De voors en tegens van elektrische auto's

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 20/04/12, 15:20

Om gelukkig te leven, verborgen te leven...Anders wordt het als frituren...Hoe meer hoe beter, hoe minder er olie is... : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 20/04/12, 15:21

de PSA EV's waren vrij discreet en blijven vaak net zo onopgemerkt als de thermiek.

Een oplossing voor Macro: maak een boekje met uitleg over de VE en vergeet niet te besluiten met te zeggen dat je een beer bent. :D
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 20/04/12, 15:29

Achterop rijd ik elektrisch (het is waar dat het onopgemerkt blijft, niemand blijft achter : Cheesy: ) en aan de zijkanten...

Ik zou beter doen dan dat, ik zal ze beantwoorden.. Rijd daar niet mee... Het is gewoon onzin... Het wordt afgebroken, en wat meer is, je gaat door voor een goede kerel die geneukt is en goed geeft advies... : Cheesy: : Cheesy:

Dat is wat ik nu zeg tegen degenen die me vragen stellen, verleid door de geur van mijn naar barbecue geurende uitlaatpijp. : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
RV45
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 89
Inschrijving: 05/03/06, 09:10
Plaats: 45 Orleans FRANKRIJK
x 1




par RV45 » 14/07/12, 20:47

Hallo,

Ik heb je discussie over EV's gevolgd. Ik wil je graag vertellen over het project dat we willen uitvoeren op onze site op het werk. We zouden vanaf augustus 2012 vijftien maanden lang een elektrische auto op onze parkeerplaats moeten hebben staan. (dit is een prototype van een zeer grote autofabrikant die al bezig is met zijn tweede grote ervaring vóór de lancering van een volledig hiervoor ontworpen EV) er zijn 10 voertuigen van dit type in Frankrijk in het project van de 1400 die door de fabrikant zijn gemaakt , een groot deel in Californië voor regelgevingskwesties.

Het doel van de experience is om vertrouwd te raken met dit type voertuig.
Het is bestemd voor onze niet-reizende medewerkers voor dienstreizen tot ruim honderd kilometer, maximaal 150.
Wanneer het voertuig 's avonds beschikbaar is, kunnen we het ter beschikking stellen van ons personeel voor woon-werkverplaatsingen, waarbij carpoolen wordt bevorderd. De lading van het voertuig kan aan het personeel worden aangeboden als de terbeschikkingstelling van het voertuig.

We zijn met ongeveer vijftig mensen op de site. En ik denk dat tegenwoordig bijna niemand zich voorstelt om over twee of drie jaar een elektrische auto te kopen.

Mijn doel is om ze te laten nadenken over de geldigheid van dit type voertuig als tweede auto voor wat in ieder geval meer dan 90% van onze reizen vertegenwoordigt. En ook om een ​​meer globale reflectie te hebben op onze reizen, zodat we vol zitten met olie.

Bij onze uitbreidingswerkzaamheden hadden we al een 230v elektrisch laadstation gepland. Omdat de uitbreiding van de parkeerplaats ruim 200 m van onze tgbt. De driefasige kosten waren vrij hoog en voor een cadeau van 8 uur per dag is het al voldoende.

We zijn helemaal niet in de autowereld. We zullen zeggen dat mijn bedrijf een zeer hoge ecologisch verantwoorde gevoeligheid heeft. Het is een geweldig project nadat we bijvoorbeeld ons gemiddelde tarief van onze parking sinds 25 met 2008% hebben verlaagd.

In het project ondersteunen EDF en Scheider Electric de installatie en levering van de 380v-terminal die zal worden geïnstalleerd in de huidige parkeergarage, veel dichter bij de tgbt. Uiteindelijk zullen we om te beginnen al twee laadpalen op het terrein hebben staan.

We kunnen eerst gratis opladen voor elektrische voertuigen bestuderen om onze medewerkers te stimuleren de stap te zetten.

