Vragen van een nieuwe!

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Vragen van een nieuwe!




par denis » 11/05/06, 15:20

Hallo LAU, ik, precies op de Ford-tractor, de beroemde ontluchter, die de oliedampen in de open lucht rookt, moet ik ze opvangen met een flexibele buis en naar het vacuüm van de bubbler brengen. De dampen worden dus gerecycled in het systeem. :D simpel :!:
aan de andere kant, hoe meer ik nadenk over mijn focus tddi (directe injectie, turbo, intercool) hoe meer ik twijfel: het circuit is lang, is het gas gekoeld in de wisselaar, ik ben echt bang om condenswater te vinden!! en een buik hebben : Cry: breuk zien? Iedereen raadt de kortst mogelijke route aan, daar wordt het rond de 1m50 met een mooi knooppunt :!: nochtans zou het volgens André goed zijn... De bm gaat ervoor.
heel goed dat een nieuwe vragen stelt (welkom Waarom niet?) we gaan het hele principe herzien :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/05/06, 18:01

Hallo Lau
Vrijwel alle oude motoren en bijna alle huidige vliegtuigmotoren met zuigers werken volgens dit principe.
De ontluchter is een eenvoudige, vrij grote buis van 21 mm die onder de motor naar beneden gaat, voor vliegtuigen steekt hij iets uit onder de motorkap. De buis is afgeschuind om een ​​zuigkracht van 200mkh te maken. Hier herkennen we de olie pompende motoren de romp is tot aan de staart beboterd.. (dit smeert het achterwiel in)
Ik heb alleen een fout voor een auto als je grindwegen rijdt (nogal zeldzaam in jouw land en gebruikelijk hier in het noorden). maar het is minimaal
Als je zo speciaal bent als een piloot, zet hij een oud blik van 1 liter lege olie aan het einde van de ontluchter en pikt hij de oliespatten op, dit vermijdt het schoonmaken van de romp en dit beschermt je op de zandsporen.

Hallo Denis
Wat ik heb getest is gedeeltelijk koel aan de uitgang van de reactor
en een lange uitlaatleiding van de reactor in de orde van een meter,
en ik heb niets verloren aan de prestaties door een groot geïsoleerd kanaal te vergelijken met het kortste, integendeel, het kleine kanaal heeft het systeem verbeterd, nu om dit circuit aan het einde te koelen met een intercooler weet ik niet, maar om een kopje water in de intercooler Ik heb ernstige twijfels, gezien de snelheid van de luchtstroom
op dit niveau zal het waarschijnlijk hoogstens een witte waas vormen.
Toen ik de kleine kanaaltests deed, was de buitentemperatuur -15 en hoger, het is beslist kouder dan de intercooler. De uitgang van de motor arriveert in deze luchtmassa die waarschijnlijk heter moet zijn gezien de voortgang in de slang.
Als je in een laag mist rijdt, eet de motor vrolijk de wolk op en klaagt hij niet! zelfs hij vindt het leuk.


Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 11/05/06, 23:04

ja, het is raar, want op tractoren is de ontluchter niet ver van de grond en we eten stof op het land!

hallo denis, sinds je je dampen in de bubbler hebt gerecycled, heb je een verschil opgemerkt in brandstof-/waterverbruik of motorgedrag?
Het water in de bubbler moet erg vuil zijn?
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Waarom niet?
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 04/05/06, 18:40
Plaats: Saint Malo- Parijs- Calais




par Waarom niet? » 12/05/06, 10:53

Bonjour à toutes et à tous,

Dit is echt geweldig forum.

Gisteren ging mijn vrouw, die wilde zien wat dit beroemde "Pantone-proces" was, naar het net... maar had de spelling verkeerd... en ontdekte deze site, die ons een beetje anders geeft. Ik zal je het adres geven.

http://www.jp-petit.com/ENERGIES_DOUCES ... a_eau1.htm


Anders bedankt voor alle info. Het bevestigt mijn bedoelingen, namelijk: Maak een "vork" bij de uitlaat van de reactor om rechtstreeks in het vacuüm van elk van de 4 cilinders van de Golf II Diesel te komen. Deze "vork" zal het effect hebben dat de gassen een beetje afkoelen (door relaxatie) en zal de zuigkracht in de bubbler vergroten, en zal ver stroomafwaarts van de aankomst van de ontluchter zijn. Wat me altijd zorgen heeft gemaakt (de hoge T° van het GEET-gas dat rechtstreeks in de motor wordt gestuurd), stoort me minder omdat het voor jou eerder een voordeel lijkt - verzekering om geen water in de motor te sturen ( als ik het goed heb begrepen) - .

Aan de andere kant vroeg ik me af of ik de bubbler niet van glasvezel zou maken in plaats van van roestvrij staal. Wat denk je? Ik heb niemand zo'n bubbler zien maken?? Maar voor mensen die niet zijn uitgerust met een soldeerstation, lijkt het me gemakkelijker te implementeren.

Ik vroeg me ook af of het niet mogelijk was om de lucht die de bubbler verlaat te verwarmen in plaats van de lucht die in de bubbler komt te verwarmen door deze het uitlaatkanaal te laten volgen voordat deze de reactor binnengaat. Ik heb het gevoel dat we op deze manier de moeilijkheidsgraad van de aspiratie van de reactor beperken... Heb ik het mis??

Tot zover de toestand van mijn gedachten.
Goede dag en tot later.
0 x
Felicitaties aan iedereen, laten we onze aarde beschermen
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

Vragen van een nieuwe!




par denis » 12/05/06, 13:02

Hallo LAU, voor het verbruik kan ik niet zeggen dat de tractor niet regelmatig werkt, en weinig, ik heb het verbruik zelfs helemaal niet gemeten. ervoor en erna, aangezien het niet betrouwbaar zal zijn geweest! :?
voor de bubbler heb ik niet heropend, maar zelfs als er mayonaise is, maakt het niet uit, aangezien het de dampen zijn die worden opgezogen. Normaal gesproken zou er niets vasts op de bodem moeten blijven, en zelfs als dat wel het geval zou zijn, maakt het niet uit : Cheesy: Het doel was puur ecologisch.
pour la poussiere entierement de ton avis, quant on herse les terres par temps tres sec pour tué les mauvaise herbe,je peut dire que ça fume!!(poussiere).C'est pour cela que les filtres à air doivent se faire netttoyés tres vaak! zie elke dag.
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 98-gasten