Modern WindShip: De terugkeer van de zeiljachten?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79308
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Modern WindShip: De terugkeer van de zeiljachten?




par Christophe » 04/05/06, 18:47

Ik had er van gedroomd, ze deden het ... maar hey het is niet zo "roze" ...
In 1995 heeft het Deense ministerie van Milieu en Energie KEH financiering verleend om de haalbaarheid te onderzoeken van het gebruik van zeilondersteunde stroom om commerciële schepen voort te stuwen.

fase I

Voor fase 1, die in november 1996 werd voltooid, was een enorm materiaal van zeil- en zeilondersteunde scheepsprojecten van de afgelopen 30 jaar
onderzocht. De studie voorzag een nieuw type zeilschip genaamd "Modern WindShip" met een lengte van ongeveer 200 m en 50,000 ton draagvermogen. Het voorgestelde WindShip werd vergeleken met conventionele schepen, en er werd geconcludeerd dat ondanks aanzienlijke brandstofbesparingen de totale transportkosten met ongeveer 10 procent waren gestegen. Eind 1 verscheen het rapport "Modern WindShips - Phase 1996".

Fase II

Op basis van de positieve bevindingen van fase 1, werden nieuwe fondsen verstrekt door het Deense Agentschap voor milieubescherming dat optreedt namens de voormalige Deense Raad voor recycling en minder vervuilende technologie. We hebben fase II uitgevoerd met geselecteerde externe partners - Het Deense Maritiem Instituut, Het Deens Meteorologisch Instituut en Maersk Broker - en hebben de volgende resultaten opgeleverd:


Een innovatief rigontwerp, met complete mechanische lay-out.
Een nieuwe onderwaterschip, speciaal ontworpen voor de dubbele voortstuwing met zowel wind- als dieselkracht.
Een Velocity Prediction Program (VPP) dat specifiek is ontwikkeld voor de WindShip.
Uitgebreide routebepaling op basis van 400,000 gesimuleerde reizen met de WindShip voor nauwkeurige voorspelling van real-life brandstofverbruik.
Een financiële haalbaarheidsstudie die bevestigt dat het 10% hogere vrachttarief noodzakelijk is voor het WindShip. Dit komt door het feit dat de bouw- en exploitatiekosten voor de WindShip momenteel iets hoger zijn.

Er is reden om aan te nemen dat verdere technische vereenvoudiging en optimalisatie de prijskloof tussen conventionele en windgestuurde schepen zal verkleinen.

Waar de weers- / windomstandigheden redelijk zijn - bijvoorbeeld op Atlantische routes - brandstofbesparingen van ongeveer 27% kunnen worden bereikt. Op routes waar de superieure interne volumecapaciteit (??) van de WindShip goed kan worden gebruikt, 50% brandstofbesparing is mogelijk.

Dit komt overeen met een jaarlijkse brandstofbesparing van ongeveer 4,800 ton, wat de uitstoot van schadelijke CO2, SOx en NOx aanzienlijk vermindert en het Windship tot een milieuvriendelijke vervoerswijze maakt.
Dernière édition par Christophe de 27 / 03 / 09, 13: 28, 4 keer bewerkt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: MODERNE WINDSCHAP: De terugkeer van de zeilboot?




par Targol » 05/05/06, 16:28

Econology schreef:er werd geconcludeerd dat ondanks aanzienlijke brandstofbesparingen de totale transportkosten met ongeveer 10 procent waren gestegen.


Nog een beetje geduld, met de zeldzaamheid van fossiele brandstoffen, zal deze 10% binnenkort worden gevuld. Naar mijn mening is de beste manier om verontreinigende stoffen als gevolg van transport te verminderen nog steeds te stoppen met het van de andere kant van de planeet brengen van producten die we lokaal zouden kunnen hebben ... maar dat is een ander debat.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79308
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Re: MODERNE WINDSCHAP: De terugkeer van de zeilboot?




par Christophe » 05/05/06, 16:37

Targol schreef: producten die we ter plaatse kunnen hebben ...


Ben blijft alleen om Europeanen te vinden die onder dezelfde voorwaarden (salaris + uren) willen werken als de Chinezen dan ...
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Re: MODERNE WINDSCHAP: De terugkeer van de zeilboot?




par Targol » 05/05/06, 16:47

Econology schreef:Ben blijft alleen om Europeanen te vinden die onder dezelfde voorwaarden (salaris + uren) willen werken als de Chinezen dan ...


... of vind hier consumenten die ermee instemmen om de echte prijs te betalen voor wat ze kopen.

De dag waarop de onderhoudskosten van transportstructuren (wegen, luchthavens, havens, ...) worden doorberekend aan de producten die ze gebruiken en gebruiken in plaats van dat ze door de gemeenschap worden gedragen, zullen lokale producten terugkomen een concurrentievermogen dat ze nooit hadden mogen verliezen.

Hugh. Targol heeft gesproken !!!
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 05/05/06, 21:53

Over hetzelfde onderwerp zijn er sommigen die niet wachten tot het 'kant-en-klare ding' wordt geconstrueerd en die denken dat we nooit beter worden bediend dan door onszelf:

(verscheen deze week in "Le Télégramme")

Diesel te duur. Weinig schuim zet uit

Jean-Luc Pelloquin, al meer dan 15 jaar vissende baas van Douarnenez, heeft gewurgd door de recente pech en heeft net zijn boot "P'tit mousse" uitgerust met een zeil.
"Ongeveer 20% besparing en dat is altijd gewonnen", zegt hij.
Net als de andere vissers zegt Jean-Luc Pelloquin "er is genoeg van de prijs van diesel". Met dit zeil bespaart hij geld. En het volgt volledig de trend. Omdat onlangs, de minister van Landbouw en Visserij, Dominique Bussereau de vissers vroeg om energie te besparen. "Dit is precies wat ik doe", antwoordt de Douarneniste.

700 liter diesel per week
Kust van 10,20 meter, met een gewicht van 20 ton, verbrandt "P'tit mousse" 700 liter diesel per week en het tankstation vertegenwoordigt ongeveer 40% van de kosten. Maar gelukkig heeft "P'tit mousse" een mast. De slimme matroos had daarom het idee om er een zeil aan te hangen. Zo simpel als het ei van Chistophe Colomb. Tegen relatief lage kosten - "binnen 3.000 €" - installeerde hij daarom op de boeg van de boot een rolgenua "als voor zeilboten". En, voor een week, om naar het visgebied te gaan of ervan terug te keren "dat wil zeggen ongeveer 4:30 van de weg in totaal", stuurden Jean-Luc Pelloquin en zijn matroos Roger Gloaguen het canvas. "Het is eenvoudig en een paar seconden zijn genoeg." De motor draait nog steeds, maar "met een lichte wind van 15 knopen ga ik van 2.000 tpm naar 1.600 tpm voor exact dezelfde prestaties".

"Een voorbeeld om te volgen"
Minder verbruik, minder slijtage van de motor: de economie is niet een gezicht van de geest. Jean-Luc Pelloquin is ook van mening dat de installatie "binnen een jaar moet worden betaald". Bruno Claquin, de voorzitter van het plaatselijke visserijcomité van Douarnenez, spreekt van een "zeer bemoedigende" ervaring. Hij hoopt ook dat de door de minister beloofde hulp niet zal vergeten "deze vissende baas die zijn billen bewoog om dingen gedaan te krijgen". Wat betreft Jean-Luc Pelloquin gedwongen om "uit te varen", hij zou graag wat meer wind vinden als hij gaat vissen. Om nog meer geld te besparen en waarom niet surfen op de golf. Mooie visreizen in het vooruitzicht.
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Knut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/04/06, 01:53
Plaats: Normandië




par Knut » 06/05/06, 12:55

Heel leuk je bericht.

Een van mijn neven die vandaag in een stad stierf, was een visser in Barfleur tot de jaren 70 ... als kind kon ik hem 3 keer op zee vergezellen en de filosofieën van zeevarenden ontdekken, de reden voor hun stiptheid, hun materiële manie, gevoelig in de families van zeilers.

