Gelukkig Nieuwjaar aan allen!

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 01/01/13, 19:24

Gezondheid en geluk in je lichaam, aan je lezer van dit bericht.

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/01/13, 19:44

Did67 schreef: [...] Het is daarom tegen een daling van het "beschavingsniveau" dat we moeten vechten. In de zin dat beschaving het collectieve vermogen zou zijn om iets meer harmonieus te bouwen, cultureel, collectief, vreugdevol, feestelijk, intellectueel... Ga verder dan het beestachtige stadium...

Allemaal dingen die we nog zouden kunnen doen met 95% van ons BBP (uitgaande van een "recessie" van 5%).

Ah ja, je moet ook weten hoe je moet delen, is het niet gégé (ik heb het over nationale gégé, niet zomaar een forumeur met deze bijnaam, als die er is!) [...]

Niet beter, het zal mijn leidmotief zijn voor 2013 (en volgende...) lang leve de burgerzin!

En gelukkig nieuwjaar allemaal! :D
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 01/01/13, 19:56

jij verklaart, Did67:
Allemaal dingen die we nog zouden kunnen doen met 95% van ons BBP (uitgaande van een "recessie" van 5%).

Dit zou waar zijn met nog veel minder, zoals deze tekst uit Bertrand Russell, in "Praise of Idleness", gepubliceerd in 1932 :

"Moderne productiemethoden hebben comfort en veiligheid voor iedereen mogelijk gemaakt; in plaats daarvan hebben we gekozen voor overwerk voor sommigen en honger voor anderen. Tot nu toe zijn we dezelfde activiteit blijven ontplooien als in de tijd dat er geen machines waren; hierin waren dom, maar niets verplicht ons eeuwig in deze domheid te volharden.

Het is duidelijk dat deze moderne methoden zowel de oorzaak zijn van dit potentieel als het ontbreken van een verlangen naar echte toepassing...

Gelukkig nieuwjaar voor iedereen en moge de uitwisselingen vruchtbaar blijven op de forum!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189




par Remundo » 02/01/13, 10:11

Beste wensen aan alle econologen, gezondheid, succes en geluk! 8)
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 02/01/13, 11:45

Ahmed schreef:
Het zou waar zijn met veel minder,



Natuurlijk !!!

Maar velen klagen al met de enige "angst" voor een daling van 1 of 2%... (wat waarschijnlijk is).

In Spanje is het de felle crisis met -5%, lijkt me.

Dat is waarom ik dat aantal nam: dat is waar 99,9% van de mensen tegenwoordig bang voor lijkt te zijn...

[nu, aangezien de wereld woest is - gebrek aan "beschaving" - begrijp ik dat ongeveer 25% van de mensen bang is, ik ben noch naïef noch dom. Is het niet gege? De 75%, ik laat ze aan hun neurose over]
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 02/01/13, 20:29

Dat is waarom ik dat aantal nam: dat is waar 99,9% van de mensen tegenwoordig bang voor lijkt te zijn...

Het is duidelijk dat 5% minder bbp enorm is in een economie die structureel gericht is op groei en die niet zonder kan.
Aan de andere kant begrijpen nogal wat mensen dat 5% gemiddeldkan dit een drastische daling van hun inkomen betekenen voor hen...

Het idee verdedigd door Bertrand Russell zou alleen geldig zijn als het einde van de productie de bevrediging van sociale behoeften was en niet, zoals vandaag, de permanente accumulatie van kapitaal.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 02/01/13, 20:39

Ben je daar niet een beetje off-topic?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/01/13, 23:29

Yep,

Het onderwerp is om iedereen die dit doet een gelukkig nieuwjaar te wensen forum een plaats van delen, uitwisselen, gezelligheid, goed humeur.

Een goede gezondheid voor iedereen en genoeg om fatsoenlijk te leven (want als dit geen probleem vormt voor de "Gégé Deviendiable", gaan er veel te veel mensen steeds meer roeien...).

Kortom, geef niet op. : Mrgreen:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 03/01/13, 21:44

veel te veel mensen roeien steeds meer...

...en de ratten verlaten het schip! : Cheesy: : Cheesy:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1687
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 112

Re: Gelukkig nieuwjaar allemaal!




par Oli 80 » 01/01/19, 11:01

Gelukkig nieuwjaar 2019 een goede gezondheid voor iedereen

1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten