kanaal maatvoering

Waterinjectie in thermische motoren en de beroemde "pantonemotor". Algemene informatie. Druk op knipsels en video's. Inzicht in en wetenschappelijke verklaringen van waterinjectie in motoren: ideeën voor assemblages, studies, fysisch-chemische analyses.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

kanaal maatvoering




par bob_isat » 11/04/06, 14:51

Ik zou graag wat hulp willen bieden bij het dimensioneren van de kanalen, met name degene die de stoom van de reactor naar de collector brengt.

dat is hier:


Beeld

Gewoon om te specificeren, in het bijzonder voor André, dat het vergroten van de diameter D van de buis de drukval vermindert en dus verhoogt de stroom en snelheid in de reactor.

Het is dan ook niet logisch om een ​​te kleine leiding te kiezen

dat is alles :D
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 11/04/06, 21:40

hallo Bob
Ik weet dat het verkleinen van de diameter van het uitlaatkanaal tegen de stroom in gaat, maar ik denk niet dat een klein kanaal de snelheid in de reactor verhoogt, integendeel, het verlaagt de snelheid in de reactor en het verhoogt hem.

Ik heb allerlei soorten leidingmaten geprobeerd, de grootste 19 mm, de kleinste 5 mm intern, ik heb zelfs een bundel koperen leiding van 1,6 mm intern geprobeerd, ik heb er 6 parallel geschakeld
en het waterverbruik in de bubbler is net zo belangrijk als bij de grote 19 mm (als we in vierkante mm rekenen is het verschil enorm) en dat kan ik niet uitleggen, ik heb net een 12,7 pijp mm getest op diesel (Mercedes 300tD 3 liter) en de resultaten zijn: reis met een paar stops 206 km 1,450 liter water en 14,2l diesel. d.w.z. 6,9 liter per 100 km (normaal zonder panton verbruikte ik 9 liter per 100 km het is een automatische transmissie) Ik heb het al beter gedaan over een grotere continue afstand dit verkleint de foutmarge Ik had een leiding van 14 mm
Toen ik hem verving door een 19 mm verloor ik het panton-effect..
Ik weet dat je in principe gelijk hebt, maar ik moet een verklaring vinden voor dit onlogische ding, misschien had ik het mis door te denken dat het absoluut noodzakelijk is om de hoogste snelheid in de reactor te zoeken.
De volgende test plaats ik een restrictie in de leiding er komt een moment dat het ongunstig wordt..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 11/04/06, 22:17

welkom

Na diverse diameters geprobeerd te hebben (waterdoping; carburateur) zijn het de 10/12 en 12/14 die het beste werken op motoren van 2 tot 2.5 liter.
Vraag me niet waarom ik het niet weet.

@+
zac
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07




par bob_isat » 12/04/06, 15:46

Andre schreef:
Ik heb zojuist een 12,7 mm leiding getest op de diesel (Mercedes 300tD 3 liter) en de resultaten zijn: rit met een paar stops 206 km 1,450 liter water en 14,2 liter diesel. d.w.z. 6,9 liter per 100 km (normaal zonder panton verbruikte ik 9 liter per 100 km het is een automatische transmissie) Ik heb het al beter gedaan over een grotere continue afstand dit verkleint de foutmarge Ik had een leiding van 14 mm
Toen ik hem verving door een 19 mm verloor ik het panton-effect..
Ik weet dat je in principe gelijk hebt, maar ik moet een verklaring vinden voor dit onlogische ding, misschien had ik het mis door te denken dat het absoluut noodzakelijk is om de hoogste snelheid in de reactor te zoeken.
De volgende test plaats ik een restrictie in de leiding er komt een moment dat het ongunstig wordt..

Andre


Hallo André,

misschien is de wrijving in de metalen buizen net zo belangrijk als die in de reactor:

in een pijp met een kleine diameter is er een hoge snelheid, dus ook een hoge elektrificatie.

het is misschien mogelijk om een ​​elektrificatie-effect te hebben in een cirkelvormig voortdrijvend beest, voor wat een sectie (in mm²) is die dicht bij die van de reactor ligt.

Laat het me uitleggen: zoveel is de sterke hitte belangrijk in 100% pantone (water + koolwaterstof + warmte = koolwaterstof + eenvoudig)
hoezeer deze misschien ook niet essentieel is bij waterdoping...

Heb je enig idee over de kwestie?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Asgard bot tyr
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
Mijn R21 Pantone op TF1 :)
berichten: 160
Inschrijving: 06/02/05, 18:21
Plaats: partout
x 1




par Asgard bot tyr » 13/04/06, 13:36

MIJ in mijn tests had ik resultaten die vermogensverlies betekenen door een tik per cilinder bij de luchtinlaat te plaatsen!!!
terwijl voordat je een klein gedeelte erin gooit !!!
Dus ik denk niet dat het beter is om een ​​grote of een kleine afdeling te hebben, maar beide hebben voordelen, niet onbelangrijk!!!
Mediteren!!! : Idee:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 13/04/06, 15:25

Hallo Asgaard
Eén kanaal per cilinder heeft het voordeel dat wat uit de reactor komt dichter bij de inlaatklep komt, zodat het product geen tijd heeft om te veranderen of te condenseren of te veranderen.

In jouw geval moeten de kanalen voor elke cilinder kleiner zijn dan 14 mm (het lijkt op de harnassen die ik heb gemaakt), behalve dat in mijn geval de motor turbo is, dat kan ik niet zeggen
laat na de turbo binnen, de druk stijgt in het inlaatspruitstuk, na 2000 RPM. hoewel ik denk dat het geen goede zaak is om product van de reactor door de turbine van de turbo te laten gaan, het is gewoon handiger om te doen.

Dit principe vereist één gat per cilinder in het spruitstuk, dit komt een beetje overeen met een meerpuntsinjectie stroomafwaarts van de kleppen, dit heeft het voordeel dat het zichzelf bevrijdt van de venturi omdat de zuiging aanzienlijk is op het niveau van de klep, op voorwaarde dat de pijp
dringt diep genoeg in de cilinderkop, een buis van 8 mm
moet voldoende zijn.
In uw geval kunt u de som van de leidingen niet berekenen als een enkele leiding. In een platte motor bijvoorbeeld zijn elke leidingen die elke cilinder voeden bijna net zo groot als de output van de carburateur die gemeenschappelijk is voor de 4 cilinders.


Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Waterinjectie in warmtemotoren: informatie en uitleg"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 101-gasten