BTW, een eerlijke of oneerlijke "belastingbelasting"?

Huidige Economie en Duurzame Ontwikkeling-compatibel? groei van het BBP (ten koste van alles), de economische ontwikkeling, de inflatie ... Hoe concillier de huidige economie met het milieu en duurzame ontwikkeling.
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 07/11/11, 15:57

Michel Sapin schreef:Van 5,5% naar 7% BTW gaan betekent 1,5% minder koopkracht, 1,5% minder consumptie en dus minder groei.


Het heet demagogie. Ik zeg liever intellectuele oneerlijkheid. Hij moet zijn kiezers echt voor idioten houden. Het is beledigend voor hen.

Maar ik herken zeker de Franse smaak voor luidruchtige mensen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 07/11/11, 16:08

Dit is wat ik hierboven heb uitgelegd: maar er is een veel erger niveau van oneerlijkheid onder politici geweest...

Hier hebben we slechts een foutpercentage van 0.08%...veel minder slechter dan "meer werken voor de grap...werk meer" : Cheesy:

Aan de andere kant, om te zeggen dat hierdoor de BTW-bijdragen voor professionals met 27% zullen stijgen, van 5.5 naar 7%, is meer demagogie, maar een economische realiteit...

Dus heren van de PS, als u kritiek wilt leveren omwille van het bekritiseren, leer dat dan te doen...goed (maar u doet natuurlijk alleen maar alsof u idioten bent, zoals Coluche zei)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 07/11/11, 16:17

Eerlijk gezegd...Het stoorde me niet dat bloemen die een blondine laten glimlachen of een graf versieren, belast werden tegen 20% (terwijl ze momenteel 5.5% bedragen)...

Hetzelfde als op nutella, spinazie, bier, pastaga, frisdrank en andere voedingsmiddelen met een hoog gezondheidstekort....(en zelfs op bepaalde medicijnen)....

Persoonlijk zou ik aanraden...Verlaagde BTW op fietsen en wandelschoenen...En 33% op de macrado...met 55% voor de macradrive : Cheesy:

Wat de milieuvriendelijke bonus betreft, moet u de auto vergeten en in plaats daarvan nadenken over:
-0 belasting voor het condoom,
-recht op 3 abortussen voor de prijs van twee (en maximaal 8 maanden) -vasectomie en afbinden van de eileiders geven recht op 10 jaar belastingvrijstelling (indien uitgevoerd vóór 16 jaar)...
- Op handen zijnde sluiting van de grenzen met belastingheffing op alle import. (Als anderen hetzelfde idee hebben, maakt het ons niets uit, we kunnen niets meer exporteren)
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Remundo » 06/01/23, 09:23

NDA stelt sinds 2019 voor om de btw op een reeks "essentiële" producten af ​​te schaffen of te verlagen

0 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par phil59 » 06/01/23, 12:15

20% btw op margarine en 5.5% op boter.

Op chocolaatjes is het buitengewoon, afhankelijk van het chocoladegehalte, het formaat, enz.

Als het een hap is, minder dan 5 cm, lijkt het mij, minder dan 20 g, zal het niet hetzelfde vat zijn als hetzelfde in een chocoladereep ....

En ook in conserven, of je er nu een vorkje bij hebt of niet, het is niet meer dezelfde btw.

Op een product dat wordt verkocht tegen 5.5% btw, zou € 1.055 (bijvoorbeeld) worden verkocht tegen € 1, dus 5.2% minder, tegen 0 btw.

Een product verkocht tegen 20% btw, verkocht voor € 120, zou worden verkocht voor € 100, dus 16.7% minder, in btw 0.

Zepen zijn aan 20% BTW...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Christophe » 06/01/23, 12:37

Als ik president was, zou ik overal 25% btw op zetten en alle andere bijdragen of belastingen op particulieren en op werk absoluut afschaffen!

Simpel en efficiënt!

Maar ik heb de ENA niet gedaannes...Mij ! : Mrgreen:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par phil59 » 06/01/23, 14:44

Christophe schreef:Als ik president was, zou ik overal 25% btw op zetten en alle andere bijdragen of belastingen op particulieren en op werk absoluut afschaffen!

Simpel en efficiënt!

Maar ik heb de ENA niet gedaannes...Mij ! : Mrgreen:


Besef je wat je zegt?

Stel je voor dat iemand 1000€ per maand verdient.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Christophe » 06/01/23, 14:49

Ik realiseer me dat ik alvast bedankt!

Want deze persoon zou 2000€ verdienen zonder de verplichte inhoudingen!

Denk even na!

Dit alles voor slechts +4.2% verhoging van de prijzen inclusief btw momenteel met 20% (iets meer op prijzen met verlaagde btw... dus wat?)!!

Miljoenen uren werk (administratie, werklozenbelasting : Mrgreen: , vereenvoudigde boekhouding voor alle compatbles...) zou ook worden bespaard met dit systeem dat uitsluitend gebaseerd is op de inning van de BTW!

Belastingachterpoortjes, vaak oneerlijk en alleen uitgebuit door de rijken, zouden ook niet meer bestaan!

Kortom, dat is goed!

ps: en ik zou kapitaalinkomsten ook zwaar belasten, en met name banken (die op de meeste kosten momenteel niet eens btw innen)!
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par phil59 » 06/01/23, 15:19

Christophe schreef:Ik realiseer me dat ik alvast bedankt!

Want deze persoon zou 2000€ verdienen zonder de verplichte inhoudingen!

Denk even na!



Welke?
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637

Re: BTW, een eerlijke of oneerlijke "fiscale belasting"?




par Macro » 06/01/23, 15:26

ruwweg .... voor een werknemer die 1000 op zak heeft ... Zijn baas haalt er 2000 op ....

Maar dat is voor de periode van zijn leven waarin hij werkt.... Er is de voor en de na en de tijd dat hij zou kunnen werken maar niet werkt (werkloos .....) die worden gefinancierd in de 1000 ballen die de werknemer raakt niet....
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar "Economie en financiën, duurzaamheid, groei, BBP, ecologische belastingstelsels"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 178 gasten