Getijdenturbine, getijdencentrale van Rance

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Nicolas B
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/01/06, 16:33

Getijdenturbine, getijdencentrale van Rance




par Nicolas B » 26/01/06, 17:10

Ik zou graag informatie willen verkrijgen voor mijn wetenschappelijk onderzoek naar hernieuwbare energieën, in het bijzonder toegepast op de Rance-dammen (de bollengroepen).
Alle informatie over het onderwerp:
-structuurplan,
-contact,
-gedetailleerd plan van de turbines,
-blokdiagrammen en controle van de structuren (te vaak geëxplodeerd of onvolledig),
-de gevolgen van het gebruik van oplosbare anodes voor aquatische milieus...


Ik dank u bij voorbaat voor uw antwoorden, helpers.Nicolas
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 26/01/06, 18:38

Er is een artikel over getijdenturbines op Econologie: https://www.econologie.com/les-hydrolien ... s-977.html en misschien elders.

Als u later meer informatie of zelfs een dossier heeft, zou het goed zijn als u ons dit laat weten, zodat we dit kunnen bespreken en de site kunnen vervolledigen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 27/01/06, 12:50

Nee, getijdenenergiecentrales (gebruik van getijden) en getijdenturbines (gebruik van stromingen, inclusief die van de getijden) zijn helemaal niet hetzelfde.

Nicolas, ik denk niet dat je zulke precieze gegevens op internet zult vinden. Sommige moeten worden beschermd (beroepsgeheim). Bovendien begrijp ik niet waarom je zulke nauwkeurige gegevens nodig hebt... maar je kunt altijd EdF bellen om je geluk te beproeven...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 27/01/06, 19:13

Als hij niet geïnteresseerd is in getijdenturbines, zou hij zijn titel dan moeten herzien : Mrgreen:
0 x
Nicolas B
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 26/01/06, 16:33




par Nicolas B » 30/01/06, 15:59

Ik heb uw artikel over dit onderwerp al gelezen, dankzij dit heb ik uw ontdekking gedaan. Ik dank u voor uw aandacht voor mij en ik wens u veel succes. Als u informatie over dit principe wilt verkrijgen, zal ik naar u luisteren Jij.
zie dat je een fijne zondag hebt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 12/10/07, 23:31

Nicolas B schreef:Ik heb uw artikel over dit onderwerp al gelezen, dankzij dit heb ik uw ontdekking gedaan. Ik dank u voor uw aandacht voor mij en ik wens u veel succes. Als u informatie over dit principe wilt verkrijgen, zal ik naar u luisteren Jij.
zie dat je een fijne zondag hebt.


Gevonden in 30 seconden met Google: http://membres.lycos.fr/chezalex/projet ... artie2.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/10/07, 09:24

Ik heb het boek thuis, nu behoorlijk “vintage” (1956)
“grote ontdekkingen van de XNUMXe eeuw” van Larousse, geregisseerd door Louis Leprince-Ringuet
Wat interessant is, is dat het dateert van vóór de bouw van de Rance-fabriek (waarvan de resultaten blijkbaar teleurstellend zijn)
PM mij je e-mailadres, dan stuur ik je een pdf-scan.
(staat vol met curven en berekeningen, lijst met mogelijke locaties in Frankrijk)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79292
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 13/10/07, 09:58

Ik wil het heel graag! :)

De resultaten zijn financieel redelijk denk ik in vergelijking met kernenergie... maar verder zie ik niet hoe het technologisch "slechter" zal zijn dan een "klassieke" dam...

Zoals ik daar al zei: https://www.econologie.com/forums/et-l-energ ... t4151.html
Het staat vast dat het potentieel van dergelijke fabrieken zeer beperkt is...
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 19/09/11, 12:34

Hallo,
We spraken er nog niet zo lang geleden over op tv.
Het project vordert dus goed.
Wordt vervolgd, maar waar?
Vier onderwaterturbines die door het getij worden aangedreven, zullen stroom leveren aan 3000 huizen.

Het lijkt op de rotor van een gigantische vliegtuigmotor. Een turbine met een diameter van 16 meter en een gewicht van 700 ton verliet woensdag de haven van Brest om de komende dagen onder te dompelen op een diepte van 35 meter voor de kust van Paimpol en het eiland Bréhat (Côtes-d'Armor).

http://www.lefigaro.fr/societes/2011/08 ... etagne.php
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten