ENGEL motor voor windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
papynou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/10, 20:44

ENGEL motor voor windturbine




par papynou » 18/07/11, 17:45

Hallo allemaal, ik heb de vraag al gesteld maar ik heb nog geen idee.

hier heb ik je de foto's van de generator gezet, wat vond je ervan

mijn probleem voor mij en dat wanneer ik mijn windturbine aan de wind blootstel, hij probleemloos draait en ik van 0 tot 40 volt krijg, het hangt min of meer af van de wind als het hard waait, het geeft me meer voltages,

als ik een 5V / 75W halogeenlamp aansluit, remt mijn motor af en krijg ik amper 1 volt.

Ik geloof dat mijn generator geen opwinding nodig heeft, maar ik wil het zeker weten en daarom ben ik gekomen om mijn onderwerpen aan u te presenteren

mijn idee, ik vind het heel simpel,

aan de uitgang van de motor sluit je aan op een laadregelaar om niet te veel spanning naar de accu te sturen, dan sluit je de laadregelaar aan op de 1e accu, sluit dan mijn 12v naar 220v omvormer aan

Motor --- regelaar ---- batterij --- omzetter

dat is het denk ik

maar ik heb veel problemen met mijn motor

kun je me helpen ???

ook vergat ik te zeggen dat wanneer ik mijn motor rechtstreeks op de accu aansluit, mijn motor erg langzaam loopt !!!!!

Beeld

de links van mijn motor want ik kan de foto hier niet plaatsen
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 18/07/11, 19:50

kijk niet, je hebt net ontdekt dat je geen kracht kunt krijgen van iets dat draait zonder het te vertragen.
je 75W lamp haalt te veel stroom uit je windturbine die die naar mijn mening niet kan leveren.
geef gewoon de afmetingen van uw windturbine om te zien?
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
papynou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/10, 20:44




par papynou » 18/07/11, 21:13

elk blad is 80 cm, dat betekent 160 cm
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/07/11, 02:38

We zouden moeten zetten alle duidelijke informatie over dit systeem om erachter te komen, maar energie nemen van een windturbine vertraagt ​​het !!

De motor doet dienst als een dynamo van slechte kwaliteit met slechte prestaties ?????, ???
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 19/07/11, 09:32

alleen al met de maatinformatie van de windturbine kunnen we dit al zeggen:

P = 0.5 Cp r S v3

voor een wind van 36km / u (10m / s) en met een vermogenscoëfficiënt van 0.3 (voor een amateurwindturbine is dat al goed)
we zouden dus P ongeveer op 350W hebben

het is alleen het potentieel herstelbare mechanische vermogen.

dan zal de motor met een nominaal toerental van 3000tr / min slecht presteren bij lage snelheid en daarom zeker niet meer dan een paar watt recupereren.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
papynou
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 21/12/10, 20:44




par papynou » 19/07/11, 19:02

goed voor mij lukte het me om 5v te schieten, met een wind van 25 tot 30 km

alleen stelde ik mezelf een vraag, er zijn laadregelaars die variëren van 99 € tot 300 € om de belasting van een motor te regelen
laatst zag ik op internet een foto van een man die een laadregelaar van een dynamo had gehaald en die net als de mijne aan een gelijkstroommotor sleutelde, weet je of dit soort regelaar werkt op mijn type motor
ps: de automaat had geen borstels !!!!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 292-gasten