Boerderij te koop in Brazilië voor soja of bio-ethanol

ruwe plantaardige olie, diester, bio-ethanol of andere biobrandstoffen, of brandstof van plantaardige oorsprong ...
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 16/06/11, 10:56

Investeren in bossen in Frankrijk stoort mij niet, de impact is grofweg te voorspellen.

De bossen aan de andere kant van de wereld zijn een heel ander verhaal, we hebben er niet 1000 jaar beheer/studie achter zitten zoals in Europa.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 16/06/11, 11:03

sherkanner absoluut en het is ook dat we daar meer doen dan thuis bij gebrek aan normen/wet/politie...

lejustemilieu schreef:Christophe, je antwoord verbaast me vreselijk


Misschien omdat je niet begrijpt wat ik bedoel (of omdat ik me slecht uitdruk): Ik zeg niet dat het goed is om ongerept bos te kappen om monoculturen van teak te maken; ik zeg dat er erger is!

En dat zeg ik ook Monocultuur betekent niet het einde van de biodiversiteit, kijk eens naar een bos met beuken of eiken in onze omgeving... Nou, misschien is het met teak hetzelfde, nietwaar?

Het hangt ervan af over welke soort we het hebben...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 16/06/11, 11:15

Christophe schreef:En dat zeg ik ook Monocultuur betekent niet het einde van de biodiversiteit, kijk eens naar een bos met beuken of eiken in onze omgeving... Nou, misschien is het met teak hetzelfde, nietwaar?

Het hangt ervan af over welke soort we het hebben...


Nou, ik heb geen idee hoe teak evolueert.
Maar als ik Tek hoor, gaan mijn haren meteen overeind staan ​​(en ik heb er heel veel : Cheesy: )

Het beuken- en eikenhout laten ruimte voor ondergroei. Pinnen niet noodzakelijkerwijs. Voor teak weet ik het niet, en het is in ieder geval niet meer hetzelfde type boormachine, dus ik denk dat de impact van een dergelijke cultuur moeilijk in te schatten is.

Om terug te komen op ons punt:
Jouw boerderijen in Brazilië gebruiken voedselland om goederen te produceren die dat niet zijn.
Voeg daarbij het feit dat sommige investeerders de vraag naar deze grondstoffen kunstmatig vergroten om meer marge op voedselgewassen te kunnen behalen, en je hebt een markt die volledig ongereguleerd is en uitsluitend afhankelijk is van de wil van handelaren.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/06/11, 14:55

Helemaal eens met Sherkanner:

Het is onmogelijk om te vervangen wat de natuur in miljoenen jaren heeft gecreëerd.

bossen, dieren, in hun diversiteit, onbekende mogelijke medicijnen, inheemse levenswijzen, klimaat, enz...

Waarschijnlijk wel de ergste als onomkeerbare vernietiging en daarom moeten we een aanzienlijk deel ervan behouden, om te veralgemenen zoals de kustserre, een nuttig souvenir voor onze kleinkinderen!!

In Europa is in 2500 jaar veel verwoest en van de oorspronkelijke bossen is vrijwel niets meer over.
De Middellandse Zee is dor en dor!!

De Landes hadden meer dan 170 jaar geleden geen bos, alleen zand en heidevelden, zoals heel Europa 20000 jaar geleden in toendra's en gletsjers!!

De biodiversiteit in Europa is dan ook bijna niets vergeleken met de veel oudere equatoriale bossen, minstens 200 miljoen jaar oud.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6524
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641




par Macro » 16/06/11, 15:04

Ontbossing... Publiek opgelet...
bewerkt
Dernière édition par Macro de 16 / 06 / 11, 16: 06, 1 keer bewerkt.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/06/11, 15:23

Macro

Je bent een beetje grappig met je site voor volwassenen!! :onheil:


Wat doet het hier?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 16/06/11, 16:01

: Cheesy:
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 16/06/11, 21:46

in een bos van brandhout, monocultuur in beuken of eiken, bloeit de biodiversiteit ...

Ik ben verkeerd?

Biodiversiteit hangt vooral af van het type monocultuur ...


ChristopheAls je ronduit zou moeten spreken van ‘monoculturele biodiversiteit’, zou dat nog een mooie oxymoron zijn!

Zeker, de natuur heeft de neiging terug te keren van waar zij wordt achtervolgd door het herintroduceren van een minimale biodiversiteit, maar het doel van een cultuur beschermt het milieu niet (het kan uiteraard als alibi dienen!), alleen het economische aspect primeert.

Het is de hele truc van de economie om andere doelen dan zichzelf te claimen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 16/06/11, 23:32

Alain G schreef:Macro

Je bent een beetje grappig met je site voor volwassenen!! :onheil:


Wat doet het hier?



Bedankt voor het verwijderen :!:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

Terug naar 'biobrandstoffen, biobrandstoffen, biobrandstoffen, BtL, niet-fossiele alternatieve brandstoffen ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 184-gasten