Ontwikkeling in een oud gebouw

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
airsp
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 50
Inschrijving: 11/05/10, 22:04

Ontwikkeling in een oud gebouw




par airsp » 10/05/12, 19:48

Dag
Ik ben van plan een medisch kantoor te maken in een oude garage.
Deze bevindt zich op de begane grond van een oud stenen gebouw in het zuiden van Frankrijk.
De muren zijn gemaakt van steen, 50 cm dik.
Zonnebijdragen: geen

Ik streef naar een goed thermisch comfort aangezien de patiënten naakt zullen zijn.

Dit impliceert dus een goed beheer van de luchtvochtigheid (die door de muren naar boven komt) en isolatie.

1. Hoe de vochtigheid van de grond (klei) en de capillaire stijging van de muren beheersen?

2. Hoe goed isoleren voor een goed comfort?


Ik had binnen een houten frame gepland (met een luchtspouw ten opzichte van de muren), geplaatst op een betonnen dekvloer.
Houten lambrisering en houten parketvloer
Isolatie van watten aan de binnenkant.

Het probleem is dat de watten het vocht niet goed kunnen beheersen.

We raden cellenbeton of baksteen aan.
Het probleem is dat de baksteen de neiging heeft om koude muren te veroorzaken.
Bovendien zijn de twee materialen geen erg goede isolatoren.


Hoe zit het met de muren en de betonnen dekvloer?

dank u
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/05/12, 01:27

Hoe de vochtigheid van de grond (klei) en de capillaire stijging van de muren beheren?


in principe is het nodig om waterdicht te maken, en dit heet omhulling, erg duur, door injectie van producten om het waterdicht te maken.

Ik zie alle bedrijven op internet die zich bezighouden met vochtigheid, op allerlei manieren, soms raar, zoals elektrisch, wat me een raadsel is, of logischer, zoals verdampingsopeningen.

De geklopte aarde kan worden afgesloten met een stevige waterdichte plastic film, maar dan snelt het vocht de oude poreuze muren binnen, om vooral door verdamping en herhaalde condensatie in een gesloten omgeving op te stijgen, over meters (de capillariteit is beperkt tot 20 cm) zoals regen en wolken over kilometers.

Het is daarom noodzakelijk om onder deze aarde en aan de voet van de muren te ventileren en af ​​te voeren, zodat het vocht stroomt en verdampt in plaats van langs de muren omhoog te gaan.

Dus hoe meer je sluit, in een afgesloten omgeving, hoe meer de vochtigheidsconcentraties maandenlang blijven hangen !!, beter in staat om oude muren te slopen die eeuwenlang stevig zijn geweest, goed geventileerd en vernietigd als geïsoleerd zonder ventilatie.
0 x

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 42-gasten