Renovatie, installatie van Sprinklers Fire Suppression

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/09/12, 19:39

Co2-blussers doen bijvoorbeeld niets anders dan hoofdzakelijk verstikkend werken, door de zuurstofconcentratie sterk te verlagen het vuur aanwakkeren.

In het geval van zuurstofarme ademlucht – en met betrekking tot het voorkomen van het ontstaan ​​van brand – zou nauwelijks een paar procent voldoende zijn om te voorkomen dat deze uitbreekt... We moeten dit zuurstofniveau verder kunnen verlagen als niemand woont in het huis(?)
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 25/09/12, 21:11

het is helemaal niet dom om de Karcher-beweging te maken, ik heb de mogelijkheid om sproeimondstukken te vinden, of in de richting van de sproeiers, een mondstuk met een wervelkamer, verdeeld over de kamers.

karcher > branddetector > magneetventiel > mondstuk
branddetector > magneetventiel > mondstuk
branddetector > magneetventiel > mondstuk
branddetector > magneetventiel > mondstuk
branddetector > magneetventiel > mondstuk
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 25/09/12, 21:33

Vlammendetectoren zijn ultra select, te moeilijk verkrijgbaar en ultra duur.


Ik ben geen soldeerbout-professional, maar een diagram als dit:

van een rookmelder, monteer een relais van het geluidssignaal om de karcher te starten, en een magneetklep om het watercircuit te selecteren.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/09/12, 21:56

Let op, mijn opmerking over de afname van zuurstof in de lucht had geen betrekking op vernevelde/verstoven lucht... omdat zoals gezegd water alleen geschikt is voor het blussen van bepaalde soorten branden, het is geen universele oplossing.

Maar hier denk ik dat wedden op uitsterven zonder VOORDAT de maximale investering te doen (dat wil zeggen in preventie) een fout is in prioriteit en timing...

Goede preventieve maatregelen moeten absoluut voorkomen dat er brand kan uitbreken. Omdat het het beste is om niet:
— zelf en in het gezin een “preventiecultuur” ontwikkelen?
— al het mogelijke te doen zodat er geen kans bestaat dat er brand uitbreekt?

Aan de andere kant is het voor het beslaan een beetje spelen met... vuur... Alleen professionals in het veld weten welke oplossingen ze moeten toepassen en in welke omgeving (aangezien niet alles met water uitgaat, herhaal ), en dit om garanderen maximale efficiëntie! Verder merken we op dat de installaties met Sprinkler (of vergelijkbaar) allemaal rechtstreeks verbonden zijn met een alarmcentrale (die zowel het brandalarm als overtredingen en andere inbraken beheert, enz.). Dus ik zou er niet de vinger op leggen, tenzij je over grote middelen beschikt – om de dingen goed te doen – omdat het een gebied is dat niet lijdt onder enig amateurisme. Een geïmproviseerde oplossing dus, ik geloof er helemaal niet in.

Tenslotte wat de Karcher betreft: het zijn geen onfeilbare gereedschappen. Ik heb een high-end model genomen, met een aluminium blok en metalen buizen (ik heb er sindsdien niet veel meer gezien...) maar het is erg traag en stopt soms zonder waarschuwing, je moet erop aandringen om weer te vertrekken ... Dus ik zou mijn hand niet in het vuur steken en erop rekenen dat hij mij en het huis ermee zou redden... : Mrgreen: :schok: : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

Re: Renovatie, Instalatie van Sprinklers uitsterven van incen




par dedeleco » 25/09/12, 23:35

antoinet111 schreef:Ik heb nooit een vuur thuis gehad, maar in mijn omgeving als, en het is niet cool ...

.


antoinet111 is bang voor wat voor soort brand hoe is ontstaan???

rokerskont, kaars aangestoken door kinderen en vallen, kortsluiting elektrische sap, oververhitting, boiler die vlam vat, auto die vlam vat door te kort accusap, bliksem etc???

Meestal zijn dit grote blunders, die gemakkelijk te vermijden zijn met een beetje gezond verstand!

Zelfs mijn zeer sterke blikseminslag, opgelopen in 2005, met een gat in het dak, ontplofte dakpannen, het verschrompelen en verkolen van veel apparaten, meter in de straat, stroomonderbreker, koelkast, airconditioning, elektrische plaat, telefoon, enz. Zou niet een brand hebben veroorzaakt als de installateur ervoor had gezorgd dat brandwerend rubber werd geïnstalleerd!!!
Maar ik had vuurvast polystyreen (groot praktisch verschil) verkocht door mijn materialenverkoper!!!


Ook basale passieve preventie is veel effectiever.

Om een ​​brand in de eerste minuut te blussen is één liter water voldoende (na het uitschakelen van de stroom als er elektriciteit is, moet u dit vóór de sprinkler doen, wat anders nutteloos is, bij elektrische brand, bijvoorbeeld door een deksel op een elektrische radiator! en daarom moet het systeem op batterijen werken!! ) goed gericht op de basis van de brand (niet makkelijk met vaste sprinkler), zoals ik deed na mijn verliefdheid met een tuinslang, zonder waterschade.

Als ik niets had gedaan, hadden de brandweerlieden tien minuten later veel meer werk gehad.

Het is belangrijk om ongewenste activering te voorkomen, een simpele rookmelder is niet betrouwbaar genoeg vanwege de prijs van goede meerdetectiemelders.
Een spin die de detector binnendringt, is voldoende om deze te activeren, zoals ik herhaaldelijk zie bij infrarood-antidiefstal, reden voor een camera om de spin of hagedis te controleren en te zien!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 49-gasten