Demonstraties en staking tegen schulden van 14 november: persoverzicht

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 19/11/12, 22:08

AndreHet besef van de nutteloosheid van bepaalde gebaren betekent niet dat je een houding van pure toeschouwer moet aannemen, de vrijheid van handelen is bescheiden, reden te meer om daarin te investeren.

Jij vraagt ​​je af:
Soms vraag ik me af hoe landen zich herstelden na oorlogen? Hoe zit het met de schulden vóór en de grote uitgaven tijdens de oorlogen? hoe is dit allemaal verlopen?

De oorlog van 14/18 bijvoorbeeld (naast de gewone begroting) werd in Frankrijk gefinancierd met nationale leningen: individuen betaalden ‘goud voor de overwinning’ en vervolgens werden deze leningen terugbetaald in gedevalueerde bankbiljetten, dat wil zeggen in apengeld. geld.
Omdat de ‘germinale’ frank voorheen een grote stabiliteit kende, waren de mensen niet achterdochtig, omdat ze dit inflatoire fenomeen nog nooit hadden meegemaakt.
De begroting werd toen echter permanent "geleid" door oorlogspensioenen (invaliden, weduwen, enz.).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/11/12, 11:25

Andre schreef:

Vreedzame demonstraties geven ook een zekere mate van ontevredenheid, het is net een staking waarbij je de leider het gevoel geeft dat je het niet eens bent met hun manier van handelen.


Alle vormen van demonstraties zijn niet ineffectief, bijvoorbeeld om het bewustzijn van mensen te vergroten via een documentaire of via een openbaar optreden, of nog beter door een boycot etc... Zijn methoden hebben hun effectiviteit bewezen... maar dit blijft alleen effectief als er Er is geen sprake van twijfel aan het systeem.

Wat de ‘revoluties’ betreft, zijn de belangen zo immens dat alle kleine groepen tegenstanders snel worden geïnfiltreerd door entiteiten die hun uiteindelijke doel worden.
Ik zet ‘revolutie’ tussen aanhalingstekens, omdat de meeste hedendaagse revoluties niet eens door het volk worden gemaakt, maar door militair-economische entiteiten die tot doel hebben ‘niet-gebonden’ leiders af te zetten.


Als ik in dit dossier probeer te begrijpen dat u zegt dat er, ongeacht de acties en het soort regeringen, niets te doen is, kijk maar.


Nee, integendeel! De eerste fase van de actie is de reflectie.
Het is op dit punt dat alles wordt gespeeld: hoe is het mogelijk om een ​​huis te bouwen als je geen plan of op zijn minst een mentaal diagram hebt?
Afwezigheid van een effectieve strategie=naar de ondergang rennen.
Behalve voor de meeste ‘burgers’ is reflectie de grote afwezigheid van het proces, maar toch is het de basis van de democratie.
Dit is een cruciale fase, omdat het aanleiding geeft tot het in twijfel trekken van vooroordelen en het ‘referentiekader’. Het is om deze reden dat veel mensen deze fase uiteindelijk vermijden.

Ik denk dat iedereen een kleine rol te spelen heeft in dit schaakbord en dat we onvrijwillig, of door gemak, deelnemen aan de groei van deze onzichtbare, legale maffia, die alle landen controleert.


Je hebt alles begrepen, het is inderdaad door een veelheid aan kleine, tamelijk onbeduidende daden dat we het huidige systeem opbouwen en in stand houden.
In werkelijkheid zal de paradigmaverschuiving niet door bloedvergieten tot stand komen, maar door verzaking van ieder van hen aan het huidige systeem zal verzaking, vermenigvuldigd met het aantal ‘boetetrekkers’, een einde maken aan het systeem.
De kracht van het economische systeem is tegelijkertijd zijn grote zwakte:
Namelijk de stilzwijgende adhesie van de consumenten, zonder deze adhesie evolueert het systeem naar hoe wij willen dat het eruit ziet*.

*Dit is de reden waarom het noodzakelijk is om voortdurend te reflecteren, anders zullen alle veranderingen een illusie zijn.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 20/11/12, 19:06

De eerste fase van de actie is de reflectie.

Hier is een centrale stelregel! Een andere klassieke versie is: "het denken gaat vooraf aan de actie".
Degenen die de voorkeur geven aan actie of ‘pragmatisme’ kiezen ofwel, zonder het te weten, een actie die gebaseerd is op impliciete premissen en daarom genegeerd worden, ofwel denken dat het te moeilijk is om er tegenin te gaan en dat het de voorkeur verdient om te proberen zich te buigen. het (de stroming), die het helaas niet kan versterken...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 20/11/12, 20:10

> Nee, integendeel! De eerste actiefase is reflectie.

Het is niet langer in de mode, bovendien zou het binnenkort een misdaad kunnen worden...

> Het is op dit punt dat alles wordt gespeeld, hoe is het mogelijk
> om een ​​huis te bouwen, als je geen plan hebt
> tenminste een mentaal diagram?

Zoals gewoonlijk: door te demonstreren en te eisen dat anderen het probleem oplossen.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 20/11/12, 22:21

Zoals gewoonlijk: door te demonstreren en te eisen dat anderen het probleem oplossen.

De laatste demonstratie, tegen de luchthaven van Notre-Dame-des-Landes, eiste alleen onthouding van het creëren van nieuwe problemen gecreëerd door "anderen".
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten