"Koolstofneutrale" afvalwaterzuiveringsinstallaties

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

"Koolstofneutrale" afvalwaterzuiveringsinstallaties




par moinsdewatt » 04/11/12, 12:15

Aquaviva, een van de eerste "koolstofneutrale" afvalwaterzuiveringsinstallaties ter wereld!

Aquaviva, ingehuldigd op 18 oktober 2012 in Mandelieu-La Napoule (06), is een van de eerste "koolstofneutrale" afvalwaterzuiveringsinstallaties ter wereld. Het Syndicat Intercommunal d'Assainissement Unifié du Bassin Cannes (SIAUBC) wilde dat dit station ook zou worden uitgerust met de nieuwste technologieën op het gebied van afvalwaterzuivering. Lyonnaise des Eaux en Degrémont, dochterondernemingen van SUEZ ENVIRONNEMENT, verantwoordelijk voor het ontwerp, de bouw en de exploitatie van het station, voldeden aan deze verwachting.

Beeld

PRESENTATIE VAN EEN EMBLEMATISCHE AFVALWATERINSTALLATIES
Met een zuiveringscapaciteit van 300 inwonerequivalenten zuivert Aquaviva het afvalwater van acht steden* in de regio van Cannes en vervangt het de oude installatie, waarvan de capaciteit ontoereikend was geworden, op dezelfde site.

Een COXNUMX-neutrale afvalwaterzuiveringsinstallatie: hoe?
De energiezuinigheid van het gebouw wordt mogelijk gemaakt door de installatie van 4000 m2 fotovoltaïsche panelen, die jaarlijks 280 kW elektriciteit produceert en door het gebruik van warmtepompen om warmte terug te winnen uit afvalwater.
Bovendien zorgen de maatregelen om het energieverbruik te optimaliseren, de industriële processen voor de productie van hernieuwbare energiebronnen en de productie ter plaatse van gedroogd slib dat kan worden gerecycled als meststof voor de bosbouw, ervoor dat Aquaviva "koolstofneutraliteit" kan tonen.

Een “nul overlast” plant, landschap, geur of geluid
Aquaviva is ontworpen om perfect in het landschap te passen, vooral met lokale planten en bomen. Het is uitgerust met innovatieve technologische processen om geur- en geluidsoverlast zoveel mogelijk te verminderen.

Membraanbehandeling om water van optimale kwaliteit terug te geven aan de natuur
Om het mariene milieu te beschermen tegen elk gezondheids- of milieurisico, wilden de gemeenten zichzelf uitrusten met een afvalwaterzuiveringsinstallatie die profiteert van de beste technologieën op het gebied van afvalwaterzuivering. Het ontwerp van Aquaviva is gebaseerd op de membraanbioreactor (BRM) ultrafiltratietechnologie ontwikkeld door Degrémont. Het biedt een zeer geavanceerde zuivering van afvalwater en daarmee beheersing van gezondheidsrisico's. Het gezuiverde water kan vervolgens worden hergebruikt als "secundair" water voor het besproeien van groene ruimten, fabrieksproceswater, het reinigen van wegen of het bereiken van de zee.

* De 8 gemeenten die hun afvalwater zuiveren bij Aquaviva zijn: Auribeau-sur-Siagne, Cannes, Le Cannet, Mandelieu, Mougins, Pégomas, La Roquette en Théoule sur Mer


http://www.lyonnaise-des-eaux.fr/actual ... e-au-monde
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 04/11/12, 21:56

En hoeveel kost dit wonder aan onze belastingsubsidies?
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 05/11/12, 17:31

BobFuck schreef:En hoeveel kost dit wonder aan onze belastingsubsidies?


nou ik kan me voorstellen dat het de inwoners van - Auribeau-sur-Siagne, Cannes, Le Cannet, Mandelieu, Mougins, Pégomas, La Roquette en Théoule sur Mer - op hun waterrekening kost.
0 x
BobFuck
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 04/10/12, 16:12
x 2




par BobFuck » 05/11/12, 18:00

Je zou moeten weten:

- ofwel is het iets ecologisch efficiënt en niet te duur (laten we zeggen met een redelijke meerprijs in vergelijking met een lelijk en stinkend station) en in dit geval schrijven we allemaal naar onze burgemeesters om het idee voor te stellen

- of het is zoals gewoonlijk een naamloos wanbeheer...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 05/11/12, 18:26

BobFuck schreef:- of het is zoals gewoonlijk een naamloos wanbeheer...


Omdat je denkt dat conventionele stations niet gesubsidieerd worden misschien?

Gesubsidieerd, gebouwd met publiek geld (min of meer lokaal) en vervolgens geëxploiteerd door beursgenoteerde privébedrijven...
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 05/11/12, 19:27

Ik heb de leiding over de afvalwaterzuiveringsinstallatie waar ik werk en ik kan u verzekeren dat de gebruikelijke methode met ijzersulfaat (coagulatiemiddel) en polymeer erg duur is om te gebruiken en deze mate van filtratie niet bereikt.

Raak niet in paniek over de kosten van dit proces, tenzij de filters niet herbruikbaar zijn!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 96-gasten