Klimaatverandering en rampen, een link ... eindelijk?

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 19/11/11, 08:14

Flytox schreef:Hallo overtreft

Heb je een link voor dit hydraulische verhaal in Thailand? :schok:


Een voorbeeld:

(...)

‘De oppositie heeft ook verantwoordelijkheden in de crisis

Toch kan Yingluck alleen niet alle verantwoordelijkheid voor deze crisis op zich nemen. De regering van Abhisit, die tot half augustus verantwoordelijk was voor staatszaken, had de mogelijkheid een ramp waarvan het begin al in juli zichtbaar was, te beperken. De belangrijkste dammen in het land waren echter tot hun maximale capaciteit gevuld tot half augustus, toen zij aantrad als premier, waardoor enorme hoeveelheden water moesten vrijkomen om de reservoirs te zuiveren. Iets voor half oktober had het regeringshoofd gevraagd om de opening van de sluizen van Bangkok om het water dat zich ophoopte in de centrale vlakten sneller te laten ontsnappen, maar ze stuitte op de weigering van de democratische gouverneur van Bangkok, Sukhumbhand Paribatra, die wilde de provincie Samut Prakan, gelegen ten zuiden van de hoofdstad, behouden. Terwijl Abhisit Vejjajiva en Yingluck samen hadden deelgenomen aan een crisisbijeenkomst over de overstromingen op 11 oktober, staakte de leider van de Democratische Partij vervolgens alle samenwerking met de premier. Eind oktober liet hij via een woordvoerder weten dat zijn politieke formatie al een aantal maatregelen tegen de overstromingen had ingediend en dat hij bereid was Yingluck te helpen, maar dat hij op zijn uitnodiging wachtte.

(...)


http://www.lepetitjournal.com/bangkok/a ... l-bas.html

Welnu, je moet de chaotische politieke geschiedenis van Thailand kennen om te begrijpen hoe ver sommige politieke partijen kunnen gaan om de macht te behouden ondanks electorale tegenslagen bij elke verkiezing... De roden...de gele... ...etc etc...dit alles gaat ons te boven, maar mensen lijden onder de gevolgen!
0 x
Respect !!!
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 20/11/11, 11:41

Christophe schreef: [.Heb je de nieuwste beelden van Groenland in de zomer gezien? Het zou 50% van zijn oppervlakte hebben verloren sinds...niet 1900 of 1800 maar 2005!!!

......
Me ben ik verkeerd?


Ja, grote geografische fout.

Groenland is een eiland en het risico bestaat niet dat de oppervlakte ervan kleiner wordt.

Het is het poolijs dat aan de oppervlakte is gekrompen. Dit ijs wordt op het open water van de Noordelijke IJszee ''gelegd''.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 134-gasten