Letter Ayrault Depardieu (Franse belastingen)

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 17/12/12, 18:39

Er is iets dat ik nooit heb begrepen, ik moet bijzonder dom zijn!
Wat heeft het voor zin om miljoenen op een rij te zetten als je maar 24 uur per dag de tijd hebt om ze uit te geven, ze zijn niet langer nuttig... En zelfs als we veel belasting betalen, is de manier van leven dat niet. gewijzigd, het blijft zich ophopen, wat moet je ermee doen?

De arme dienaar :P
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/12/12, 19:18

Aan de ene kant heeft de luxe-industrie geen gebrek aan middelen: je kunt heel bescheiden leven en tevreden zijn met slechts één auto: ik geloof dat de nieuwe Bugatti meer dan 2 miljoen euro kost : Mrgreen:
Je kunt een paar wijnstokken kopen, maar in bepaalde bekende steden is het duurder.

Aan de andere kant, en dit is een grote fout in de meeste belastingstelsels: boven een bepaald bedrag is geld een instrument. Maar als we u buitensporig belasten, zoals onze Europese staten dat doen, houdt u niet genoeg over om te investeren : Cry: . in de uiterst competitieve context waarin we momenteel leven, is dat beschamend

Het zou mooi zijn als we zouden kunnen verklaren dat we een bepaald bedrag opzij zetten voor een bepaald doel (uitsluitend voor investeringen in België bijvoorbeeld) en zo deze bedragen kunnen immuniseren (uiteraard onder controle).
Dit bestaat gedeeltelijk al in de vennootschapsbelasting, maar nog niet in voldoende mate. (immuunreserveregime)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16088
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5231

Re: Brief van Depardieu aan Ayrault (Franse belasting)




par Remundo » 17/12/12, 19:58

Tagor schreef:
Remundo schreef:
Voor een wijndomein ligt niet alles buiten ISF, vooral het "kasteel"...




Ik heb het over de wijnstokken, niet over het kasteel

Remundo schreef:
Voor een wijndomein ligt niet alles buiten ISF, vooral het "kasteel"... Voor de rest (het land) heb je een huurprijs met onaantrekkelijke schalen van 18 jaar nodig om aanspraak te maken op 75% vrijstelling.



mijn ouders hebben champagneranken... net als mijn hele familie!!

Ik heb nogal wat erfenissen en schenkingen meegemaakt, het lijkt mij dat ik het probleem vrij goed ken
dus ik volhard niet in de wijnstokken

Je kunt volhouden, maar teken niet...
De vermogenssolidariteitsbelasting (ISF) voor houders van GFV-aandelen
De gedeeltelijke ISF-vrijstelling is alleen beperkt tot GFV-aandelen met vast kapitaal wanneer de grond wordt verhuurd op basis van een erfpacht van lange duur (minimaal 18 jaar).

van een wijndomein
De gedeeltelijke ISF-vrijstelling geldt alleen voor terreinen die voor een lange termijn (minimaal 18 jaar) worden verhuurd.
In beide gevallen is de ISF-vrijstelling onder deze voorwaarden gelijk aan 75% voor het deel van de waarde van de aandelen of nalatenschap dat de € 76 niet overschrijdt, en 000% daarboven. Uitgaande van een vermogen van € 50,- zal de vrijstelling betrekking hebben op: (100% x € 000) + (75% x (€ 76 – € 000)) = € 50

Slechts € 31 (€ 000 – € 100) zal belastbaar zijn voor het ISF

Bron: De Privé
0 x
Beeld
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967




par Ahmed » 17/12/12, 20:45

Naast de uiteenlopende en tegengestelde meningen wordt er, met enkele nuances, bijna unanimiteit geuit over het postulaat dat verdienste (artistieke creatie of anderszins) noodzakelijkerwijs moet worden beloond met geld.
1- Ik zie deze noodzaak niet, of beter gezegd, ik zie het maar al te goed, omdat het deel uitmaakt van een mondiaal perspectief van collectief geloof.
2- Het is een cirkelredenering: ik heb talent, daarom verdien ik geld, daarom heb ik talent...
3- In alle logische nauwkeurigheid is het meest geschikte talent om dit doel te bereiken het verdienen van geld...

Uit de precedenten kan gemakkelijk worden afgeleid dat talent, reëel of niet, op de tweede plaats komt na het primaat van winst, dat in zijn abstractie hoe dan ook puur kwantitatief is.
Er schuilt dus een (valse?) fundamentele naïviteit in het willen inschatten van het kwalitatieve in termen van het kwantitatieve...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 17/12/12, 21:04

Ik denk ook dat we aan sommige mensen te veel geld geven voor weinig geld, maar dat is het probleem niet.

het is alsof we tegen een kind zeggen dat niet eet wat er op zijn bord ligt, denk aan degenen die honger hebben... absurd, of we het nu eten of weggooien, het verandert niets voor degenen die het niet hebben.

hetzelfde geldt voor de rijken, of we ze nu met rust laten of ze verpletteren met belastingen, het levert geen cent meer op voor degenen die het moeilijk hebben.

de buitensporige rijkdom van sommige mensen is het resultaat van een slecht beheerde samenleving... dat sommige mensen Frankrijk verlaten is slechts een gevolg van dit slechte management... of ze nu vertrekken of blijven verandert niets aan dit slechte management dat blijft aanrichten veel ernstiger ravage

we bevinden ons in een land dat verarmd is en niet in staat is iedereen aan het werk te zetten

niet alleen is de staat niet in staat om iedereen aan het werk te krijgen, maar hij veracht ook degenen die op een andere manier slagen, ondanks de obstakels die hij opwerpt voor iedereen die probeert te werken
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/12/12, 23:15

Chatelot 16 zei:

niet alleen is de staat niet in staat om iedereen aan het werk te krijgen, maar hij veracht ook degenen die op een andere manier slagen, ondanks de obstakels die hij opwerpt voor iedereen die probeert te werken


Nou ja, het is gemakkelijk om de mensen tevreden te stellen.

Ik blijf van mening dat er een alternatief tussen belasting en productieve investeringen moet worden voorgesteld: misschien zouden de rijken dan de hersenen van hun collaborateurs laten werken en op hun relaties inspelen, zodat het voor hen vruchten afwerpt. Het initiëren van een positieve cirkel, in zekere zin...

Maar dit gaat gepaard met strikte normen: kwaliteitsbanen en controle dat er geen communicerende vaten zijn. te gemakkelijk om een ​​bedrijf te laten zinken, om vervolgens een ander bedrijf op te richten dat klanten verzamelt)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 17/12/12, 23:29

Wanneer worden de inkomsten en verstrekkingen van politici belast?
Wanneer worden de zeer dure en onnodige overheidsinstanties afgeschaft?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/12/12, 00:42

Gewoon mijn 2 cent, helemaal niet objectief (uiteraard):
Ahmed schreef:Naast de uiteenlopende en tegengestelde meningen wordt er, met enkele nuances, bijna unanimiteit geuit over het postulaat dat verdienste (artistieke creatie of anderszins) noodzakelijkerwijs moet worden beloond met geld.

Niet zo unaniem (dat is tenminste niet wat ik had willen zeggen, als ik me over dit onderwerp had uitgesproken) : Lol:
Bovendien heb ik het gehad over een mogelijk fataal risico (dus het is geen geld... Of anders: het is de aandelenmarkt of het leven). Maar het debat is niettemin zeer interessant!

Ahmed schreef:1- Ik zie deze noodzaak niet, of beter gezegd, ik zie het maar al te goed, omdat het deel uitmaakt van een mondiaal perspectief van collectief geloof.

Het is een begrip dat onbegrijpelijk is voor degenen die het in verschillende artistieke vormen hebben ervaren! Voor hem heeft noodzaak niet dezelfde semantische overeenkomst (niet altijd...): omdat er velen zijn die alles negeren.
Geloof is in deze context een pejoratief begrip (en sinds de golf van het creationisme nog erger, maar we dwalen af...).
Voor de kunstenaar, de maker (ik spreek subjectief: de goede, de echte, de oprechte) zijn geld of verdienste geen doel op zich, maar is het de artistieke benadering/onderzoek/intentie, meer dan het werk zelf. soms! En in ieder geval het werk als centraal perspectief!
Het ‘subliminale’ kwantificeren met geld? : Mrgreen: Wie zou kunnen zeggen hoe dat zou zijn? En vice versa? : Cheesy:

Ahmed schreef:2- Het is een cirkelredenering: ik heb talent, daarom verdien ik geld, daarom heb ik talent...

