Passief huis

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
Chrysos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 3
Inschrijving: 06/01/09, 18:03




par Chrysos » 06/01/09, 18:23

Hallo, ik ben nieuw, maar ik ben voornamelijk student Thermal Engineering and Energy (DUT) in Longwy.

Omdat passiefhuizen mijn persoonlijke doel zijn voor later, denk ik dat ik enkele elementen kan meenemen:

Ten eerste ja, ze zijn passief. De term "passiefhuis" of "passiefhuis" is gelabeld en bepaalt een huis met een energieverbruik (verwarming en verlichting) onder een grens (50 kw per jaar als ik het me goed herinner).

Ze zijn mogelijk en zeer reëel: vooral in Duitsland zeer ontwikkeld. Ze passen zich aan bijna elk klimaat aan. Voor sceptici die denken dat deze huizen niet geschikt zijn voor extreme kou of hitte, probeer informatie te vinden over het RMI (Rocky Mountain Institute in de VS): gelegen in de Rocky Mountains (groot temperatuurverschil) het gebouw is volledig passief (een van de eerste van onze jaartelling geloof ik). Van wat ik heb gezien, zijn het geen ovens in de zomer als ze goed ontworpen zijn.

Deze huizen zijn eigenlijk afhankelijk van goed doordachte isolatie, met plaatsing van warmere kamers (badkamer bijvoorbeeld) aan de binnenkant van het huis, zeer dikke muren in het noorden (vaak bijna 60 cm dik). Ze gebruiken ook klassieke materialen zoals cellenbeton of hout, maar gebruiken vindingrijkheid: papieren wand (uiteraard met versteviging), gevuld met bundels rietjes (zeer isolerend, pas op voor vocht).