Het kiezen van binnenisolatie: uw advies?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
misschienplaats
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 10/09/09, 11:39

Het kiezen van binnenisolatie: uw advies?




par misschienplaats » 11/01/10, 16:33

Bonjour à tous,

Ik wil graag jullie mening over mijn zaak. Ik heb veel dingen gelezen, maar ik kan niet echt een besluit nemen en kiezen. Ik weet dat je met veel dingen rekening moet houden bij het kiezen van de isolatie... wat ik vooral graag zou willen is feedback.

Hier kocht ik een klein huis in IDF (SUD) in de buurt van Parijs.
    Ze heeft geen kruipruimte
    Het kijkt uit op het noorden
    Ze is gebouwd op een carrière
    Het is L-vormig (twee kamers met mezzanine op de grootste)
    Het is gebouwd vóór 1949
    Het is stevige rode baksteen.
    Er is een VMC geplaatst vanwege veel condensatie waarbij de keuken is geïntegreerd in de woonkamer en de badkamer.


De kamers zijn klein, dus ik kan me maar 10 cm isolatie veroorloven. Vandaag heb ik geëxtrudeerd polystyreen van 2 cm zonder dampscherm (geen efficiëntie en volledig beschimmelde muren!)

Over het algemeen zou ik 2 * 5 cm kruiselings willen isoleren met een dampscherm op de muur.
Aanvankelijk wilde ik kurk plaatsen, maar de prijs weerhield me nogal, dus leunde ik op halfhard houtvezelpaneel. Wat denk je ? Is mijn keuze echt relevant voor mijn configuratie? Ik dacht ook aan panelen van cellulosewatten...

Bedankt voor je mening en advies
Maya
0 x
helium
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 16/03/09, 09:50




par helium » 27/06/10, 11:00

je kan er terecht op watten of houtvezel- of kurkisolatie...
dit is waar het duurzame ontwikkelingsbelastingkrediet werkt
het is de bedoeling dat 40% (of 25% als huis na 1977) van het bedrag poses inbegrepen...
voor mijn houten gevelbekleding
ze hielden alleen rekening met de isolatie
geen hout dat niet wordt herkend als isolatie...
ook de montage van de steiger tellen we niet mee
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/06/10, 17:10

Dag
We hebben dit verzoek allemaal gemist!!
gebouwd op een steengroeve
gebouwd voor 1949
geen kruipruimte
VMC geplaatst vanwege veel condensatie met de keuken geïntegreerd in de woonkamer en de badkamer
volledig beschimmelde muren !

het ergste
Waarmee is de groeve opgevuld, klei?
Waren er scheuren op de oude zichtbaar??

zonder kruipruimte of echte isolatie van voor 1949 met veel koudebruggen??
wat zijn je stookkosten?
Desalniettemin zou je met 2 cm polystyreen niet te veel condens moeten hebben, behalve grote fouten, zoals ik thuis heb gemerkt !!
Zoals overbevolking, grote koudebruggen, VMC met overmatige stroming, zeer koude grond, etc...!!
"helemaal beschimmelde muren!" overal of alleen op koudebruggen, in de zomer of in de winter??
Tot slot, als u de oorzaak van uw schimmel niet met zekerheid begrijpt, bent u er ook niet zeker van om de kosten voor isolatie binnenshuis op te lossen!! want niet zeker om de oorzaak als koudebruggen weg te nemen!

Externe isolatie is misschien verplicht en eenvoudiger dan het hele interieur opnieuw te isoleren????
Heb je door het ontbreken van een kruipruimte een koude vloer van 12°C? in de winter en koel in de zomer zoals in een kelder?? ?
In de zomer moet de warme en vochtige buitenlucht die door de VMC wordt aangevoerd condenseren op deze koudere vloer en de lagere muren kouder????!!!
In de winter moet het beter zijn ????? Ja of nee ???

zie advies van http://www.fiabitat.com die meer van oude huizen houdt dan van die uit de jaren '60 tot '90!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/06/10, 18:29

...nou als het pal naar het noorden is gericht, betekent dit dat het andere deel pal naar het zuiden ligt! : Mrgreen:

Het is moeilijk om zo'n mening te geven...

Je moet een budget per m2 muuroppervlak instellen om te kijken of het loont om gevelisolatie te doen.
U hebt informatie nodig over de dakisolatie, het type verwarming dat momenteel wordt gebruikt. Het deel van het budget dat aan verwarming wordt besteed (omdat je ook de besparingen per jaar moet meenemen... in de berekening!)
Kijk of je een klusjesman bent en het werk zelf kunt doen...
Publiceer hier foto's van bouwdetails (zoals koudebruggen: plaataansluiting, dakaansluiting, gevelgeveldeur en raamaansluiting) zolder, dakbedekking etc.
0 x
peter1brown
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 04/07/12, 13:05




par peter1brown » 24/07/12, 14:37

Voor de isolatie van uw woning kunt u binnen uw woning kiezen voor goed geïsoleerde buitenmuren die uw comfort verhogen door te besparen op verwarmings- en koelingskosten. Het toevoegen van isolatie aan de muren zal zeker energie besparen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten