Advies voor micro-wind voor elektrische auto

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 09/01/13, 15:15

Ik heb geen zwembad.. het doel was alleen om warmte onder deze panelen terug te winnen die toch verloren gaat.. Maar ik veronderstel dat als deze luchtspleet wordt geventileerd er niet veel te krabben zou zijn...

Voor de koeling van de panelen bij sterke zonneschijn.. om wat te winnen??? 300Wh per jaar???
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/01/13, 15:36

Macro schreef:Voor de koeling van de panelen bij sterke zonneschijn.. om wat te winnen??? 300Wh per jaar???
Remundo advertentie 5 tot 20% verhoging van de jaarlijkse productie.
Dus in jouw geval honderd kWh.
Te vergelijken met de kosten van de installatie/het onderhoud van het koelgedeelte.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 09/01/13, 17:11

Macro schreef:Voor Remundo. Nee, ik injecteer het niet opnieuw in het EDF-netwerk, dat te ingewikkeld en te duur is ... Al met slechts € 420 aan energiebesparing per jaar, duurt het 8 jaar om de aankoop van de kit af te schrijven ...

Welnu, het is geen goed financieel idee om niet in het netwerk te injecteren, vooral fotovoltaïsche energie.

Klaag niet nadat u zich in 8 jaar terugbetaalt, terwijl u bij het PV-tarief, bijvoorbeeld aan 20 ct€/kWh in plaats van 10, in 4 jaar terugbetaalt.

En bovendien zult u zich vervelen met uw "rockers" van uw omvormer...

En tegelijkertijd heb je misschien niet alle stroom die je wilt (15A gedurende 6 tot 8 uur) om je Chernomobile op te laden...

Kortom, ik heb de indruk dat je op zoek bent naar slechte keuzes en problemen. Nu doe je wat je wilt.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 09/01/13, 17:33

Remundo schreef:
Macro schreef:Voor Remundo. Nee, ik injecteer het niet opnieuw in het EDF-netwerk, dat te ingewikkeld en te duur is ... Al met slechts € 420 aan energiebesparing per jaar, duurt het 8 jaar om de aankoop van de kit af te schrijven ...

Welnu, het is geen goed financieel idee om niet in het netwerk te injecteren, vooral fotovoltaïsche energie.
Aan de andere kant mogen we niet onderschatten dat de wettelijke beperkingen met betrekking tot netwerkinjectie praktisch elke realisatie door een individu verbieden... en dat de passage door een professional de factuur verhoogt (naast het ontnemen van het plezier van de realisatie en de precieze kennis van de installatie).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 09/01/13, 19:08

wat betreft het dak, een individu kan het doen door een beetje voorzichtig te zijn, eventueel met een "timmermansmaatje".

Het gevoelige punt is de elektrische installatie. Je hebt een PV goedgekeurde elektricienspas; er moeten een paar kabels lopen, een paar overspanningsafleiders die moeten worden geplaatst; het is geen fortuin (X00 €),

of je belt iemand die weet hoe het moet en die je helpt tegen "een biertje en een kip" en dan moet je Monsieur le CONSUEL bellen die 150 € per bezoek afneemt.

De "investering" is de moeite waard in PV. Alle productie voor 2 tot 3 keer meer verkopen gedurende 20 jaar is iets anders dan roeien in netwerkpariteit met slecht presterende installaties en andere "toggles" op deze of gene omvormer.

PV verkocht tegen netpariteit is momenteel erg, erg lang om af te schrijven voor een kleine installatie op het dak.

Dan is er de andere "oplossing", niet legaal maar technisch operationeel, het is om de omvormer rechtstreeks op de fase en de nulleider van het huis te injecteren zonder toestemming te vragen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 10/01/13, 08:29

Behalve dat thuis... Ik heb een driefasige en een elektronische meter... Dus om er opnieuw saus in te injecteren zal niet makkelijk zijn...

Synchroniseert de omvormer met de fase waarop hij is aangesloten??

Het wordt een Schneider Sun Sunesy 2800, volgens de technische fiche moet hij op het netwerk worden aangesloten...
https://www.econologie.info/share/partag ... PsjHrQ.pdf

De panelen

https://www.econologie.info/share/partag ... UyoPDV.pdf
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16177
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5263




par Remundo » 10/01/13, 08:58

ja, u kunt een enkelfasige omvormer op een van de 3 fasen van uw huis plaatsen, met gemeenschappelijke nulleider natuurlijk. Elke "standaard" injectie-inverter wordt gesynchroniseerd op de fase die hij krijgt "eten" en schakelt automatisch uit als deze fase verdwijnt.

Zolang u in deze fase meer verbruikt dan injecteert, telt de verbruiksmeter alleen het verschil = verbruik - productie.

Ik weet niet hoe "moderne" elektronische meters reageren in het geval van een netto stroominjectie in het netwerk. Mijn vermoeden is dat ze het gewoon niet tellen, dus een geschenk voor onze nationale elektricien. Maar daar heb ik geen bevestiging van.

Terwijl voorheen, en als je een schijfteller had, het gewoon langzaam achteruit zou draaien. Financieel is de verkoop van kWh tegen dezelfde prijs als de "traditionele" aankoop in deze situatie, maar het is verboden!

Volgens de EDF-contracten is elke "wilde" injectie verboden. Ik zou als ik jou was een 15A/220V enkelfasige injectiemeter en aansluitcontract vragen voor de totale verkoop van de productie van je PV-schuur.

Er is nog een optie en dat is de "verkoop van overtollige productie", maar in jouw geval weet je niet zeker of het financieel interessant is.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 10/01/13, 10:00

Remundo schreef:Het gevoelige punt is de elektrische installatie. Je hebt een PV goedgekeurde elektricienspas; er moeten een paar kabels lopen, een paar overspanningsafleiders die moeten worden geplaatst; het is geen fortuin (X00 €),
De erkende elektricien die ermee instemt om alleen dit (kleine) deel van de site te doen, je moet hem vinden...

Remundo schreef:of je belt iemand die weet hoe het moet en die je helpt tegen "een biertje en een kip" en dan moet je Monsieur le CONSUEL bellen die 150 € per bezoek afneemt.
De doorgang van de adviseur op een installatie uitgevoerd door een niet-professional, kan al snel op een hindernisbaan lijken...
Als er 4 opmerkingen te maken zijn, maken sommigen er een punt van om er slechts één per bezoek te maken :frons:

Tenzij u kennis heeft (erkende elektricien of adviseur) : Wink: ), vind ik dat er maar twee echt haalbare oplossingen zijn: alles laten doen door een professional of je productie niet verkopen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 10/01/13, 10:29

Wat is gek... Het is dat hoe meer ik erover praat... Nou, hoe minder ik wil...
Ik heb de vage indruk dat als je weinig geld hebt of je 20 jaar geen schulden wilt maken, de beste manier om iets goeds te doen met een beetje geld en goede wil... is om alles aan goede doelen te geven...

:| :|
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten