ITER = GEVAAR, petitie brief

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/11/11, 21:32

En trouwens, mijn lokale belasting is 1100 Euro. Mijn totale elektriciteitsrekening voor het jaar (die mij ook verwarmt) is 300 Euro per jaar. Dus ik kom waarschijnlijk niet in ondergrondse warmteopslag.

Ik merk dat lessdewatt veel minder rijk is dan ik, gierig, die zich ophoopt, huizen en tuinen!!!
maar hij is net als ik, 3 keer meer belastingen dan verwarming!!

Goedkoop, ik ben van plan het goedkoop te maken, met de eenvoudige pretentieloze, vulgaire sensorbuis onder carbonaat- of plastic folie en boren met lange verlenging van kleine diameter en altijd dezelfde diameter van goedkope buis 100 m voor minder dan 30 €.
Eenvoudig voorstellen is veel moeilijker dan duur maken !!!
zien :
https://www.econologie.com/forums/post216304.html#216304

Ik heb het nauwelijks nodig aan spaargeld, controleer gewoon of het mogelijk en eenvoudig is !!
Ik mis de lange boorverlengingen!!!

Ik sta erop omdat er enorm veel op het spel staat met zo'n eenvoudige en effectieve oplossing, die niet wordt begrepen!!!!

De oplossing is niet minder watt maar gebruik diegene die we verspillen zonder het te weten, die van de zon in de zomer om te bewaren voor de winter!!!

Ten slotte is de winstgevendheid, eenmaal functioneel, eeuwigdurend en dus gebaseerd op een afschrijving op mijn leven en dat van mijn kinderen!!!

Maar gierig denk ik dat ik het voor een prikkie kan doen, een paar pijpen, keukencarbonaatplaten, en een goedkope metselaarperforator met mooie, goedkope verlengsnoeren, water en lucht onder druk!!!!
Het is deze eenvoud die mij motiveert, gezien de inzet in vergelijking!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Extra meerkosten op het Iter-project.




par sen-no-sen » 01/05/12, 13:04

Op 20 april keurde het Europees Parlement de toewijzing goed van een extra enveloppe van 650 miljoen euro voor het ITER-onderzoeksproject (internationale thermonucleaire experimentele reactor) voor het jaar 2012. Zoals reeds het geval was in 2010, bevestigt Europa hiermee opnieuw zijn financiële steun voor dit project. experimentele kernreactor, gelegen in Cadarache, in het zuiden van Frankrijk. De sombere economische context heeft het enthousiasme van Europa, dat 45% van de financiering van dit onderzoeksprogramma rond kernfusie op zich neemt, niet getemperd.

Terecht beschreven als een "financiële afgrond", heeft ITER zijn kosten in 10 jaar tijd zien verdrievoudigen, hoewel de inbedrijfstelling ervan blijft dalen. Volgens het persbureau Reuters en de EELV-leden van het Europees Parlement moeten in deze nieuwe begroting de middelen worden geïntegreerd die oorspronkelijk waren toegewezen aan de ontwikkeling van informatie- en communicatietechnologieën. De totale kosten van dit programma, dat voortdurend naar boven wordt bijgesteld, worden nu door de EU geraamd op 16 miljard euro.


http://www.univers-nature.com/inf/inf_actualite1.cgi?id=5136
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 01/05/12, 13:13

Koppigheid is triest. :|
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 01/05/12, 13:16

antoinet111 schreef:Koppigheid is triest. :|


En ik zou nog meer willen zeggen: koppigheid is duur!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 01/05/12, 15:51

En er moet niet op worden gerekend dat de ene of de andere gekozen president dit kostbare idee opgeeft!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/05/12, 23:28

Ze gaan door dure proeven.

Bij wiskunde praten we over ITERaties : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 15/06/13, 15:30

Een uitstekende reeks video's over de uitleg van Tokamaks en over de technologische impasse die ITER vertegenwoordigt.
Jean-Pierre Petit maakt een briljante verklaring, waardig is geen raketwetenschap!
http://www.youtube.com/watch?v=Fi_uurHZY-g
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 12/10/13, 13:24

Schaduwrijke plekjes onder de stralende zon van Iter!

Er worden ongeveer 3000 "goedkope" arbeiders verwacht op de faraonische ITER-site die zullen worden behandeld als slaven uit een ander tijdperk. Het onderzoek dat wij u hier voorstellen zal uit verschillende onderdelen bestaan. Vandaag presenteren we een overzicht van de schandalige en weerzinwekkende praktijken rond dit gigantische project.



Het doel van het ITER-project

We herinneren eraan dat het doel van het ITER-project, gelegen op de site van CEA Cadarache (Bouches-du-Rhône), is om de wetenschappelijke en technologische mogelijkheid aan te tonen van het produceren van kernenergie door de fusie van lichte atomen (waterstof), reactie geproduceerd in de sterren die hun energie vrijgeven (warmte, licht, neutronen).

http://www.futura-sciences.com/fr/defin ... iter_4257/



Sociale dumping, moderne slavernij:

De verduistering van openbare middelen ter gelegenheid van prestigieuze projecten die door de staten zijn aangekondigd, is een van de aspecten van sociale dumping die overal kan worden aangetroffen. Voorbeeld in Polen waar Chinezen werden uitgebuit voor de aanleg van een snelweg, “1300 Chinezen die dag en nacht werken, 7 dagen per week, 7 uur per dag”; een arbeider zegt dat hij niet weet hoeveel hij gaat verdienen, het geld moet hem rechtstreeks in China worden betaald, “In Polen hebben we geen geld nodig, we worden gehuisvest en gevoed”. Ze eten een rijstepap met wat fruit (jujubes), bereid door Chinese koks, in een tot keuken omgevormde garage. (AFP 12 mei 26)

(...)


http://blogs.mediapart.fr/edition/cent- ... ant-d-iter
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Betreft: ITER = GEVAAR, verzoekschrift




par sen-no-sen » 10/05/16, 23:58

Iter: vertraging bevestigd voor het eerste plasma, niet vóór 2025

Minstens 5 miljard euro meer, geen plasmaproductie voor 2025 en geen fusie voor 2035, dat zijn de schattingen die uiteindelijk redelijk en geloofwaardig worden geacht over de werking van de Iter-reactor, aldus een groep onafhankelijke experts in opdracht van de verantwoordelijken voor het thermonucleaire reactorproject.



Iter zal deuterium en tritium pas in 2035 fuseren

Het tijdschrift Science specificeert dat volgens het veel realistischer schema voorgesteld door Bernard Bigot en zijn team, dat dus is gevalideerd door de expertgroep, de eerste experimenten met plasma op zijn vroegst in december 2025 moeten plaatsvinden, en die op de fusie , 10 jaar later. Er zou minimaal € 4,6 miljard meer nodig zijn, wat dus minimaal € 20 miljard zou kosten.

http://www.futura-sciences.com/magazines/matiere/infos/actu/d/physique-iter-retard-confirme-premier-plasma-pas-avant-2025-62711/

Na de vertragingen van de EPR zijn hier al die van ITER...
Tot die tijd kunnen we ons voorstellen dat de MIT ou Lockheed Martin zullen al een heel eind zijn op weg naar fusie. :frons:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Betreft: ITER = GEVAAR, verzoekschrift




par Remundo » 14/05/16, 13:25

want het is niet erg verstandig Iter :P
0 x
Beeld

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 202 gasten