Severn, de stem van onze kinderen (Kyoto 18 jaar later)

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Severn, de stem van onze kinderen (Kyoto 18 jaar later)




par Christophe » 21/11/11, 12:19

Severn Cullis-Suzuki spreekt op twaalfjarige leeftijd over milieu en duurzame ontwikkeling op de VN-conferentie in Rio de Janeiro in juni 1992

In 1992 daagde Severn Cullis-Suzuki, een twaalfjarig kind, op de Earth Summit in Rio de Janeiro de wereldleiders uit over de humanitaire en ecologische situatie van de planeet.

In 2009 is Severn een 29-jarige jonge vrouw die zich voorbereidt op de bevalling van haar eerste kind. Deze lange documentaire vergelijkt Severns toespraak uit 1992 met haar visie op de wereld in 2009. Wat is er de afgelopen achttien jaar gebeurd? Aan welke milieuverplichtingen is voldaan? Met welke noodsituaties en nieuwe uitdagingen wordt de wereld geconfronteerd?

Om de vragen van Severn te weerspiegelen en op een resoluut optimistische manier te reageren op de desillusies die ze signaleert, kiest de film ervoor om positieve initiatieven te benadrukken, uitgevoerd in de vier uithoeken van de planeet door opmerkelijke mensen. Deze documentaire brengt ieder van ons terug naar een universele en essentiële vraag: welke wereld zullen we nalaten aan toekomstige generaties?


Info en anderen: http://severn-lefilm.com/
Aanhangwagen: http://www.severn-lefilm.com/bande_annonce.html

ps belangrijk: ik ben bang dat deze film nog steeds een beetje dramatisch-pessimistisch is (wat wat? Wie zei realistisch, ik heb het gehoord!!) en weinig ruimte laat voor mondiale oplossingen. Het presenteren van lokale initiatieven is heel goed, maar hoe zit het met het grootste probleem van Kyto: de klimaatverandering? Want dat is de titel van de film...

Bekijk dan ook deze Arte-documentaire https://www.econologie.com/la-4ieme-revo ... -4370.html waaruit blijkt dat het mogelijk is om het energieprobleem in een paar decennia op te lossen...op voorwaarde dat de geestelijke vervuiling stopt !
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/11/11, 12:39

laat zien dat het mogelijk is om het energieprobleem in enkele decennia op te lossen.

et nog sneller, met ondergrondse opslag van zomer tot winter, alsof u loopt www.dlsc.ca en systematisch genegeerd door iedereen, zelfs milieuactivisten, wat mij onhandig maakt om aan te dringen!!

Bovendien kan het heel goedkoop, want ik krijg steeds meer zin om aan mijn huis te sleutelen en mezelf voor altijd gratis te verwarmen, zonder vervuiling, zonder CO2, of enige zorgen, eenmaal geboord!!

Bovendien werkt het www.dlsc.ca met momenteel -15°C tot -7°C, veel kouder, vanaf november, dan in Europa, Ardennen en PACA veel dichter bij 20°C dan -15°C!!

Let dus op de tegenstanders, het is ideaal voor ons als het nog warm is, en daarom overal uit te voeren, en Christophe, met al het grootste zonnepaneel en buffer van 70m3 nodig, zou de boring moeten uitvoeren om het ontbrekende ondergronds op te slaan en geen hout meer te verbranden!!!
Eenmaal bereikt, absolute rust, geen hout meer kopen, niet roeren, geen verwijderen van roet en as!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 21/11/11, 13:02

Ah ah ah, ik wist zeker dat dedeleco te hulp zou komen :)

We zouden Arte moeten vragen daar op onderzoek uit te gaan, dat zou een uitstekende Thema zijn!

Let op, bufferen is goed, maar energetisch gezien is het niet helemaal gratis: we hebben nog steeds aanzienlijke pompkosten! Of het nu gaat om gevangenneming of teruggave...

Ok de COP die ruim boven de 50 uitkomt is extreem gunstig maar toch moeten we dit verbruik specificeren!

Bekijk de details van mijn schatting van de COP voor zonne-energie: https://www.econologie.com/forums/cop-d-un-s ... t8220.html
0 x

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten