Dimensionering betonnen voet kleine windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/10/12, 11:50

Ik feliciteer Machaon met zijn zeer leerzame verklaringen, met zijn bijna mechanische vanzelfsprekendheid, die sommigen ontgaat, die niet met wanten naar de circussen, de antennes, de kranen, de masten van boten (die veel meer ondersteunen) kijken.
Ik wil erop wijzen dat voor meer veiligheid dubbele omhulsels met schokdempers erg belangrijk zijn voor de totale veiligheid.

Ik bewonder Machaon die het voor heel weinig geld effectief heeft gemaakt, met eenvoudige, veilige en bewezen oplossingen.

Ik nodig iedereen bij econologie uit om zijn advies en zijn voorbeeld te volgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/10/12, 12:17

Nee helemaal niet!

We plaatsen sluiers wanneer de omstandigheden dit opleggen, op een boot, het is een kwestie van stijfheid van het GEHEEL, van gewicht, van optimalisatie van de terugkeer van krachten, en omdat een boot een kapitein heeft die het schip kan besturen! Kortom, al deze REEKS dingen waarvan Dedeleco systematisch vergeet zich te concentreren op onbelangrijke details als we niet dit ALGEMENE beeld hebben...
Eindelijk is er op een boot altijd iemand die een oogje in het zeil houdt! : Cheesy:

Voor "meer veiligheid », we gebruiken vooral geen kabels, als dat niet essentieel is: omdat ze om verschillende redenen antennes kunnen loslaten, maar steeds meer masten in cremona (de eerste is de Eiffeltoren, waarvoor geen kabels nodig zijn !!!)

dedeleco schreef:Voor dwarsstukken van het type Eiffeltoren

Cremona die Dedeleco ‘beugels’ noemt : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: en wie ziet er toch kranen met kabels vastgehouden!!!

Het zou nodig zijn om Dedeleco te vertellen dat de kabels in een kraan er in principe zijn om de giek/tegenjib te ondersteunen of uiteraard de lading te ondersteunen, maar niet om deze op zijn plaats te houden (gegarandeerd door een contragewicht en ballast). van de toren zijn er geen steunen maar trekstangen), omdat deze in principe om zijn verticale as moet draaien: hoe zou hij anders draaien met kabels? : Mrgreen:
Dernière édition par Obamot de 20 / 10 / 12, 12: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/10/12, 12:31

Ah, bij Obamot is de leeftijd van de kapitein erg belangrijk voor de sterkte van de wanten op boten!!!

Het zou goed zijn om naar de foto's en video's te kijken van het monteren van windturbines van 120 meter hoog en 150 meter in diameter, met lichte kranen die alleen met tuidraden worden vastgehouden en 50 tot 100 ton hijsen!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/10/12, 12:37

Voor zover ik weet, is er geen man aangesloten op een kraan : Mrgreen: maar trekstangen:

Beeld
bron: http://www.ikonet.com/fr/ledictionnairevisuel/

Laat Dedeleco op Google zoeken naar een “gebleven kraan” om te zien...!
We gaan timen hoe lang het duurt! : Mrgreen:

Verblijven zouden alleen maar een rampzalig effect hebben op een figuur, waardoor deze uit zijn verticale as zou worden gehaald.

Zelfs de kranen op een schip blijven niet “blijven”!!! Dit zou een onmogelijk structureel probleem zijn om op te lossen!

Kun je je voorstellen dat voor elke opheffing van een last een voorspellend systeem nodig zou zijn dat de spanning van de kabels zou wijzigen en dat zich zou aanpassen aan elke beweging van de last, ondersteund tot aan zijn bestemming!???

Ik wacht dan ook met spanning af: tot meneer de pseudo-natuurkundige Dedeleco ons een voorbeeld van zo’n “kraan"...!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Betreft: betonnen voet van windturbine




par chatelot16 » 20/10/12, 14:17

Swallowtail schreef:Châtelot:
Toegegeven, de zelfdragende mast is eenvoudiger en esthetischer, maar vereist aanzienlijk meer volumineuze funderingen, een pyloon met een grotere traagheid (doorsnede, dikte) om de buiging te hervatten, een mastbasis die deze keer in staat is om de algehele weerstand x hefboomarm te absorberen (zie obamot foto), een hydraulische vijzel of in ieder geval een tuidraad + hefmast + lier ........enz
Dat zijn een heleboel erg dure dingen.


Ik zeg niet het tegenovergestelde: mast en want is de beste manier om het te doen tegen de laagste kostprijs

Ik wees er net op dat als je een mast wilt maken zonder een man, een grote massa begraven beton een steriele uitgave is: dezelfde massa beton kan een klein gebouw maken voor dezelfde prijs... en als het kleine gebouw is 3 meter hoog en er is 3 meter minder mast nodig

Ik heb een windturbineproject, maar het is te druk om de mast te plaatsen: daarom geef ik de voorkeur aan een vakwerkmast die direct op zijn plaats wordt gemonteerd door de hoeken één voor één vast te schroeven: het deel dat al op zijn plaats zit, dient als steiger om hogerop te klimmen
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten