deuterium fusion

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/06/09, 23:53

JP Petit schreef onlangs dat het niet interessant is om te proberen de Gramat-z-machine (Lot) die momenteel in handen is van het leger te verbeteren, omdat het bij ontwerp ontbreekt aan kracht.
Er moet een nieuwe machine worden gemaakt, indien mogelijk in samenwerking met andere landen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 09/06/09, 07:10

illuminati schreef:De energiegril is de convergentie van twee dromen.

- Voor het regelen van de thermonucleaire fusie (koud, warm, tokamak of Zmachine of lazer megajoule, of andere)
- waterstof dissociëren van water met een goedkoop, energiezuinig proces (maand 1 USD / kg).

Maar vandaag zijn het natuurlijk maar dromen.

Sauteer deze technologische barrières zou een economische ramp voor de wereld Compagny die de voorkeur geven om door te gaan voor de wereldeconomie te bewaken door het beheersen van het zwarte goud van de economie of over 20 000 om 30 000 billionUSD / jaar en zodat er zal tenminste 50-jaren proeven van olie.

Ongeacht de gevolgen van het broeikaseffect !! Het zal alleen de armen beïnvloeden ...


De illuminati

Uw uitleg is duidelijk, het is een interessante observatie; pas je nu, als Illuminati, het toe of verwerp het?
Als je het veroordeelt, wat doe je dan om dingen te veranderen?
http://fr.wikipedia.org/wiki/Illuminati
De Illuminati door complottheorieën: verondersteld samenzweerderige organisatie, handelend in de schaduw van de macht, naar verluidt het regelen wereld zaken door middel van overheden en grote multinationals en tot de oprichting van de Nieuwe Wereld Orde
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/06/09, 15:51

welkom Illuminati
Hé, ja, met een bijnaam is dat wat je verwacht! Bij voorbaat dank voor het proberen dingen te laten gebeuren.
Wat mij betreft, heb ik weinig kracht van handelen en ben ik tevreden, net als andere forum, om de informatie door te geven op het moment dat ik het ontdek.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 09/06/09, 20:46

Kortom, ja! Of ben je een illuminati en jij? handeling, omdat ik de 'samenzwering' zat

ou

je verandert je bijnaam! [/ u]
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 01/12/11, 09:45

dat ik niet kende of wist (er is geen onderwerp met de verschillende technologieën gerelateerd aan de Fusion?)

http://www.france24.com/fr/20111201-fus ... nte-chance

Een bedrijf probeert met "kleine" middelen een concurrent van ITER te ontwikkelen, volgens een andere methode.
20-30% kans dat het werkt, maar als het werkt in minder dan 10 jaar (op industriële schaal).

Adviezen? (haalbaarheid, risico, afval, enz ...)
0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 01/12/11, 11:50

Stipe schreef:dat ik niet kende of wist (er is geen onderwerp met de verschillende technologieën gerelateerd aan de Fusion?)
http://www.france24.com/fr/20111201-fus ... nte-chance
Een bedrijf probeert met "kleine" middelen een concurrent van ITER te ontwikkelen, volgens een andere methode.
20-30% kans dat het werkt, maar als het werkt in minder dan 10 jaar (op industriële schaal). Adviezen? (haalbaarheid, risico, afval, enz ...)

Het zou meer info nodig hebben. Is deze deuterium-tritiumfusie continu of discontinu? Merk op dat deze reactie neutronen (radioactiviteit) afgeeft terwijl waterstof-boorfusie (die een veel hogere temperatuur vereist, maar we weten hoe te doen) dit nadeel niet heeft en helium produceert.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 314-gasten