Windmax windturbine HY1000 24V?

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 23/06/11, 13:11

Ik vond de kenmerken van de converter die we in de video zien. In tegenstelling tot wat ik in mijn vorige bericht zei, integreert het de mppt-functie en accepteert AC-ingangsstroom (geïntegreerde gelijkrichter).
Nieuw: er is een Dump load circuit voorzien om de windturbine vast te zetten !!
Dit type product is een paar maanden geleden niet gevonden, maar alles verandert razendsnel in het veld, zeker nu de vraag wereldwijd toeneemt.
De Franse zaak staat los omdat injectie zonder doorverkoop niet wordt aangemoedigd.

Dit zijn de kenmerken:

Modelnr. Wind-500
Continu uitgangsvermogen 450W
Max. Uitgangsvermogen 500W
Uitgangsgolfvorm PURE SINE GOLF
DC ingangsspanning DC-AC 24 volt - 52 volt (windturbine)
AC-uitgangsspanning AC 190V - 260V
Frequentie 46Hz-65Hz Rendement 92%
Stroomverbruik in stand-by <0,5 W.
Functie MPPT - Eilandbeveiliging - Stapelbaar
Temperatuurbeveiliging 55C ± 5
Netto gewicht 3 kg


A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 23/06/11, 13:54

lus schreef: Nu heb ik dit type installatie nog nooit gezien, daarom noemde ik de mogelijkheid om de netwerkomvormer van stroom te voorzien vanuit een stabiele gelijkstroombron, dus een batterij.
Maar in dit geval is het ook nodig om de netwerkomvormer te kunnen besturen om zijn vermogen te regelen, anders zal hij, zodra hij op de batterij is aangesloten, proberen op zijn nominale vermogen te werken, en vallen we terug in het geval waarin het verbruik n is niet in fase met de productie.
lus schreef:Of deze accu nu wordt opgeladen door een PV of een windturbine.
In dit geval speelt de regelaar / gelijkrichter zijn rol.
Helemaal 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 23/06/11, 18:28

Hieronder ziet u een voorbeeld van een vermogenscurve van een netomvormer.
We kunnen zien dat bij een gegeven constante spanning het vermogen ook constant zal zijn.
Een batterij mag de 14V niet overschrijden, als dit de converter is, mppt of niet, zal het vermogen dat aan het netwerk wordt geleverd continu zijn.

Beeld

A+
0 x
mikaelb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/10/10, 11:47




par mikaelb » 28/06/11, 16:59

Ik heb een omvormer gekocht die werkt met een ingangsspanning van 10.8 tot 30v DC output 230V AC (directe injectie op mijn netwerk)
nu begint mijn windturbine te produceren met 2 ms zwakke wind. Aan de andere kant, zodra de wind sterk wordt, wordt de spanning van de windturbine hoger dan 30 volt en wordt de omvormer uitgeschakeld. Ik heb contact opgenomen met de persoon wiens video ik heb gepost. Hij legde me uit dat hij een 10-30 volt omvormer had voor lichte wind en nog eens 22-60 volt voor sterke wind met weerstand.
Op mijn windturbine staat 24 volt geschreven. Kan het zonder risico 60 volt bereiken?
http://cgi.ebay.ie/300W-Watt-Solar-Grid ... 3f0ab4adf0
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 29/06/11, 13:08

Hallo Mikael,

zodra de wind hard wordt, is de spanning van de windturbine hoger dan 30 volt en wordt de omvormer uitgeschakeld


Dit geeft duidelijk aan dat je niet meer dan 300W naar de omvormer kunt sturen (dus maximaal 30V en 10A vanaf de windturbine).

Op mijn windturbine staat 24 volt geschreven. Kan het zonder risico 60 volt bereiken?



De spanning van 60V is op zich geen probleem, het is het maximale vermogen bij deze spanning dat de limiet vormt, dus de maximale intensiteit.
(blijkbaar 10A ongeacht het model)
Met 2 omvormers met verschillende vermogens zou je een curve met 3 takken krijgen:

van 10V tot 22V wordt het vermogen geïnjecteerd door de eerste tot 180W

van 22V tot 30V injecteren beide van 2W tot 180W (426W + 300W)

van 30V tot 60V alleen de 2e injectie, van 426W tot 600W max.

Bij deze montage zal in alle gevallen de intensiteit afkomstig van de dynamo van de windturbine niet hoger zijn dan 14.2A (426W / 30V), als je niet meer dan 600W injecteert (dus 60V aan de ingang van omzetter).

Als uw windturbine bedoeld is om een ​​batterij op te laden voor 1000W bij 24V, betekent dit dat de nominale intensiteit ongeveer 40A is.
U heeft dus ruimte voor een normale werking.
Vervolgens moet worden gecontroleerd of het afschakelsysteem correct is bestudeerd.
Met deze variabele spanning aan de ingang van de omvormer zul je normaal gesproken zien dat de verliezen in de elektrische leidingen worden verminderd.

A+
0 x
mikaelb
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 9
Inschrijving: 11/10/10, 11:47




par mikaelb » 29/06/11, 22:19

Bonsoir
Kunt u mij vertellen hoe u 180W, (300W + 126W), van 426W tot 600W max vindt
merci


van 10V tot 22V wordt het vermogen geïnjecteerd door de eerste tot 180W

van 22V tot 30V injecteren beide van 2W tot 180W (426W + 300W)

van 30V tot 60V alleen de 2e injectie, van 426W tot 600W max
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 30/06/11, 12:45

Bonjour à tous,

Mikael, bedankt voor het testen van je converter op een batterij.
Ik sta mezelf toe uw antwoord dat u mij hebt gestuurd in mp

met een stabiele ingangsspanning van 14 V batterij, uitgangsvermogen van 180 tot 200W met een rendement van 90%
het vermogen bewoog in het begin en vervolgens stabiel 200W


Dit betekent een aantal zeer interessante dingen om te weten:

1) dit principe werkt

2) Als de spanning aan de voedingszijde nagenoeg stabiel is, zal de stroom dat ook zijn

3) de vermogen / spanningscurve zegt niet veel als de stroomopwaartse generator geen PV of windturbine is.

4) De MPPT-functie is compatibel met deze bewerking.
Het lijkt enigszins op wat Gaston zei, de ingangsregelaar zal proberen de beste U- en I-verhouding te vinden, behalve dat in het geval van een batterij de toename van de spanning er onvermijdelijk voor zorgt dat de intensiteit afneemt (U = E- RI). De balans zit ongetwijfeld net onder de nullastspanning maar genereert toch 2/3 van het maximale vermogen !!

Kunt u mij vertellen hoe u 180W, (300W + 126W), van 426W tot 600W max vindt


Ik heb zojuist een regel van drie toegepast.
Ik heb een pseudocurve getekend om in te schatten wat er zou kunnen gebeuren. Het is niet zo eenvoudig, want als de 2 werken, is de stroomverdeling waarschijnlijk niet in balans.
Als de eerste offline gaat, moet er een scherpe spanningspiek zijn en niet wat ik heb uitgezet.

Beeld

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 30/06/11, 14:30

lus schreef:de ingangsregelaar zal proberen de beste U en I-verhouding te vinden, behalve dat in het geval van een batterij de toename van de spanning er onvermijdelijk voor zorgt dat de intensiteit afneemt (U = E-RI). De balans zit ongetwijfeld net onder de nullastspanning maar genereert toch 2/3 van het maximale vermogen !!
Voor een lineaire generator, zoals een "theoretische" batterij, kunnen we eenvoudig het maximale vermogen berekenen:
U = E-RI en P = UI

Dit geeft een maximaal vermogen als I = E / 2R, wat gelijk is aan Pmax = E² / 4R.

Merk op dat wanneer dit maximum is bereikt, we U = E / 2 ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 36-gasten