VMC: de voors en tegens, voor- en nadelen

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/11, 21:34

Ik u geruststellen: bouwen negen is ook een bedrag van compromis. Zeldzaam zijn degenen die hun huis zou weer op te bouwen zoals het is!

Ook ik heb het huis dat we kochten alleen "bijna af" veranderd (scheiding !!!).
0 x
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2




par dhaulagiri » 17/10/11, 22:34

Je hebt helemaal gelijk. Sinds een aantal jaren schrijf ik af en toe de ideeën op die in me opkomen over het huis dat ik zou willen bouwen als ik "ifs" (en centen) op zak had.

En ik breng mijn tijd om de keuzes die ik in steen had geloofd vraag!

Gelukkig is een aantal zekerheden blijven: VMC te ventileren zonder inschrijving mogelijk in een hemelsblauwe kluis te leven zonder EDF
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/11, 01:50

Leven zonder VMC zonder problemen !!!
Ik denk dat op uw plaats met een kind ouder dan ik, zonder VMC en vocht zou leven in uw huis zonder problemen, omdat ik daar meer dan 20 jaar hebben gedaan in een vergelijkbaar huis !!!!


Tenslotte wordt de oplossing de eeuwige natuurlijke verwarming thuis door de zonnewarmte opgeslagen werd verspild om de winter te verwarmen en functioneel gemaakt in www.dlsd.ca
en besproken:

https://www.econologie.com/forums/chaleur-d- ... 10828.html
https://www.econologie.com/forums/stockage-d ... 10173.html

Dit is van fundamenteel belang voor continue werking zonder vervuiling, zonder CO2 zonder nucleaire, rook vervuiling, ideaal voor
leven onder een blauwe hemel gewelf zonder EDF
in de eeuwigheid, niets anders dan de zonne-zomerhitte we op dit moment verspillen consumeren, dit gigantische energie !!!

Alarmerende is moeilijk te begrijpen dit op basis van de fysica van warmtediffusie, niet opgenomen door de meeste mensen, verpakt en gevangenen hun gewoonten, zoals lemming !!
0 x
van
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 04/06/13, 15:27

VMC dubbele stroom




par van » 04/06/13, 15:54

Ik ben zeer verbaasd dat je dacht dat goed te leven zonder VMC. We bezochten vele oude huis dat geen VMC gehad en het voelde in elke zin van het woord! Tot slot hebben we gekozen om te bouwen en installeerde een verdubbelde VMC dubbele stroom Aldes een Canadees goed. Comfort is uitstekend en het huis is bijna passief; de lucht wordt continu geregenereerd en degenen die in de winter in te voeren wordt voorverwarmd door de Canadese goed en komt koeler in de zomer. De elektriciteit wordt gebruikt door de VMC is te verwaarlozen. Het huis is natuurlijk verwarmd door de grote ramen op het zuiden. Een vloerverwarming door een warmtepomp neemt voor de winter brengt een aantal ontbrekende graden.
Dus ik weet niet te raden voor elke vernieuwing VMR een voorbeeld en een nieuwe imperatief VMC dubbele stroom!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/06/13, 16:54

welkom van. 8)
Natuurlijk is de VMC is vooruitgang, maar zoals elke innovatie, het heeft donkere kant ...
Veel oude huizen verstoken van VMC waren zeer gezond.
Meestal worden ze slecht gemaakt renovaties die de meeste problemen gesteld (isolatie afdichten van het huis).
Het is met de Canadese en waarvan de uitvoering kan worden gedaan in een omgeving die compatibel (terrein). Een recente studie toonde aan dat 60% van de Canadese putten waren niet meer functioneel 2 jaar na inbedrijfstelling en / of vertegenwoordigd is een gevaar voor de gezondheid (leidingen overstroomd, radon diffusie of schimmel in het huis, ... ).

Ten aanzien van de VMC, het stroomverbruik is niet onbelangrijk en is in mijn geval (VMC Helios hoge kwaliteit motoren met een zeer hoog rendement) en tussen 300 350kWh / jaar of ongeveer € 50 elektriciteit.
Maandelijkse verbruik varieerde van 20 tot 90kWh / maand. Inderdaad, wanneer de temperatuur te laag, een elektrische weerstand werkt om ijsvorming van de warmtewisselaar te voorkomen.
Bovendien moet het gebruik van VMC budget rekening, naast energie periodieke vervanging van de filters ten minste om 4 maanden ...
Als de G4-filters redelijk geprijsd zijn (ik snijd ze in panelen die per meter zijn gekocht), is dat niet hetzelfde voor het F7-filter ("met pollen") dat ongeveer 80 € kost.
Ten slotte is de leidingen van het distributienetwerk ook verstoppen en vereisen onderhoud.
In principe, de leidingen van mijn VMC polyethyleen vormvaste antistatisch zijn en minder gevoelig voor vervuiling. Bovendien kunnen ze worden gereinigd zonder demontage (mits juist gemonteerd met voldoende buigradius).
De meeste VMC DF zijn gemonteerd met flexibele leidingen VMC Simple FLOW. Deze kanalen zijn niet schoongemaakt en ze worden geacht te zijn vervangen na 5 jaar ...
:|
Kortom, VMC, ja, maar niet zomaar een, toch niet, en strenge onderhoud.
Als ik me ooit een voorconditionering kan veroorloven door de calorieën uit de grond terug te winnen, denk ik dat ik dan zou kiezen voor een "Canadese waterbron" die niet de beperkingen van implementatie en onderhoud vereist die ik Ik noemde hierboven.
: Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

detecteren luchtlekken




par fabio.gel » 10/06/13, 09:18

Dag

Ons huis dateert uit 1949 (houten frame)
Externe isolatie, zolder isolatie, ramen en ik DV loopt tegen de door het niet nodig VMC vocht blijft onder 45%.
Het openen van ramen in de ochtend en avond 5 minuten per keer en dat is genoeg om de frisse lucht.
Door nadelen Ik weet zeker dat alleen materialen te gebruiken zonder of met een mini-VOC.

Door nadelen zoek ik een methode om de plaatsen waar de lucht gesloten raam kan komen (net uit nieuwsgierigheid) op te sporen.

Fabio
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/06/13, 08:48

Als je niet hoeft te VMC Double Flux, Flux is een gemakkelijk VMC in principe verplicht.
Dubbele beglazing moet zorgen voor een luchtinlaat (10m3 / h mini gemiddeld).
Dit is essentieel.
Als u wilt punten binnen uitwisselingen / exterieur en koudebruggen te meten, zijn er verschillende technieken:
- Het krijgen van opluchting leefgebied door blower deur.
- Camera IR
- Thermo anemometers, ...

Start een zoekopdracht op de forum onder de criteria thermografie en blazer. : Idee:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 11/06/13, 12:09

Citro schreef:VMC eenvoudige flow is in principe verplicht.


Ik ben van mening dat wettelijk is dit niet het geval voor een aantal jaren ... Het verbaasde me ook, misschien is de info is het hoogst in deze ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
fabio.gel
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 282
Inschrijving: 06/03/08, 13:33
Plaats: 14 - Calvados
x 6

De VMC is niet verplicht




par fabio.gel » 23/07/13, 13:55

bonjour Christophe

Inderdaad de VMC is niet verplicht

ventilatiesystemen

Verschillende vormen van ventilatie en ventilatiesystemen zijn aanwezig in de bestaande gebouwen naar type gebouw en de evolutie van de toepasselijke regelgeving.
De vernieuwing van de binnenlucht kan worden verstrekt, in voorkomend geval, door lekkages, ventilatieroosters en openslaande ramen of door natuurlijke ventilatie of mechanisch gestuurde (VMC) in nieuwere gebouwen .

gezien on:
http://www.developpement-durable.gouv.fr/Aeration-Ventilation,12909.html

Christophe schreef:
Citro schreef:VMC eenvoudige flow is in principe verplicht.


Ik ben van mening dat wettelijk is dit niet het geval voor een aantal jaren ... Het verbaasde me ook, misschien is de info is het hoogst in deze ...
0 x
Ik doe mijn best om trash wereld niet overlaten aan mijn kinderen ....
servenia
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 27/11/14, 21:35




par servenia » 27/11/14, 21:37

Bonsoir à tous,
een VMI® niet per se verwarmt de lucht met elektrische weerstand. Een VMI® brengen alleen maar frisse lucht in woonkamers (slaapkamers, woonkamer), en de lucht zal door de overdruk in dienst onderdelen worden gebracht en geëvacueerd (zoals lucht ontsnapt uit een bal ballon).

Voor mij is dit systeem combineert VMI® vele nadelen:

-de nadelen van dubbele stroom VMC: de noodzaak voor het blazen van luchtkanalen = veel (zo hoge prijs van het vistuig en mankracht), moeten ventilos + (dus elektrisch conso up), risk blazen lawaai in de kamers als het systeem niet is ontworpen en ZEER GOED GOED vroeg, riskeert akoestische bruggen door de kanalen tussen de kamers (woon / slaapkamer, bijvoorbeeld), etc.

- Het grote nadeel van de enkele-flow VMC: geen warmteterugwinning.

De weinige voordelen van VMI® (mogelijke aansluiting op een Canadees goed, zet een lichte overdruk van het huis) zijn ook gevonden in de VMC DF.

Dus voor mij, zonder aarzeling:
- ofwel wordt een "lichte" installatie gemaakt met een VMC SF, met hygro-instelbare ventilatieopeningen en variabele ventilator om de behoefte aan luchtverversing zoveel mogelijk te verminderen,

- Of we installeert ronduit een VMC hygro, die meer kost dan 300 euro VMI® en zal 1000 of 2000 kWh warmte terug te winnen per jaar.

Eenvoudige persoonlijke mening, natuurlijk.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 255 gasten