Areva gaat naar ethanol en biomassa!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 17/01/08, 19:17

Waterkrachtcentrales vertegenwoordigen 12% van de productie in Frankrijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 18/01/08, 00:21

Remundo schreef:
jean63 schreef:van windturbines vertegenwoordigt 0,01% of iets dichtbij (gezien de distributie in het nieuws onlangs, zelfs hydraulica is 3%).


Hallo Auvergne vriend! Hallo allemaal,

Nan nan nan, het is meer dan dat hydraulisch systeem, het zit in de 10% van de geproduceerde elektrische energie. Windenergie, minder dan 1% geloof ik. heel zwak, pinda, behalve op tv waar we het elke dag in de ogen nemen!!

Ik denk dat grote groepen nodig hebben:
- of om hun (nucleaire) imago te verbeteren
- of strategische posities innemen op het gebied van hernieuwbare energie met een visie van 30 jaar (voornamelijk oliemaatschappijen)
- beide

Naar mijn mening is Areva in het eerste geval het is niet met 500 mensen uit Kobitz dat het de biomassasector zal blokkeren (om Christophe te antwoorden).

Of het bedrijf bezit land... rijk aan uraniummineralen, nu zeg ik dat zonder het te weten, en ik ben een fan van Dallas : Lol:

@+

Precies, je hebt gelijk; de 3% Dat zag ik duidelijk en het verraste mij. Ik zou het nieuws moeten vinden, maar hey, het is te ingewikkeld... jammer, we zullen zeggen dat ze slechte % verdiepingen vertoonden!!

Op deze ADEME-pagina staat de distributie:
http://www.edf.com/html/panorama/produc ... rance.html

hydraulisch: 11,1%
nucleaire thermische: 78%
thermische vlam: 9,9%

rest: 1% voor anderen ..............
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/01/08, 02:32

Dag
Chatham schreef:Waterkrachtcentrales vertegenwoordigen 12% van de productie in Frankrijk...

Ik weet het percentage in Quebec niet, maar alleen de James Bay-dammen worden gevoed door een binnenzee, het is enorm groot als een installatie met een andere grote Churchil Fall-dam in Labrador
alle andere Manicouagan enz. niet meegerekend. De 735 kv-stroomlijnen die 1000 km vanuit het noorden naar beneden gaan.
Helaas is er maar één thermische centrale in mijn stad, die operationeel is als de vraag te hoog wordt, en slechts één kerncentrale die ouderwets aan het worden is, 70 km hiervandaan.

Andre
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 07/08/12, 14:53

Biomassa: Areva besluit te investeren in groene steenkool

24 juli 2012 enerzine

Areva, de Franse nucleaire groep, heeft maandag de overname aangekondigd van technologie die de productie van groene steenkool mogelijk maakt!
Deze technologie, die momenteel commercieel wordt ingezet, is gebaseerd op het Thermya-torrefactieproces en produceert plantaardige brandstof uit biomassa die de steenkool van fossiele oorsprong kan vervangen die wordt gebruikt voor de productie van thermische energie en elektriciteit.

De torrefactie (of depolymerisatie) van biomassa is een thermochemische behandeling gericht op het elimineren van water en het modificeren van een deel van het organische materiaal in de biomassa om de vezels ervan te breken. Getorrificeerde biomassa (of groene steenkool) heeft veel voordelen, waaronder een hoge energiedichtheid, hydrofobiciteit en verhoogde maalbaarheid.

Volgens Areva zal deze operatie haar in staat stellen haar positie in de productie van energie met "minder CO2" te versterken en maakt ze deel uit van de strategie van de groep om haar aanbod uit te breiden met "hoge technologische inhoud in hernieuwbare energieën". Deze activiteit, gevestigd in het zuidwesten van Frankrijk, heeft een team van ongeveer twintig mensen.

“Deze overname versterkt ons aanbod op het gebied van hernieuwbare energie en positioneert Areva op de mondiale markt voor groene steenkool, die een zeer sterk potentieel heeft. Dankzij de overname van deze ongeëvenaarde torrefactietechnologie en ondersteund door de 35 jaar ervaring van haar dochteronderneming Areva bioenergies, kan de groep is bijzonder goed geplaatst om een ​​aanzienlijk deel van de markt voor groene steenkool te veroveren”, aldus Luc Oursel, voorzitter van de raad van bestuur van Areva.


http://www.enerzine.com/6/14268+biomass ... vert+.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 07/08/12, 18:37

Er stonden al windturbines op de eerste pagina van hun site... Sinds de aankoop van weet ik niet welke fabrikant!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 08/08/12, 17:04

Did67 schreef:Er stonden al windturbines op de eerste pagina van hun site... Sinds de aankoop van weet ik niet welke fabrikant!


Multibrid, overname mei 2010

Areva neemt 100% van de Duitse windturbinefabrikant Multibrid over
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 221-gasten