur, kon deze informatie niet bevestigen ... dus we kunnen twijfelen ...

Een open haard vervuilt iets meer dan een moderne kachel, maar het zijn vooral de catastrofale prestaties die het probleem vormen (en dus het verbruik ervan en als het tijdens het stookseizoen 3 keer meer hout in de open haard moet verbranden, is de cumulatieve vervuiling met roet noodzakelijkerwijs minstens 3 keer groter dan met een inzetstuk of kachel ... cqfd )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 30/01/13, 11:44

Christophe schreef:als je tijdens het stookseizoen 3 keer meer hout in de open haard moet verbranden, is de cumulatieve vervuiling met roet noodzakelijkerwijs minstens 3 keer groter dan met een inzetstuk of kachel ... cqfd
Ik vraag me af welk deel van de open haarden nog steeds echt wordt gebruikt voor verwarming in Parijs.

Naar mijn mening wordt het meeste gebruikt als "sfeer" en in de winter enkele tientallen keren verlicht in een woning die op een andere manier wordt verwarmd.
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 30/01/13, 12:09

Christophe schreef:
Ja, in Parijs was intra muros wat ik leek te hebben gelezen of gehoord, maar zelfs Capt_Maloche, Francilien de coeur, kon deze informatie niet bevestigen ... dus we kunnen twijfelen ...



het was verboden, maar het werd een paar jaar geleden opnieuw geautoriseerd
(over 4- of 5-jaren)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6516
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1638




par Macro » 30/01/13, 12:12

Tijdens de storm van december 1999 plaatste het stadhuis van Parijs overal advertenties zodat de inwoners het gevallen hout in de Parijse bossen en de parken komen zoeken : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31




par Tagor » 30/01/13, 12:31

Macro schreef:Tijdens de storm van december 1999 plaatste het stadhuis van Parijs overal advertenties zodat de inwoners het gevallen hout in de Parijse bossen en de parken komen zoeken : Mrgreen: : Mrgreen:


dat verhindert niet dat we dat niet waren, intramuros
toegestaan ​​om het in schoorstenen te verbranden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 339-gasten