De voors en tegens van elektrische auto's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 27/08/12, 17:25

Macro schreef:Het overkomt mijn broer taxi om er met zijn pattat tdi 2 vol op een dag te verbranden (hij rijdt voornamelijk op repatriëringshulp) als hij op een dag elektrisch moet rijden zal hij super capaciteiten nodig hebben...[... ]
:schok:
Twee vol met een Passat TDI?

Dat is toch minimaal 2*1000 km op een dag?

Rijdt je broer alleen op de snelweg? Zijn er dagen van 20 uur?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 28/08/12, 09:25

Ja, hij werkt soms dagen van 17 tot 20 uur... Hij doet voornamelijk repatriëring voor verzekeringen, dus hij doet veel snelwegwerk... Hij heeft net zijn box opgezet, hij wil die zo snel mogelijk betalen ...
Theoretisch zou ik deze auto begin 2013 van hem moeten kopen. Hij is van februari 2010 en heeft momenteel 195 km op de teller... Een wonder van een auto

In het weekend van vrijdag 10/08 16 uur tot maandag 13/08 8 uur tankte hij 9 brandstof tussen 7 en 45 liter in zijn twee voertuigen (de passat en de 55-persoons scudo van zijn werknemer)....
Soms heb ik het mis, maar wat betreft mijn privéleven... Zelden...
Ze wonen momenteel bij mij thuis...Ik weet hoe lang hij daar per dag aanwezig is...

Hij bedankt de Régie des Automobiles Renault hartelijk voor het op de markt brengen van zijn Scenics, Espaces en Laguna...die 80% van zijn klantenkring vertegenwoordigen...(de Dacia's beginnen ook op te duiken)...

Voor de elektrische auto...Ik geef het vandaag op om de mijne weer op de weg te zien...Ik verkoop mijn presse-papier...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 28/08/12, 11:36

Jammer, maar het wordt gerespecteerd en begrepen als een keuze. De batterijen zijn erg duur dus moeilijk om zichzelf uit te rusten met Lithium.

Welke motor zit er in de Passat? 2.0 TDI CR of IP? Welk gemiddeld verbruik per curiositeit?

Betrouwbare auto? Wat is het rendement op deze 3 jaar gebruik? Eventuele fouten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 11/09/12, 19:52

Bonjour à tous,

Ja elektrische terminals zijn er op dit moment niet veel!

om u nieuws te geven, dat van werk, de eerste werd eind juli geïnstalleerd.

De auto kwam ook eind augustus aan.

Volgens alle eerste gebruikers is de auto buitengewoon om in te rijden.

Ik denk dat het project van deze nieuwe regering over de facturering van elektriciteit buitengewoon gevaarlijk is, omdat in de huidige staat van het project geen rekening wordt gehouden met het aspect van de elektrische auto en dit tot gevolg zou hebben dat de hele EDF-factuur voor gebruikers van elektrische auto's.

aandacht gevaar :onheil:
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 26/09/12, 20:39

EDF zal voertuigen en elektrische terminals huren:

AFP 26 september 2012

De Franse elektriciteitsmaatschappij EDF zal op middellange termijn verhuur van elektrische voertuigen en oplaadstations aanbieden om het gebruik van dit vervoermiddel te ontwikkelen, zei een groepsfunctionaris woensdag.

"Op korte termijn is investeren in een laadstation niet verantwoord, maar het vormt wel een rem", legt Michel Couture, directeur elektrische mobiliteit bij EDF, uit in een interview met de online economische krant La Tribune.

"Wat een langetermijnhuur betreft, het is vergelijkbaar met een aankoop op krediet, en wekt daarom dezelfde bezorgdheid op ten opzichte van een nieuw type voertuig dat niet wordt gebruikt zoals een thermisch voertuig", voegde hij eraan toe.

EDF is daarom van mening dat leasing minder aantrekkelijk en goedkoper is dan kopen, en dat dit veel automobilisten zal bekeren.

"Deze verhuur op middellange termijn - precies van 1 tot 23 maanden - zal de eetlust van klanten voor elektrische voertuigen op de proef stellen", aldus dhr. Couture.

De krant geeft aan dat de groep verschillende partnerschappen met fabrikanten heeft gesloten, met name een exclusiviteit met Nissan, om verschillende aanbiedingen van laadstations voor particulieren, gemeenschappen en bedrijven aan te bieden.

Het wagenpark zou in eerste instantie uit een dertigtal voertuigen moeten bestaan, waaronder de Peugeot iOn. Volgens La Tribune zijn er gesprekken gaande voor Renault Zoé en Nissan Leaf. Deze voertuigen zouden dan op de tweedehandsmarkt terecht kunnen komen.

"Veel experts zijn van mening dat de echte markt voor elektrische auto's gebruikte auto's zullen zijn", aldus Couture.

De activiteit zal worden uitgeoefend na de reactivering van e-Lease, een bedrijf dat in 1998 werd opgericht door EDF (70% aandeelhouder via zijn dochteronderneming Sodétrel) en verhuurders (30%). Het was met name de roeping om de langetermijnverhuur van elektrische voertuigen te ontwikkelen.

"Maar in de jaren '1990 bleken de buitensporige prijs, de beperkte levensduur van de batterij en uiteindelijk het gebrek aan aanbod een te grote rem", legt dhr. Couture uit.



http://www.boursorama.com/actualites/ed ... d5aadb4062
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 20/03/13, 15:12

Waar we zijn ??? Hoe gaat het verder???

Enkele cijfers om het debat te resitueren:

(Boursier.com) -- De markt voor elektrische voertuigen is nog steeds marginaal in Frankrijk. De eerste plaats in deze niche wordt vertegenwoordigd door de Bolloré Bluecar met 1.543 inschrijvingen over het afgelopen jaar als geheel. Dan is er de Peugeot iOn met 1.409 verkochte exemplaren en dan de Citroën C-Zero met 1.335 geleverde exemplaren. De Nissan Leaf volgt op de vierde plaats voor de Mia die in Heuliez wordt geproduceerd, terwijl de Renault Fluence op de zesde plaats staat met 295 inschrijvingen.

Vergeet niet dat er in 2012 in Frankrijk 118.905 Clio's geregistreerd waren. Het verkoopt dus 1 Bluecar voor 77 Clio
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Christophe » 09/02/17, 15:56

Ik blaas dit onderwerp nieuw leven in door deze video uit 1968 terug te roepen voor degenen die het nog niet wisten:

http://www.dailymotion.com/video/xgbxy3_a-quand-la-voiture-electrique-documentaire-ina-1968_auto

Een ander interessant:

http://www.dailymotion.com/video/xh2p4x_l-histoire-de-la-voiture-electrique_lifestyle
1 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par bamboe » 04/03/17, 18:02

Uitstekend!

Zoals wat, de techniek is geëvolueerd, maar niet de mens:
Het Freudiaanse probleem dat in de video wordt genoemd, is nog steeds aanwezig: de man heeft nog steeds een grote auto nodig die een grote Vroom maakt...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par Remundo » 04/03/17, 19:04

op de hybride hebben de bouwers er lang over gedaan... en ze slepen nog steeds met hun voeten.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
thibr
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 723
Inschrijving: 07/01/18, 09:19
x 269

Re: Voors en tegens van elektrische auto's




par thibr » 27/04/21, 12:07


In deze video heb ik het over de elektrische auto. Na een klein punt over transport, zijn we geïnteresseerd in de vragen die batterijen opwerpen. Aarzel niet om de tijdmarkeringen te gebruiken om uw weg ernaartoe te vinden:

wachten op de volgende : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 213-gasten