Als je feedback hebt uit zakelijke ervaringen, ben ik een en al oor.
0 x
Met vriendelijke groet RV45 : Lol:
Mijn Zonne-installatie
Mijn PAC faciliteit
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 16/07/12, 08:29

De grootste EV-gebruiker in Frankrijk was EDF... Ze zouden je significante feedback moeten kunnen geven...
Ze hebben bijna alle elektrische tractie opgegeven bij gebrek aan een voldoende betrouwbaar en efficiënt voertuig...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 16/07/12, 09:11

Macro schreef:De grootste EV-gebruiker in Frankrijk was EDF... Ze zouden je significante feedback moeten kunnen geven...
Ze hebben bijna alle elektrische tractie opgegeven bij gebrek aan een voldoende betrouwbaar en efficiënt voertuig...
EDF was misschien niet de beste gebruiker...
De stedelijke gemeenschap van Bordeaux die nog steeds elektrische voertuigen van de eerste generatie gebruikt, of Liselec in La Rochelle (nu Yelomobiel) zijn veel betekenisvollere ervaringen.
Om een ​​ervaring geldig te laten zijn, moeten gebruikers zich ervan bewust zijn en zich eraan houden. Voor velen was het besturen van een elektrische auto een ondergang, ze werden te weinig gebruikt of afgeslacht toen ze werden belast... De meeste EDF-elektrische voertuigen hebben niet meer dan 25.000 km afgelegd, maar hadden een set batterijen en soms een motor kapot (geval van de auto van mijn vrouw die kwam van EDF en had 25000 km in 8 jaar en is net de 80.000 km gepasseerd sinds we hem kregen, dus 4 jaar).
We hebben zojuist, mijn vrouw en ik, de mijlpaal van 100.000 km elektrisch overschreden. : Mrgreen:
Maar ik ben maar een groentje, sommige van mijn vrienden hebben meer dan 300.000 elektrische km in hun armen. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 16/07/12, 09:48

Citro schreef:
Macro schreef:De grootste EV-gebruiker in Frankrijk was EDF... Ze zouden je significante feedback moeten kunnen geven...
Ze hebben bijna alle elektrische tractie opgegeven bij gebrek aan een voldoende betrouwbaar en efficiënt voertuig...
EDF was misschien niet de beste gebruiker...
De stedelijke gemeenschap van Bordeaux die nog steeds elektrische voertuigen van de eerste generatie gebruikt, of Liselec in La Rochelle (nu Yelomobiel) zijn veel betekenisvollere ervaringen.
Om een ​​ervaring geldig te laten zijn, moeten gebruikers zich ervan bewust zijn en zich eraan houden. Voor velen was het besturen van een elektrische auto een ondergang, ze werden te weinig gebruikt of afgeslacht toen ze werden belast... De meeste EDF-elektrische voertuigen hebben niet meer dan 25.000 km afgelegd, maar hadden een set batterijen en soms een motor kapot (geval van de auto van mijn vrouw die kwam van EDF en had 25000 km in 8 jaar en is net de 80.000 km gepasseerd sinds we hem kregen, dus 4 jaar).
We hebben zojuist, mijn vrouw en ik, de mijlpaal van 100.000 km elektrisch overschreden. : Mrgreen:
Maar ik ben maar een groentje, sommige van mijn vrienden hebben meer dan 300.000 elektrische km in hun armen. :?


De stedelijke gemeenschap van Bordeaux heeft vorige maand op een openbare veiling twee elektrische saxofoons te koop aangeboden (uit het geheugen 40 en 440000 km in 10 jaar... zeer belangrijk)
om een ​​geldig experiment te laten zijn, moet het bij conventioneel gebruik op zoveel mogelijk mensen worden uitgevoerd zonder meer voorzorgsmaatregelen dan bij een standaardvoertuig... En hier bekende de elektrische auto al snel zijn grenzen...
Om elektrisch te rijden, moet je je manier van rijden VOLLEDIG herzien door alle beperkingen te accepteren die van moderne auto's waren verdwenen. of jaren 60... Voor de anderen...

