Plasmatron weet je?

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Plasmatron weet je?




par jean63 » 09/02/06, 17:34

Gaan Quanthomme de site te verkennen, stuitte ik op een interessant persoverzicht (zeg voor mij), want ik heb geleerd dat:

MIT onderzoekers in de VS hebben het Amerikaanse ministerie van Energie ontving verlenen aan een systeem genaamd Pantone soort [b] plasmatron ontwikkelen : Mrgreen: .... En een Indiana bussen testsysteem [/ b]:!:

Ook in dit artikel MIT onderzoekers verklaren dat wat er gebeurt in de reactor vergelijkbaar met wat er gebeurt in een storm (plasma veld opgewekt door de inwerking contact warme luchtmassa's en koude lucht is ), vandaar de naam van plasmatron :pijl:

volledig adres van de website pagina Quanthomme (pers) :pijl:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 01/06/06, 23:08

0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 17/08/06, 22:20

chic, vonden ze een manier om een ​​dure pantone te maken! Tot slot, als hier heeft de verdienste om uit te leggen waarom werkt, zullen we niet onze temps.μ verliezen
wanneer u typt "plasmatron" op google was 81300 pagina's (17 / 08 / 2006), niet slecht, toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/05/12, 07:31

elephant schreef:chic, vonden ze een manier om een ​​dure pantone te maken!


Kleine up.
Welke herinneringen

MULTIPLAZ-3500 is een enkele plasma cel multifunctionele station, speciaal ontworpen voor het snijden, Tig lassen, solderen metalen en andere materialen. Het is het resultaat van een wereldwijde uitvinding door Russische wetenschappers.

Beeld

€1750 :pijl: 8000d ° 3.5kwh
http://multiplaz.cnodirect.com/bonjour-tout-le-monde/

Naar mijn mening het plasma is die van de omgevingslucht.

Ik herinner me de Russische model. Dit is het pistool. :pijl: patent viel in het publieke domein.

In België:
http://cgi.ebay.fr/MULTIPLAZ-3500-/110452076024
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/05/12, 08:11

Het duurt een wolfraam kathode.
Een titanium pijp (anode)
Een compressor voor de stroom door de anode.
Een verstelbare huidige bron.
De instellingen zijn: gelijkstroom, High Voltage gehakte rechtgebogen stijl.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/05/12, 09:50

Ik ging vissen in de archieven op mijn PC
Pdf plasmatron MIT
https://www.econologie.info/share/partag ... nvDiwI.pdf

Geen sporen van de Russische model: verdomd
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/05/12, 10:58

Het principe is altijd hetzelfde, het water of de lucht of methaan ...

PYROJET "M"
met water.

BeeldBeeld

3500w altijd minder dan 20A onder 220v
Russische nog steeds aan de basis.

Edit: http://www.aacdm.net/equipements.aspx
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/05/12, 14:17

Een mooie verzameling van verschillende interessant genoeg fysische verschijnselen, en de verschillende verklaringen voor Pantone.

Ik probeer om duidelijke criteria te hebben.

Een krachtige elektrische ontlading (3KW) geconcentreerd (de truc in deze wagen compressie betrekking tot de geometrie van de brander) maakt zeer hoge temperatuur plasma dat water breken in H en O, die onmiddellijk recombineren geven zeer hoge temperatuur sterk geconcentreerde volume.
Het werkt commercieel en alles in de vorm van het mondstuk van het pistool, niet beschreven, maar begrijpen, vooral met een zeer klein volume krachtige elektrische ontlading met water of een andere vloeistof door elektrische schok ondergaat.

Alles is in de compressie tip doptype Venturi:

Zodra de toorts is gevuld met het juiste fluïdum, is het apparaat aangesloten en de spanning wordt ingesteld op de kathode (ON knop wordt ingedrukt), en vervolgens de gebruiker toewijzen aan de boog maken door op de startknop. Als de startknop wordt losgelaten, produceerde een elektrische boog tussen de kathode en de sproeier. Verwarmt de energie van het mondstuk boog weer verwarmt de verdamper, waardoor de vloeistof wordt omgezet in stoom. Stoom stijgt van de interne druk mondstuk (0,4 1,2-bar). Stoom kwam comprimeert de elektrische boog. Compressie verhoogt de temperatuur van de boog te boog. De elektrische boog gecomprimeerde stoom warmt de ionisatie temperatuur.


Het plasma is niet dat van de omgevingslucht, maar het is de truc van de verdampte vloeistof, zodat het water + alcohol eventueel met vrijwel geen lucht, die de redox eigenschappen of axydantes regelt geconcentreerde plasma.
U kunt elke gewenste vloeistof, water, alcohol, olie zetten, etc ..

De cruciale truc is om concentreren max het lozen in het verdampte gas, Tmax, zonder beperking als 3KW in enkele mm geconcentreerde of bijna oneindig in microns !!!
Uiteindelijk is de plasma-instabiliteiten, welke als ITER, blokkeren de mogelijkheid kernfusie H.
Het lezen van het patent op het mondstuk moet een beetje te laten zien de basisprincipes van compressie truc.


MIT is anders als de brandstof koolwaterstof gas gaat dan 75% H, in deze elektrische plasma in het vergassen gedeeltelijk ontleden en verbetering van de verbranding. Maar het is raar, want dan dit gasvormige brandstof, niet langer de injectie van een gewone diesel, goed voor gasmotoren vereist.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/05/12, 14:38

Fashion humor
[Aan]
Het draait allemaal om mondstuk.
Als u nog niet begrepen
Je bent een triple nozzle
[off]
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/05/12, 16:05

Plasmanu en met zijn persoonlijke mondstuk, gereproduceerd met een transformator van 100 om 1000V in sommige micro-druppels water aankomen op de boog in de juiste snelheid ???
0 x

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten