serie reactoren

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12

serie reactoren




par abyssin3 » 25/04/06, 18:02

Heeft iemand geprobeerd om twee reactoren in serie te schakelen?
Laat het me uitleggen: meestal hebben we (de stippen zijn spaties):

Motor <- Inlaat <--------
...|..................................|
Begin ontsnapping .............|
...|..................................|
...|---->----------->---reactor--
... |
Uitlaat uitlaat

Serieel" :
Motor <- Inlaat <-------<----
...|..................................................|...|
Begin ontsnapping .............|...|
...|---->----->---reactor (1)--....|
...|..................................|
...|---->------>--reactor (2)------
... |
Uitlaat uitlaat

Dat wil zeggen dat in dit systeem de uitlaatgassen twee keer worden gereinigd. Dat wil zeggen dat we zouden hebben (ervan uitgaande dat de vervuiling met een factor 2 wordt verminderd):

Voor de eerste reactor (aanvankelijke vervuiling van 1 (onverbrand, enz., behalve CO2)):
1e motoromwenteling P=1 * 0.5=0.5
2e: P=0.5*0.5=0.25
3e: P= 0.25*0.5=0.125
Wetende dat een beperkende efficiëntiedrempel van de reactor ons verhindert om onder een bepaalde waarde te gaan (vandaar het feit dat een gepantoniseerde motor nog steeds vervuilt).

Het bestaan ​​van een reactor achter op de uitlaatlijn zou het mogelijk kunnen maken om deze waarde verder te verlagen, bijv.:
P=0.125*0.5, enz.

resulterend in belachelijke afwijzingen en optimalisatie van het systeem. Het is natuurlijk puur theoretisch en ik denk niet dat het kan leiden tot een totaal niet-vervuilende motor. Dat gezegd hebbende, voor assemblages die "matig" werken, zou het een manier kunnen zijn om een ​​inefficiënte reactor te compenseren (= twee goed geplaatst plaatsen)
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 25/04/06, 21:32

Hallo, ik moet niet dezelfde definitie van seriële assemblage hebben als jij...

Uw opstelling:
Motor <- Inlaat <-------<----
...|..................................................|...|
Begin ontsnapping .............|...|
...|---->----->---reactor (1)--....|
...|..................................|
...|---->------>--reactor (2)------
... |
Uitlaat uitlaat

is wat ik een parallelle assemblage van reactoren zou noemen.

Bij seriële montage zou het eerder een montage als deze zijn waar ik aan had gedacht:

Motor <--- Inlaat <--------
...|................................................ ..|
Start Uitlaat .............|
...|................................................ ..|
...|-->-Reactor1->-Reactor2-
... |
Uitlaat uitlaat
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 26/04/06, 01:25

Dag

Ik heb een beetje moeite met een seriemontage, of het nu op warmteniveau of op restrictieniveau is.

In het begin maakte ik hengels van 12 inch 33cm zoals Pantone zei nu zit ik in de 150mm en zelfs 110mm
dit maakt 3 reactoren in serie van 100 mm voor een staaf van 300 mm

Wat je moet weten over een kleine motor dat de temperatuur in het begin van de reactor flink daalt of deze nu lang of kort is, dus de tweede reactor zal alleen maar opwarmen.
Het is zeker dat een kleine reactor een groot deel van de warmte in een grote uitlaatpijp stopt (vooral degenen die een heilige angst voor beperking hebben en die hun uitlaatpijp vergroten)
A par ZAC en ik denk dat wij de enigen zijn die het op deze manier doen. (plant de reactor in het originele kanaal en ik maak een extra deflector)

Wat ik niet begreep in de presentatie van Abyssin is de afname van vervuiling met 2 reactoren,
De vermindering van vervuiling moet gebeuren bij de bron in de verbrandingskamer.
Hoewel ik de afname van de vervuiling nooit heb gemeten, als die er is, nog beter, heb ik genoeg om water en olie te meten.
Wat mij interesseert is de autonomie van het voertuig, wat kan ik doen met een tank! een meting die niet liegt..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 26/04/06, 11:18

:pijl: exoceaan,
Daar had ik aan gedacht, maar tegelijkertijd zou het meer zo zijn:

Motor <- Inlaat <-------<----
...|..................................|
Begin ontsnapping .............|
...|---->----->---reactor (1)--|
...|.......|................................|
...|........------>--reactor (2)--
... |
Uitlaat uitlaat

Dat wil zeggen een enkele uitlaat op de uitlaat,

Wat betreft het maken van een puur serie-assemblage (de twee reactoren achter elkaar) Ik weet niet zeker of het efficiënter is, vooral als er een luchtstroom is die de efficiëntie beperkt (of diameter kleinere reactor -> lucht stroomt sneller -> minder efficiënt ?). vandaar het belang om twee luchtinlaten te nemen, waardoor je onderweg nog meer warmte kunt recupereren..
0 x
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 26/04/06, 11:31

:pijl: Andre

Wat je moet weten over een kleine motor dat de temperatuur in het begin van de reactor flink daalt of deze nu lang of kort is, dus de tweede reactor zal alleen maar opwarmen.

Juist daarom wilde ik ze niet precies in serie zetten, maar ervoor zorgen dat elke reactor zijn dosis warmte krijgt.

Wat ik niet begreep in de presentatie van Abyssin is de afname van de vervuiling met 2 reactoren

Het is eigenlijk heel simpel, het is een beetje zoals je je een afvalwaterzuiveringsinstallatie voorstelt waarvan de efficiëntie niet perfect zou zijn, als we een tweede station op het water plaatsen dat eruit komt, wordt de totale efficiëntie vermenigvuldigd met die van de tweede, zodat het effect is groter dan simpelweg twee parallel schakelen.

In het geval van de pantonereactor zou het er alleen maar in bestaan ​​om een ​​reactor verder op de uitlaatleiding te plaatsen om de gassen op te ruimen die al een keer zijn gezuiverd.
Ik kan me voorstellen dat dat ook invloed moet hebben op het verbruik. Omdat uitlaatgassen zoveel mogelijk worden gebruikt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 286-gasten