De RV 45-box gaat een grote hoofdpijn krijgen... Omdat het persoonlijk gebruik van een professioneel voertuig een echte "pot van stank" is voor werkgevers, zouden ze zeer vriendelijke feedback moeten hebben

de ervaringen van liefhebbers van elektrovoortstuwing doen je altijd dromen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
yannko
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 286
Inschrijving: 24/11/08, 22:44
Plaats: Praag, Tsjechië
x 2




par yannko » 16/07/12, 10:17

Hi Macro,

In wezen ben ik het met je eens dat, in de huidige stand van zaken, EV's van de oudere generatie te veel beperkingen vereisten van gebruikers die het meer als een straf beschouwden. Je moet gewoon zien hoe mensen rijden om het te begrijpen. Kettingzaag bloedbad (en dit geldt ook voor turbomotoren, turbo's zijn duur...).

MEER, dit is meer een probleem van de samenleving dan van de technologie: het assistentschap.

Nu kopen we een voertuig zoals een doos kleurpotloden, en we gebruiken het op dezelfde manier (de potloden vereisten ten slotte meer betrokkenheid van de kant van de gebruikers, ze moesten regelmatig worden geslepen...) .

Sommigen kopen auto's met een maximaal beschikbaar vermogen dat groter is dan een kleine energiecentrale... Maar desondanks weten ze geen enkel technisch detail van hun machine, laat staan ​​waar de hendel is om de motorkap te openen.

Van daaruit met mensen praten over water geven, onderhoudskosten, enz..., het is een beetje alsof je een conferentie geeft aan het stel gepensioneerden in het gebied over de systemen waarmee Apollo 13 is uitgerust.

Kortom: het kan ze niet schelen, en ze willen in ieder geval niet de handleiding openslaan, en vooral geen greintje intelligentie hebben.

Ik ben het nog steeds eens met de gedachtegang die de verantwoordelijkheid bij de gebruikers legt in plaats van bij de bouwers. Ze zijn lui, ze willen er niet in geïnteresseerd zijn, oké, we gaan geen dingen maken die niet door de kapitalisten worden verkocht.

Een veelzeggend voorbeeld: tijdens privévliegopleidingen worden veel mensen afgeschrikt door het beheer van deze oude zuigermotoren (Lycosaure en andere Continentals). U moet de handmatige rijkheidshendel gebruiken om het lucht / brandstofmengsel aan te passen. Voor veel piloten is het de horror, omdat ze zich niet willen verdiepen in de theorie. Dus ze worden de hele tijd "Volledig rijk", behoorlijk veel om te vervuilen en maximaal te verbruiken.
Als ze echter goed worden beheerd, werken deze motoren erg goed en kunnen ze behoorlijk zuinig zijn. Probeer het gewoon een beetje te begrijpen.

Het is slechts een beeld van de algemene manier van denken. Maar dat vinden we op alle vlakken (zei je bilgeit? : Mrgreen:).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 16/07/12, 11:24

Een beroepsvoertuig is een bedrijfswagen, voor veel werknemers is het voertuig geen gereedschap van de "beroepsorganisatie", dus het moet gemakkelijk te gebruiken zijn en in ieder geval worden opgeofferd op het altaar van het werk zelf... Een bezorger, een taxi zou een andere aanpak moeten hebben (en nogmaals, dat weet ik zeker...).
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 16/07/12, 12:49

Macro schreef:

Om elektrisch te rijden, moet je je manier van rijden VOLLEDIG herzien door alle beperkingen te accepteren die van moderne auto's waren verdwenen. of jaren 60... Voor de anderen...


Als de liter diesel of SP95 2,50/liter gaat aangeven, denk ik dat mensen de moeite gaan nemen om elektrisch te rijden.
Met nieuwe elektrische voertuigen is het echte probleem meer financieel dan technisch.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten