De stalen baronnen

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 03/10/12, 01:57

moinsdewatt schreef:Elektrische staalfabrieken smelten alleen schroot om.

Om ijzererts te verwerken, heb je nog steeds hoogovens nodig die op cokes werken, omdat cokes essentieel is om het ijzererts dat zich in een geoxideerde toestand bevindt te verminderen.

Bekijk de Wilipedai-pagina over het maken van ijzer en staal.


Ik weet niet waar je dit gaat halen? Twee fabrieken bij mij in de buurt Roi tinto in Sorel Tracy en Arcelor mital in Contrecoeur gebruiken beide pellets in hun elektrische ovens, het is erts met een hoog ijzergehalte dat door een concentrator is gegaan die afkomstig is uit de ijzermijnen in het noorden van Quebec.
Gezien het aantal elektrische ovens en het aantal knuppels dat het produceert, vraag ik me af waar het wordt verkocht? Moeilijk te geloven dat de vraag naar staal is afgenomen.
Een oude Stelco-sectie gebruikt alleen gerecycled schroot met een enkele gietstaaf in een elektrische oven en vrijwel continu.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 03/10/12, 12:30

Waar moet ik dit zoeken? de metallurgielessen die ik op school had... Ik twijfel niet aan je informatie... Ik moet erachter komen

Dit zou betekenen dat de hoogoven niet langer de enige manier is om erts te gebruiken

als er oplossingen zijn met een elektrische oven, is het niet per se dom om te stoppen met het onderhouden van een hoogoven...

Hoe dan ook, Arcelor werd verkocht aan Mital... en er is geen reden om het eigendomsrecht in twijfel te trekken... dus hij doet wat hij wil

Als de overheid iets wil doen, moet ze andere activiteiten creëren die staal verbruiken en mital zal moeten leveren

als Mital ons te duur staal van de andere kant van de wereld zou willen verkopen en een fabriek in Frankrijk zou willen sluiten, zouden we het recht hebben om te nationaliseren... maar dat is vandaag de dag niet het geval: als we vandaag zouden nationaliseren, zouden we misschien de fabrieken sluiten zelfs sneller dan mital

Het alleen kopen van de hoogoven midden in de metaalfabriek is een grote vergissing: dit soort industrie kan niet in kleine stukjes worden gesneden
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 03/10/12, 20:46

Andre schreef:..... Twee fabrieken bij mij in de buurt Roi tinto in Sorel tracy en Arcelor mital in Contrecoeur gebruiken beide pellets in hun elektrische ovens, het is erts met een hoog ijzergehalte dat door een concentrator is gegaan die afkomstig is uit ijzermijnen in het noorden van Quebec. ... ..

Andre


Als iemand meer details heeft, ben ik geïnteresseerd.

In dit document http://www.acier.org/fileadmin/FFA/Publ ... er_web.pdf Ze praten over ‘ballen’, maar dat gaat door een hoogoven.
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 03/10/12, 20:57

Volgens dit zeer gedetailleerde document http://www.rncan.gc.ca/mineraux-metaux/ ... -2009/3578 , André's bewering is zeker onjuist.

Misschien heeft hij de hoogovens niet gezien, of moet hij de medewerkers ondervragen.

omdat:
Het pelletiseren van ijzererts is het op een na grootste gebruik van bentoniet, na de productie van gieterijzand. Het klassieke pelletiseren van dit erts bestaat uit het vermalen ervan en het vervolgens mengen met kleine hoeveelheden bentoniet om de korrels te binden en tot pellets te agglomereren door middel van agitatie en verharding van processen met behulp van een recht rooster. De pellets worden vervolgens in draaitrommelovens gesinterd om het oppervlak te verharden. Wereldwijd wordt ongeveer 25% van het ijzererts gepelletiseerd. Andere belangrijke vormen van ijzererts die worden gebruikt voor de productie van metaal zijn onder meer klomperts, geproduceerd door pletten en zeven, en gesinterd ijzererts, gemaakt van natuurlijke of gezeefde fijne deeltjes. Bentoniet absorbeert water, dient als bindmiddel en verhoogt de sterkte van de pellets, maar voegt silica toe aan de voeding van de hoogovens, waardoor een groter gebruik van vloeimiddel en cokes nodig is. De Canadese ijzerertsindustrie wordt grotendeels door Europese producenten van bentoniet voorzien.

In Canada bevat het ruwe erts doorgaans tussen de 30 en 44% ijzer, terwijl het in Brazilië vrijwel geen ander mineraal kan bevatten en wel 68% ijzer kan bevatten. In Canadese mijnen is het daarom noodzakelijk het erts te vermalen en te malen en het vervolgens te onderwerpen aan gravimetrische en magnetische concentratie om concentraten te produceren met een ijzergehalte van ongeveer 65%. Afhankelijk van hun deeltjesgrootte worden de concentraten afgeleverd zoals ze zijn of geagglomereerd tot balletjes met een diameter van ongeveer één centimeter, die worden gekookt om harde ijzerertspellets te produceren. In staalfabrieken worden de hoogovens gestookt met deze pellets en steenkoolcokes, om uit het erts metallisch ijzer te produceren.. De concentraten die niet zijn gepelletiseerd, worden in de staalfabriek gesinterd voordat ze naar de hoogovens worden gevoerd.

Zoals eerder vermeld, bestaat ijzererts uit zuurstof en ijzer, aan elkaar gebonden als moleculen. Om metallisch ijzer te produceren, moet het erts worden gesmolten of worden onderworpen aan een direct reductieproces om zuurstof te verwijderen. Omdat de binding tussen zuurstof en ijzer sterk is, is het noodzakelijk om reactieomstandigheden te creëren die een krachtigere chemische binding, die van koolstof en zuurstof, bij hoge temperaturen bevorderen. Om dit te doen, moet het ijzererts worden verpulverd en gemengd met cokes om het te laten smelten. Omdat het combinatieproces van het chemisch scheiden van zuurstof en ijzer kooldioxide produceert, moet de fusie van ijzer en koolstof plaatsvinden in een zuurstofarme omgeving, zodat de verbranding van koolstof koolmonoxide produceert in plaats van kooldioxide.

0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/10/12, 00:25

Dag

Ik ging naar de informatie van de nabijgelegen fabriek (4km)
De elektrische ovens worden gevoed door een schrootbodem en vervolgens aangevuld met pellets. Deze pellets zijn behandeld om tot 75% ijzer te bevatten.
Het product produceert hoogwaardig gietijzer dat vervolgens door een convertor gaat om staal te maken.
Oorspronkelijk produceerde deze fabriek verfpigment en titanium, het bijproduct was gietijzer, nu produceert het stalen knuppels,
Ik kan u verzekeren dat er geen convertorhoogovens zijn om het gietijzer van elektrische gietlepelovens te behandelen om gelegeerd staal, nikkel, chroom, mangaan te maken, volgens hun recept, maar geen hoogovens.

Een proeffabriek in Australië experimenteert met het gebruik van uitsluitend pellets in een elektrische oven.

Andre

http://emplois.riotinto.ca/decouvrir

Rio Tinto, Fer et Titane is een volledige dochteronderneming van de Rio Tinto-groep. Rio Tinto, Fer et Titane is al bijna 60 jaar actief en behoudt zijn positie als toonaangevende producent van titaanhoudende slakken. Rio Tinto Fer et Titane exploiteert een dagbouwmijn aan het Tio-meer, havenfaciliteiten in de buurt in Havre-Saint-Pierre en een metallurgisch complex in Sorel-Tracy, Quebec. Rio Tinto, Fer et Titane heeft ongeveer 1 medewerkers en exploiteert een mijn- en smeltinstallatie voor ilmeniet, een ijzer- en titaniumerts uit Canada.

details van de andere fabriek 28 km verderop (van deze weet ik dat ik daar heb gewerkt) http://www.thecanadianencyclopedia.com/ ... -ispat-inc

Sidbec-Dosco transformeert ijzerertspellets en schroot in vloeibaar ruw staal via een reeks ijzer- en staalproductie-eenheden. De twee Midrex-installaties van Sidbec reduceren pellets tot directe reductie van ijzer. Het is de enige fabriek met directe reductie van ijzer in zijn soort in Canada. Direct reductie-ijzer wordt samen met schroot en ruwijzer gesmolten in twee vlamboogovens, die deze metaalmassa omzetten in vloeibaar staal. Twee continugietmachines stollen vloeibaar staal en transformeren het tot stalen staven en knuppels. Een Steckel 60-inch warmwalserij verwerkt gegoten staven tot warmgewalste strips. Twee 52-inch omkeerbare koudwalserijen transformeren de warmgewalste strips vervolgens in dunnere koudgewalste strips. In de stavenwalserij worden de gegoten knuppels verwerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 04/10/12, 09:07

Het verkrijgen van gietijzer omvat meestal pyrometallurgie tussen roest en koolmonoxide.

Misschien zijn er nog meer zuiveringsprocessen in elektrische ovens? Met name de zuivering van koolstof moet nog van gietijzer naar staal gaan, waarbij zuurstof wordt geblazen

Het feit dat het ijzer in kogels arriveert, doet mij denken dat het al behandeld is... waarschijnlijk in een hoogoven.

Maar de link van André is interessant : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/10/12, 13:23

de hoogoven wordt volledig voorzien van erts

de elektrische oven die voornamelijk wordt gestookt met reeds vervaardigd schroot, kan daarom ook een bepaalde hoeveelheid erts doorlaten die met steenkool is gepelletiseerd

dit betekent dus dat wanneer recycling de belangrijkste bron van staal is, er geen behoefte meer zal zijn aan hoogovens

belangrijk gevolg: elektrische ovens hoeven niet zo groot te zijn als hoogovens: we zullen daarom meer kleine staalfabrieken met elektrische ovens kunnen maken
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/10/12, 19:21

Dag

chatelot16 schreef:de elektrische oven die voornamelijk wordt gestookt met reeds vervaardigd schroot, kan daarom ook een bepaalde hoeveelheid erts doorlaten die met steenkool is gepelletiseerd



ik nooit
Heeft u gekwantificeerde informatie van een staalfabriek over het percentage schroot en het percentage kogelerts dat in een elektrische oven wordt geplaatst?

Er zijn drie staalfabrieken vlakbij mijn huis, ik heb in beide gewerkt
Stelco Contreceour enige schroot, voornamelijk hoogwaardig fijn staal geproduceerd 600 ton per jaar
de andere staalfabriek (voormalig Sidbec Dosco) ernaast werkte met schroot en erts in kogels (gezien de stapel schroot en de stapel erts ben ik niet bereid te zeggen dat het voornamelijk schroot is voor de lading van de ovens (hoewel Ik zal contact opnemen met de ovenoperators om de verhoudingen te bevestigen.)

In de andere Rio Tinto-fabriek wordt voornamelijk erts gepelletiseerd en een beetje schroot, ook daar krijg ik exacte informatie over de verhoudingen. De oorsprong van deze fabriek was het winnen van slak uit het erts voor verfpigmenten, het bijproduct gietijzer dat nu wordt gebruikt om staal en knuppels te maken in een bijgebouw van deze fabriek.

Andre
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 04/10/12, 20:37

Andre schreef:Dag

Ik ging naar de informatie van de nabijgelegen fabriek (4km)
De elektrische ovens worden gevoed door een schrootbodem en vervolgens aangevuld met pellets. Deze pellets zijn behandeld om tot 75% ijzer te bevatten.
Het product produceert hoogwaardig gietijzer dat vervolgens door een convertor gaat om staal te maken.
Oorspronkelijk produceerde deze fabriek verfpigment en titanium, het bijproduct was gietijzer, nu produceert het stalen knuppels,
Ik kan u verzekeren dat er geen convertorhoogovens zijn om het gietijzer van elektrische gietlepelovens te behandelen om gelegeerd staal, nikkel, chroom, mangaan te maken, volgens hun recept, maar geen hoogovens.

Een proeffabriek in Australië experimenteert met het gebruik van uitsluitend pellets in een elektrische oven.

Andre

http://emplois.riotinto.ca/decouvrir

Rio Tinto, Fer et Titane is een volledige dochteronderneming van de Rio Tinto-groep. Rio Tinto, Fer et Titane is al bijna 60 jaar actief en behoudt zijn positie als toonaangevende producent van titaanhoudende slakken. Rio Tinto Fer et Titane exploiteert een dagbouwmijn aan het Tio-meer, havenfaciliteiten in de buurt in Havre-Saint-Pierre en een metallurgisch complex in Sorel-Tracy, Quebec. Rio Tinto, Fer et Titane heeft ongeveer 1 medewerkers en exploiteert een mijn- en smeltinstallatie voor ilmeniet, een ijzer- en titaniumerts uit Canada.

details van de andere fabriek 28 km verderop (van deze weet ik dat ik daar heb gewerkt) http://www.thecanadianencyclopedia.com/ ... -ispat-inc

Sidbec-Dosco transformeert ijzerertspellets en schroot in vloeibaar ruw staal via een reeks ijzer- en staalproductie-eenheden. De twee Midrex-installaties van Sidbec reduceren pellets tot directe reductie van ijzer. Het is de enige fabriek met directe reductie van ijzer in zijn soort in Canada. Direct reductie-ijzer wordt samen met schroot en ruwijzer gesmolten in twee vlamboogovens, die deze metaalmassa omzetten in vloeibaar staal. Twee continugietmachines stollen vloeibaar staal en transformeren het tot stalen staven en knuppels. Een Steckel 60-inch warmwalserij verwerkt gegoten staven tot warmgewalste strips. Twee 52-inch omkeerbare koudwalserijen transformeren de warmgewalste strips vervolgens in dunnere koudgewalste strips. In de stavenwalserij worden de gegoten knuppels verwerkt.


Als de pellets voor 75% uit ijzer bestaan ​​en gemengd zijn met schroot, is het een proces niet erg gebruikelijk. Nou ja, des te beter als het werkt.
Bedankt voor het controleren ter plaatse.

Maar elders in China en India blijven het klassieke hoogovens.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/10/12, 20:46

Dag
Informatie bevestigd door een arbeider in de ijzer- en titaniumfabriek

De elektrische ovens worden alleen gevuld met verrijkt behandeld erts, steenkool en andere ingrediënten worden toegevoegd.Het hoofdproduct is tataniumslak, het bijproduct is gietijzer.
bij het starten van een koude oven is de procedure langer, er blijft altijd een (hiel) vloeibare gietijzeren basis achter die de werking van de elektroden in het bad vergemakkelijkt.
(Het verdient de voorkeur om verwerkte ertspellets per boot van de mijn naar de fabriek te vervoeren in plaats van ruw erts.)

Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten