Kas rioolwaterzuiveringsinstallatie

Werk aan sanitair of sanitair water (warm, koud, schoon of gebruikt). Beheer, toegang en gebruik van water thuis: boren, pompen, putten, distributienetwerk, zuivering, sanitaire voorzieningen, regenwaterrecuperatie. Terugwinning, filtratie, depollutie, opslagprocessen. Reparatie van waterpompen. Beheer, gebruik en bespaar water, ontzilting en ontzilting, vervuiling en water ...
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

Kas rioolwaterzuiveringsinstallatie




par gentil33 » 11/09/12, 14:47

Bonjour à tous

Ik ben bezig met een nogal ambitieus project voor een kas die zowel gebruikt zou worden om groenten te telen als om al het afvalwater van de septic tank te verbruiken.

Ik doe daarom een ​​beroep op jouw deskundige talenten.

Kun je me vertellen wat je er op het eerste gezicht van vindt?

Dank je wel!

https://sites.google.com/site/lafindelacrise/francais/ecovillage/l-ecolieu/l-ecollectivite/la-serre-station-d-epuration-sse
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 11/09/12, 15:26

Hallo.
Een idee: aangezien er een waterput is.
Het water uit de put gaat na behandeling door het macrofytenriet in een uitlooggat.
De aarde gaat haar werk doen en het water wordt opgevangen in de put.
Dit vereenvoudigt het systeem : Idee:
We kunnen regenwater opvangen en tijdelijk water uit de put opslaan.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

perfectie




par gentil33 » 11/09/12, 15:41

ja dat weet ik, maar ik wil mijn aanpak tot het einde doorvoeren en aantonen dat we de vervuiling door afvalwater volledig kunnen elimineren. Zo kun je mij niet kwalijk nemen. Omdat ik weet dat ik op een dag zal worden gevraagd om belasting op het water uit mijn eigen bron en wat ik uiteindelijk indirect gebruik van de gemeenschappelijke sanitaire dienst, en ik wil echte argumenten hebben om me ertegen te verzetten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 11/09/12, 19:52

Gebruik dit water niet voor prei. Ik heb geprobeerd . De prei ze
hebben gewaardeerd. Ze waren geweldig. Maar na consumptie hadden we
darm gas probleem. Ik denk dat dit komt door het feit dat de
prei heeft te veel stikstof gehad. Je moet dus experimenteren en kijken.

Hou ons op de hoogte.
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

antwoord




par gentil33 » 11/09/12, 21:08

Prei maakt deel uit van de wortelgroenten, maar ik zei dat alleen luchtgroenten voorbehandeld water krijgen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/09/12, 21:37

als het circuit tussen je wc en je groenten te kort is, is er een te groot risico dat slechte bacteriën of virussen van producent naar consument gaan

het is noodzakelijk om voorzorgsmaatregelen te nemen om niet-voedingsgewassen water te geven met de toiletten ... of alleen voor diervoeder

een andere oplossing, doe het beter dan een simpele septic tank: de septic tank is maar één tank: wanneer je je toilet doorspoelt, gebeurt het in deze enkele tank, en een deel van wat er gebeurt, kan de output direct vinden zonder zuivering

bij een systeem met meerdere putten zou het onmogelijk zijn om te direct van de ingang naar de uitgang te gaan, en een voldoende lange passagetijd in septic tanks laat geen ziekteverwekkende bacteriën overleven: men kan water geven met water uit een goed zuiveringssysteem. .. maar een septic tank is niet te simpel

eindelijk is het gewoon het verhaal van een normale bacterie, niet Belgisch, niet togeen maar bijna...
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

antwoord




par gentil33 » 12/09/12, 05:06

Zie je dat ik in mijn diagram eerst door een voorbehandelingsbassin van riet ga met minimaal 50 cm grond om over te steken, is dat niet genoeg om het water voldoende te "reinigen" om de luchtgroenten water te geven?

https://sites.google.com/site/lafindelacrise/francais/ecovillage/l-ecolieu/l-ecollectivite/la-serre-station-d-epuration-sse
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 12/09/12, 07:04

Ultravioletbehandeling is ook een goede aanvulling, die een laag stroomverbruik vereist (zie voor bassins/zwembaden): ik heb begrepen dat het uw doel is om vanuit alle gezichtspunten autonoom te zijn (handpompen... ). :P
Voor de pompen kan een kleine pompende/trekkende windturbine interessant zijn, ook al draait hij een beetje leeg (ze hebben een beweegbare staart om op het gordijn te zetten/stoppen).
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/09/12, 12:19

handmatige pomp? zo weinig water, nut van het belachelijke systeem ... tenzij je uren bezig bent met het doen van de schadok!

er zijn verschillende dingen die vooral effectief zijn bij een laag, regelmatig debiet, en niet alleen bij een hoog debiet tijdens het pompen

dus hoe dan ook, wat de gebruikte energie ook is, je hebt kleine elektrische pompen nodig

zeg niet speciaal dat een handpomp eenvoudiger is: voor hetzelfde gemiddelde debiet is een kleine elektrische pomp kleiner en gemakkelijker te vervaardigen dan een handpomp ... herstellen!

en het is niet alleen de pomp: de elektrische pomp werkt met kleine leidingen

met een handpomp heb je veel grotere leidingen nodig en dus duurder
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 12/09/12, 14:03

chatelot16 schreef:als het circuit tussen je wc en je groenten te kort is, is er een te groot risico dat slechte bacteriën of virussen van producent naar consument gaan

Plasmanu schreef:UV-behandeling

Kortom, we zullen herschrijven waar al over is geschreven deze draad ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar “Waterbeheer, sanitair en sanitaire voorzieningen. Pompen, boren, filtreren, putten, terugwinning ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten