SAMENVATTING> "Vuile" energieën: hoe kom je eruit?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 19/07/11, 19:30

Bedankt voor de link, inderdaad ... volgens hem slechts 10% ... het is niet veel (het cijfer dat ik moest lezen dat vond dat de 50% verkeerd of verouderd was ... het kan zijn om de hele twintigste eeuw of eerder te zijn ... ik weet het niet ...?)

Maar als we deze kaart zien (van dezelfde link), kunnen we ons nog steeds voorstellen dat deze in totaal slechts 10% vertegenwoordigt:

Beeld

Het laat zien hoe nerveus de westerse wereld is ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/07/11, 22:00

Deze nucleaire lobbysite belicht dit soort leugens:
geen gezondheidseffect wordt waargenomen bij lage doses (minder dan honderd mSv (per jaar, gegeven het feit dat hij schrijft):

natuurlijke variatiemarges van natuurlijke straling: tot meer dan 300m Sievert / jaar

Afgezien van de ongeveer vijftig directe slachtoffers van de ramp in Tsjernobyl, kan het totale aantal mensen dat dodelijke kanker zal ontwikkelen als gevolg van de besmetting als gevolg van dit ongeval, oplopen tot 4000 (2), niet meegerekend de mentale gevolgen zijn waarschijnlijk erger dan de gevolgen voor de gezondheid (zie bijvoorbeeld http://www.iaea.org/NewsCenter/Focus/Chernobyl/)



Een pure leugen, want over 10 jaar hebben we 10x300mS = 3 cumulatieve sieverts die bijna alle mensen doden en in 30 jaar: 9 sieverts die je in werkelijkheid doden, met ondraaglijke pijn, geen hoop om te ontsnappen, wat dan ook de valse theorieën van de nucleaire lobby in Frankrijk onderwezen door onze onfeilbare supermensen, zoals Jancovici en sommige van de Academie van Wetenschappen, die voor hen doses van 300mSieverts / jaar vermijden, maar leren dat het niet gedocumenteerd en dus onschadelijk is, dit waardoor we de realiteit van de meeste Tsjernobyl-sterfgevallen kunnen ontkennen, die alleen te wijten zijn aan hun psychologische angst voor straling, criminele leugen, die de realiteit van ernstige schade door straling van het immuunsysteem ontkent, met veel meer ziekten dan kankers !!

Walgelijk en crimineel onze nucleaire lobby die ons manipuleert en zijn krachtcentrales in Frankrijk oplegt, wat vroeg of laat een Fukushima-Tsjernobyl zal opleveren, erg Frans !!

De nucleaire site die door Pb2488 wordt aangehaald, is fraai betaald door deze lobby om ons te manipuleren met misleidende methoden die vergelijkbaar zijn met:
verlaag de energieprijs tot hetzelfde niveau en zeg dat kernenergie minder is gestegen dan andere vormen van energie:
We hebben het hier over biomassa en andere hernieuwbare energiebronnen, met slim gekozen figuren (of niet te verifiëren, want niet geteld, zoals wanneer ik gratis hout verbrand van de meevaller of door mijn huis gooi, zonder elektriciteit te verbruiken om een van mijn elektrisch verwarmde huizen, die zijn elektrische abonnement pas 13 jaar bij EDF hebben gebracht) om op een vaardig manipulatieve manier respectabel te lijken om ons de ecologische deugden van kernenergie te laten bewonderen,
http://www.bertrandbarre.com/
http://www.bertrandbarre.com/diffenergi ... e04_01.htm
Beeld

het volledig onderschatten van nucleaire rampen, zoals Tsjernobyl (niets over Fukushima !!):
(2) Onder de miljoenen ‘natuurlijke’ kankers zullen we deze door Tsjernobyl veroorzaakte kankers nooit kunnen identificeren.

Zo kunnen we heel veel Tsjernobyl in Frankrijk en in Europa straffeloos herhalen, zonder dat we de doden nooit kunnen identificeren en tellen !!

Dit is het crimineel negationisme waardoor we risico's nemen door kernenergie te blijven ontwikkelen zoals momenteel in Frankrijk, dat onverbiddelijk op weg is naar een Fukushima-Tsjernobyl !!
Dernière édition par dedeleco de 20 / 07 / 11, 13: 22, 1 keer bewerkt.
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 20/07/11, 06:58

0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/07/11, 08:09

Niets te zien HS = Off topic point bar.

Ik kijk naar het graan dat alles is ... en om de voortzetting van een mogelijke rot te voorkomen (snotterig zoals gewoonlijk). En je reactie laat zien dat het correct werd waargenomen (de gewoonte, nogmaals ...).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/07/11, 10:34



Deze pagina toont 50% voor Afrika, maar laten we het van dichterbij bekijken!

A) Ik kwalificeer mijn vorige bericht door lid te worden van dedeleco: houtverbruik lijkt mij nog steeds grotendeels onderschat.

Ik had niet gezien dat Barré een nucleaire lobbyist was.

Eigenlijk onderschat hij niet alleen nucleaire ongevallen, maar laat hij bovendien de op één na ernstigste in de geschiedenis van de kernenergie achterwege: https://www.econologie.com/forums/accident-n ... 10640.html

Niet erg serieus dit alles ...

B) Om terug te keren naar het bos, laten we het geval van Frankrijk onderzoeken, volgens wiki: http://fr.wikipedia.org/wiki/Bois_de_chauffage

Houtenergie is verreweg de eerste hernieuwbare energie in Frankrijk (9055 ktoe geproduceerd in 2009, tegen 667 ktoe wind en 66 ktoe zonne-energie [2].


Ofwel 9 MTep voor brandhout in Frankrijk of 9 GKep die wordt gedeeld door 65 inwoners in Frankrijk.

dus we krijgen 138 kg hout per frans per jaar of 0.4 kg per dag, het blijft plakken! Ervan uitgaande dat het gemiddelde Europa van toepassing is op Frankrijk.

Beeld

Het kan niet voorkomen dat ik hieraan kan denken: een gemiddeld en zuinig huis dat met hout zou worden verwarmd en dat 2000 kWh zou verbruiken en dat zou met een gemiddelde auto 15 km per jaar opleveren:

10 kuub hout = 20 kWh EP
2000 kWh elektrisch = 2000 * 2.58 = 5200 kWH EP (Frankrijk)
15 km per jaar bij 000L / 6 = 100 * 150 * 6 * 10 (EP-correctie) = 1.1 kWh EP

=

15000 kWH EP voor reizen en elektriciteit
20000 kWh EP voor brandhout

In dit geval zou hout dus 20/35 = 57% van het primaire energieverbruik van de woning vertegenwoordigen! Heel ver van 10%... natuurlijk verwarmt niet iedereen met hout ... maar steeds meer mensen gaan daarheen, ik moet zeggen ga terug ...

Op het platteland is het een verwarmingssysteem dat nog steeds systematisch wordt gebruikt, althans bovendien ... natuurlijk wordt niet alles gefactureerd of verantwoord!

In dit verband: wie ontvangt hier facturen (met btw) over het brandhout dat ze gebruiken? Maak de advertenties voor brandhoutblokken en vraag hen om een ​​factuur met btw te verstrekken! Ik stel me de meeste antwoorden voor ... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/07/11, 13:13

En geen factuur, voor gratis hout en planten die ik overal in mijn huis op 900Km kwijt ben, in de open lucht gegooid, verbrand door alle buren en zelfs hele steden te roken en te vervuilen !!!

Het is duidelijk dat de Fransen te lui zijn om dit gratis hout op te pakken en te gebruiken !!

gewoon bukken en zagen, zeer goede oefening voor de gezondheid, Voor sommigen Fransen in toenemende mate getroffen door de obesitas-epidemie, dankzij het wijdverbreide junkfood, 90% van de schappen in de supermarkt, om in de prullenbak te gooien (momenteel erg zichtbaar op de stranden, met zelfs zwaarlijvige jongens met meer borsten dan meisjes) !!

Het is duidelijk dat fossiele brandstoffen niet duur genoeg zijn !!
Het is duidelijk een effectieve oplossing met dubbele efficiëntie: om uit vuile energieën te komen en de epidemie van catastrofale obesitas te stoppen !!


In plaats van op dit bericht te schrijven, zou ik, om te reageren op de rotheid van Pb2488, veel hout moeten zien dat overvloedig aanwezig is in mijn tuinen!

Ik zou voor al deze planten een pelletmachine moeten maken en 56 gaten 13 meter diep moeten boren met een elektrische boor (het type dat wordt gebruikt door Uretek en Geosec, om huizen met verzakte vloeren recht te maken !!) en zo Verwarm me voor het leven, wintervrij met de zomer zonnewarmte ondergronds opgeslagen !!
uitzicht de effectiviteit van deze oplossing om vuile energieën voor altijd te verwijderen op:
www.dlsc.ca
https://www.econologie.info/share/partag ... mrk29Z.pdf
besproken op:
https://www.econologie.com/forums/post203921.html#203921
en dus kan de operatie live worden gevolgd:
http://www.dlsc.ca/how.htm

Het is zo effectief dat de nucleaire lobby er nooit over praat, manipuleert, in diskrediet brengt en maakt deze efficiënte fundamentele zonne-methode is nooit opgenomen in de plannen en subsidies voor de toekomstige hernieuwbare voor het leven, verwijdert alle CO2 en nucleaire, vuile energie !!
En toch is het alleen een goed gemaakte Canadese goed voorverwarmd door de zon in de zomer om te verwarmen in de winter, een echte oplossing om uit vuile energie te komen, functioneel www.dlsc.ca , systematisch onderdrukt en onderdrukt in Frankrijk.

Met deze methode is het ook mogelijk om geconcentreerde zonne-energiecentrales te maken die 24 uur per dag en 24 dagen per jaar elektriciteit leveren. door geconcentreerde zonnewarmte ondergronds op te slaan bij 300 ° C tot 500 ° C, heel goed mogelijk, omdat vulkanen dezelfde aarde veel meer verwarmen op 1000 ° C !!!
Land is gratis en daarom veel goedkoper dan elk ander product waarvoor zeer dure enorme containers nodig zijn !! r

Het is opmerkelijk dat Pb2488, op afstand bestuurd door zijn vrienden vanuit de nucleaire lobby (en ook betaald), nooit de precieze vragen beantwoordt die ik stel over de nucleaire leugens van de geciteerde, ontworpen en bestudeerde sites, om de bevolking op een verraderlijke manier te manipuleren.

Hoe kunnen we meer dan 10 jaar (of 30 jaar) overleven met een dosis van 300mSieverts per jaar (verklaarde marge van de natuurlijke straling die is ondergaan), ofwel bij een dosis van 3 (of 9) Sieverts, terwijl van 2 tot 5 Sieverts sterft in ondraaglijke pijn ????
Zelfs met 200mSievert / jaar ongedocumenteerd verklaard door Jancovici, hoe overleeft u deze doses, zonder restverschijnselen, in 10 jaar tot 2 sieverts en 6 sieverts in 30 jaar, doses die fataal werden bevonden !!!

De grote ontdekkers van kernenergie, de Curies, Fermi, etc. stierven aan deze doses door te spelen met nucleair materiaal !!

Fermi testte voor het eerst de eerste nucleaire kritische reactie met 2 grote blokken uranium aan het einde van twee grote staven achter een beetje lood !!
10 jaar na dit spel stierf Fermi, deze geniale natuurkundige !!

Pb2488 reageert helemaal niet, nogmaals, hij is verantwoordelijk voor sluw handelen (Christophe zag de atoom niet verborgen achter de 10% biomassa, manipulatie om ons te overtuigen dat de biomassa zeer ontoereikend is) en deze draad te rotten !!
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 20/07/11, 18:19

dedeleco schreef:In plaats van op dit bericht te schrijven, reageren op de rot van Pb2488,
(...)
Het is opmerkelijk dat Pb2488, op afstand bestuurd door zijn vrienden vanuit de nucleaire lobby (en ook betaald), nooit de precieze vragen beantwoordt die ik stel over de nucleaire leugens van de geciteerde, ontworpen en bestudeerde sites, om de bevolking op een verraderlijke manier te manipuleren.
(...)
Pb2488 reageert helemaal niet, nogmaals, hij is verantwoordelijk voor sluw handelen

Altijd dezelfde dingen herhalen Dedeleco is vermoeiend.
Beschuldig ik je ervan dat je in dienst bent van de lobby van "www.dlsc.ca", die je in elk van je berichten citeert ????
Behandel ik je berichten als "rot" ???
Eerlijk gezegd is het belachelijk.

Waar is de pro-nucleaire lobby als ik me afvraag hoeveel biomassa er in de wereldwijde energiemix zit ???
:schok: :schok: :schok: :schok: Nee, maar eerlijk gezegd.

dedeleco schreef:(Christophe zag de atoom niet verborgen achter de 10% biomassa, manipulatie om ons te overtuigen dat de biomassa zeer ontoereikend is) en deze draad te rotten !!
Maar wat zeg je ??? In de grafiek ligt kernenergie zelfs onder de biomassa. Je ziet overal manipulatie, het is te gek !!! :schok:
Beeld
Dit is slechts een inventaris ... de trieste realiteit van de cijfers ... :|
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/07/11, 19:01

Je woorden zijn eeuwig:

Beeld
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/07/11, 19:52

Ik zou graag zien dat pb2488 en achter hem, de manipulatieve en leugenachtige nucleaire lobby, zich verwaardigd voelt om enthousiast te worden om me uit te leggen hoe we met 300mSieverts per jaar 30 jaar kunnen overleven met een dosis van 9 Sievert terwijl de derde zeker doodt!

Dergelijke herhaalde claims van 100 tot 300 m Veilige en ongedocumenteerde Sieverts zijn criminele beschuldigingen.

Het oosten crimineel om ons in Frankrijk te laten geloven dat kernenergie veilig en onschadelijk is, net zoals in Japan, was TEPCO crimineel onderschat het risico op een tsunami met een factor 3, met tsunami's gepasseerd in 1896 en 1933, reikend 33m hoog !!

Hetzelfde geldt in Frankrijk crimineel de onderschat de risico's van aardbevingen en tsunami in Blayes (tsunami in 1756 afkomstig uit Lissabon geschud en verdronken) in Fessenheim en Bale, met een onderschatting van de energie in Joules met een factor 20 van de aardbeving van 1353 (vernietiging tot nabij Parijs, factor 30) kracht 6 tot 7), enz. overal.

Deze nucleaire lobbycriminelen, die zichzelf onfeilbaar achten, zullen vroeg of laat voor de rechter worden gebracht na een onvermijdelijke ramp in Frankrijk !!

Het zijn criminelen omdat ze het wisten, werden gewaarschuwd en vervolgd minachtend in hun criminele fouten !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/07/11, 20:33

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 266-gasten