De neef ging uit met diesel, op een heel precies uur ... (het wordt meer dan 2 minuten gespeeld), plaatste zichzelf vervolgens op een precieze plaats, motor uit ... hij observeerde het oppervlak en de kleur van het water , herhaalde een bepaalde stroming die hij haastte om te nemen ... deze stroming voerde het naar de Engelse kusten, volledig op de vis ... gratos ... en voor de terugkeer, vergelijkbaar, altijd met de vis die gratis reis ook ..

hij kreeg het van zijn vader, die het van zijn opa kreeg ... enzovoort ...

Hij probeerde deze kennis over te dragen, kan duizenden jaren duren ...


In de jaren 80 interesseerden de oude snocks en hun rangaines niet veel mensen ... ikzelf, ik ben geen visbaas geworden ...

Op een dag, als de neef zijn pak op een stuk stof noteerde, zal zijn gekrabbel goud waard zijn : Lol:


Dit is het geval voor veel dingen, zoals hout kappen voor de goede maan en veel oude kennis die na de Tweede Wereldoorlog in de brandnetels wordt gegooid.

Jong en oud in 1950, hadden ongelijk om de verslagen generatie jonge vaders te veroordelen en de staart terug te brengen tussen de benen van de Duitse kommandos.
Jonge mensen uit respectloos en onzin specifiek voor hun jeugd, oude mensen, omdat ze zichzelf overwinnaars van de Eerste Wereldoorlog beschouwden ... en verraden door hun zonen ...


Enorm verlies van voorouderlijke kennis ... die we nog steeds vinden sporen met de kleine oude op het platteland ...

We leren veel van hen.


Ik las op een oud werk dat het mediterrane volk van de oudheid met het zeil zeilde zoals we het kennen, maar een slot gebruikte voor de terugkeer, dat wil zeggen een onderwaterzeil, gesleept door de stromingen ...


We herontdekken alleen eerdere uitvindingen.


Vraag je opa of hij nog leeft, wat hij op Duitse boerderijen zag toen hij krijgsgevangene was.

mijn zag boerderijen verwarmd met methaan; door bel die de mest onder andere briljante economische oplossingen bedekt.


om het toen te herkennen was sympathie tonen voor de voormalige bewoner .. we hebben minder gemaaid dan dat ... we vertelden het alleen privé.

Zijn we klaar om de verbazingwekkende oplossingen van Duitsland tijdens de oorlog te bekijken?

Of ben ik al een medewerker door het te vermelden? We zijn er nog steeds vandaag.


Als het antwoord nee is, ga dan naar de zijkant van de watermotoren ... : Mrgreen:
0 x
Knut
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 24/04/06, 01:53
Plaats: Normandië




par Knut » 06/05/06, 13:10

Sorry dat ik zo lang ben geweest ... : Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79308
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 06/05/06, 13:57

Knut schreef:Sorry dat ik zo lang ben geweest ... : Cry:


Uh pkoi? Ik vond je bericht vrij eerlijk en interessant ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
krissg29
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 80
Inschrijving: 07/11/04, 21:26
Plaats: Finistere center
x 2




par krissg29 » 07/05/06, 00:07

Ja, ik vond het antwoord van Knut erg interessant.

Ik vond ook het "papieren" artikel:

Beeld

er volgde een ander artikel in de krant over hetzelfde onderwerp
Beeld
m ... e, ik ben het vergeten te hernoemen met mijn gebruikersnaam :?teleurgesteld
0 x
Het moet niet worden verward en ingenieuze ingenieur
Neant
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 298
Inschrijving: 12/02/06, 12:47




par Neant » 01/08/06, 19:26

Ik post deze link, het is heel interessant, ik heb niet alles begrepen, de voorwaarden zijn vrij technisch.
Voor zeilliefhebbers moet je grit vinden om te slijpen.

http://www.jp-petit.com/Divers/Nef_Keop ... ptien4.htm
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 285-gasten