Op weg naar een houtindustrie?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 04/12/11, 19:54

Ahmed schreef:"Niet verplaatsbaar", zeker niet in China, maar op een andere manier: het zijn arme immigranten die enorm nodig zijn voor deze ondankbare taken (een opmerking die duidelijk geen racistisch karakter heeft).


Ik sprak vanuit een lokaal en Frans standpunt, in China is het een ander verhaal!

Ik vraag me ook af wat de redenen zijn die tot deze vreemde operatie hebben geleid ... subsidies? ... beoordelingsfout? ... een vaststaand plan om een ​​monopoliesituatie te creëren?


Met het oog op de komende energiecrises kan dit worden gezien als een vorm van investering in de toekomst, met als doel een monopolie te verwerven, zoals u opmerkt.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 04/12/11, 20:41

Voor de "lokale" begreep ik het goed, maar het stelde me in staat een opmerking in te voeren.

Energiecrises kunnen dit soort initiatieven daadwerkelijk ten goede komen, zolang ze maar een lage intensiteit hebben.
Voor ernstigere crises geloof ik niet dat dit model beter bewapend is.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 272-gasten