Is dat het moment waarop het “nieuwe management” kwam? : Cheesy:
We begrijpen de redenering, maar deze schaal heeft een variabele geometrie, want wie kan zeggen dat iemand talent heeft? En hoe moet dit geval per geval worden gedefinieerd...?
Relatief onmogelijke missie. Aan de andere kant zouden we in principe een werk kunnen beschermen, alleen passen we het niet toe.
En de explosie van het internet heeft een creatie bekrachtigd die banaal is geworden (iedereen kan publiceren en tentoonstellen aan honderden miljoenen individuen, zelfs als niemand kijkt: aangezien de creatie van waarde verloren gaat te midden van miljarden mest... ). Waar komt het huidige niveau van middelmatigheid vandaan? Dat was voorheen al niet zo hoog...

Als het is "het werk» wat inderdaad het doel is, we komen er doorheen, maar dan is het niet circulair maar een eeuwig opnieuw beginnen.

Ahmed schreef:3- In alle logische nauwkeurigheid is het meest geschikte talent om dit doel te bereiken het verdienen van geld...

[...] het hangt uiteraard af vanuit welke hoek je kijkt! : Cheesy:
Maar er is mogelijk verwarring tussen “Moyen"En"maar.

Ahmed schreef:Uit de precedenten kan gemakkelijk worden afgeleid dat talent, reëel of niet, op de tweede plaats komt na het primaat van winst, dat in zijn abstractie hoe dan ook puur kwantitatief is.
Er schuilt dus een (valse?) fundamentele naïviteit in het willen inschatten van het kwalitatieve in termen van het kwantitatieve...

Als talent noch winst een doel op zichzelf zijn, kan het kwantitatieve alleen maar verdwijnen ten gunste van een soort ‘subjectief kwalitatief’.

Is het essentiële daar?

Van de huidige psychosociologische overwegingen is er één die is ontsnapt omdat deze cultureel wordt ontweken, namelijk:
– het enorme probleem van het gevoel van eigenwaarde onder “kunstenaars”;
– de hardnekkige ziekte van de samenleving om dit koste wat het kost te willen reguleren;

Dit is de potentieel dodelijke cocktail. Of liever gezegd, wanneer degenen die niet ingewijd zijn in de kunst een macht hebben die verder gaat dan hun artistieke attributies en deze uitoefenen tegen de ‘ongelukkige kunstenaar» (in de vorm van censuur) die het vonnis tussen het slachthuis uit zijn kist wacht of het tegenovergestelde van naar de top van de poster wordt gestuwd!
Kijk tvfeiten» Net als ‘Star Academy’, zogenaamd gebaseerd op een of ander talent, zijn ze de macrokosmische weerspiegeling van dit mondiale collectieve geloof, opgebouwd rond een illusie van wat de artistieke wereld zou vertegenwoordigen gezien door de gemiddelde amha-burger (zelfs zoals gezien in de westerse mentaliteit, maar het is misschien zelfs nog erger soms elders... en soms niet, zoals in Brazilië, waar kunstenaars als Hermeto Pascoal vinden dat kunst niet in musea te vinden is, maar in al onze handelingen van het dagelijks leven).
En het is waarschijnlijk omdat ‘niet-ingewijden’ in de eerste plaats de kwalificatie van het talent verwarren met de intrinsieke waarde van het werk in de tweede plaats, dat er verwarring ontstaat! Terwijl om het werk als voornaamste perspectief te plaatsen, ook het idee van talent moet worden uitgewist, amha.
0 x
Tagor
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 06/04/07, 12:31

Re: Brief van Depardieu aan Ayrault (Franse belasting)




par Tagor » 18/12/12, 08:27

Remundo schreef:Je kunt volhouden, maar teken niet...


Ik volhard en teken:
u hoeft alleen maar informatie in te winnen bij notarissen en dat te doen
een huurovereenkomst met de exploitant
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 18/12/12, 11:43

2 verklaringen volgens welke het mogelijk zou zijn om 85% en meer belastingen te betalen:

http://www.la-croix.com/Actualite/S-informer/France/Peut-on-payer-85-d-impots-sur-ses-revenus-_NG_-2012-12-17-888878

http://www.lemonde.fr/politique/article/2012/12/17/l-impossible-calcul-de-l-impot-de-gerard-depardieu_1807490_823448.html

Maar ten slotte is Depardieu niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die Frankrijk om fiscale redenen verlaat.
Aznavour was onder Giscard al naar Zwitserland vertrokken;

En dan is België (dit is niet het geval voor Zwitserland) onderdeel van Europa waar het verkeer van goederen en personen verzekerd is: dus ik zie niet wat het probleem is.

Onze politici zijn ook niet onberispelijk als het gaat om het vullen van hun zakken:

http://www.politique.net/
0 x

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : gfgh64 en 106 gasten