Voorbereiding motor EcoShell

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 03/04/11, 21:42

Heel erg bedankt FlyTox, ik zal meer kiezen voor de tweede oplossing met betrekking tot de cilinder en voor de eerste oplossing met betrekking tot de vlieggewichten! Helaas heb ik geen UV-lamp, ik zal morgen op de autocampus kijken of ik er een kan vinden, misschien in de carrosserie- of elektronica-afdeling (circuitprinting)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/04/11, 00:35

ggdorm schreef:... Helaas heb ik geen UV-lamp, ik kijk morgen op de autocampus als ik er een kan vinden, misschien in de carrosserie- of elektronica-afdeling (circuitprinting)
UV-lampen worden ook gebruikt om tracerproducten (lekdetectie) op airconditioningcircuits in auto's te detecteren ... : Idee:
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 13/04/11, 20:10

Hallo allemaal, ik was een tijdje weg omdat ik volledig was overweldigd door werk.
Ik ontving inderdaad de injectie, de brandstof, de motorteruggave van de 3D-scan, ...

Hier zijn enkele foto's van deze injectie:
Beeld

Vanaf vandaag wordt de motor tijdelijk weer in elkaar gezet voor verdere polijst- en voorbereidingswerkzaamheden.
Met de 2 megaquirt-box aangesloten op het circuit, de injectiepijp gemonteerd en de box aangesloten, is het tijd om te controleren of de verschillende sensoren goed werken. En er is maar één woord, deze zaak is een hel voor de neofiet. Het gebruik van de hall-effect sensor vereist de verandering van interne weerstanden evenals de brug tussen verschillende elementen. Het gebruik van een enkele niet-getransistoriseerde spoel ook. Het kalibreren van de temperatuursensor als een functie van weerstand is ook hoofdpijn. Alleen de positie van de vlinder is gekalibreerd in twee klikken (max en min). Na twee dagen testen krijg ik een min of meer correct snelheidssignaal, maar dubbel hoger dan de echte. Als u geen koelvloeistoftemperatuursensor hebt, is het nog steeds noodzakelijk om een ​​weerstand op de hiervoor voorziene kabel te plaatsen, anders varieert de temperatuur constant en leidt dit tot een onnodige correctie van de doos.
Alleen iemand die Engels kent en weet hoe een soldeerbout te vergroten met toegang tot deze doos. Alle informatie is te vinden op één site: www.msextra.com

Ik koos voor het gebruik van TunerStudio MS-software waardoor de doos gemakkelijker door de computer wordt herkend. Deze software maakt het mogelijk om de ontsteking en injectie in kaart te brengen, evenals de aanpassing van alle parameters en de visualisatie van alle sensorresultaten.

Alles werkt min of meer op het niveau van de sensoren en de injectie, behalve de ontsteking die altijd wordt gegeven door het originele magnetische vliegwiel (een moeilijkheid tegelijk). Het is dus tijd om de motor te proberen.

Omdat we nog niet alle onderdelen hebben ontvangen die nodig zijn voor de elektrische start, hebben we de snelheidssensor op de blanco motor aangebracht zodat deze de impulsen door de magneet van de bobine neemt. Het druksysteem lekt niet en is ingesteld op 2.4 injectordruk bar. Nickel.

Laten we eerst met de essentie beginnen. Nu de upgrade is voltooid, is het tijd om het opstartprogramma te starten. Verrassing, de motorische hik! Enkele aanpassingen later, vooral wat betreft de openingstijd van de motor en de motor zoemt langzaam. We maken van de gelegenheid gebruik om de controle over het programma te nemen en om afwijkingen op te sporen.

De inhoud van een spuit met SP98 is leeg, we besluiten de bio-ethanol tank te vullen. Om te beginnen verlaten we de identieke openingstijd van de injector die later zal worden genoteerd. De uitdaging is daarom gedeeltelijk succesvol, de motor draait op bio-ethanol. Een hoog verbruik wordt echter opgemerkt vanwege de slechte instellingen aanwezig. We zullen de mapping zo snel mogelijk uitvoeren met een lambdasonde!

Hier is een korte video van hoe de bio-ethanolmotor werkt! Wees vergevingsgezind, het is zijn eerste ronde:

http://www.youtube.com/watch?v=yQ6azoxS6Cw
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 28/04/11, 22:51

Hallo,

Werkt het meer dan een maand beter?

jlg
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 28/04/11, 22:58

Hallo,
Om de waarheid te zeggen, kwamen we veel problemen met de zaak tegen, waarvan de belangrijkste de ontsteking is ... Ik heb dinsdag wijzigingen aangebracht, met name door een ontstekingstransistor te vervangen die driemaal de stroomsterkte neemt. .. Morgen zal ik proberen te zien of ik een vonk heb en als dat het geval is, begin ik met het in kaart brengen.
Ik heb de afgelopen twee dagen de Chasi met het team bewerkt en getest om de punten te corrigeren. Ik denk dat we hier een goede oplossing hebben!

Goedenavond, ik hou je op de hoogte.

Jerôme
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 15/05/11, 15:01

Hallo allemaal, alle problemen met de megasquirt zijn nu opgelost!

Ik gebruik tunerstudio ms om onze elektronische eenheid te programmeren. We hebben ook de volledige versie van het programma (VE ANALYZE) gekocht, die de mapping automatisch uitvoert door te verwijzen naar een lambdatabel, afhankelijk van de snelheid en de gasklepstand. Dit is een absoluut geweldig programma waarmee je tijdens het rijden een auto in kaart kunt brengen! Zorg er echter voor dat het bij de start te rijk is, zodat het programma de tafel niet moet verhogen maar verlagen en dus de motor moet behouden!

Na de snelle vermogenstest zien we een toename van het vermogen van 0.3 pk op onze motor van één pk tot benzine en + - 80 watt met bio-ethanol voor identiek verbruik aan benzine.

De race is nu over een paar dagen en onze motor draait verschrikkelijk goed (13 000 ronden, veel nervositeit) maar koude starts zijn niet ideaal met bio-ethanol ... Dus ik moet de vrije uitlaat afwerken, de nieuwe hoge compressiestaaf op woensdag (de leraar vouwde de eerste die ik kreeg) en los het probleem van de koude start op door de doos te programmeren! De betrouwbaarheid van het systeem is nu uiterst bevredigend.

Op onze site: team-ecomotion.com ziet u de geproduceerde testbank en de hoeveelheid materiaal rond de motor ...

We hebben de chassi al getest met de GX 25 zonder de injectie erop, de versnellingstijden zijn iets te lang. Dus hebben we een groter tandwiel besteld en hopen dat de vermogenswinst interessant zal zijn!
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 01/06/11, 15:00

Hallo iedereen,

Dit is het resultaat van de ecoshell:

% Betrouwbare 100-motor en -proto waardoor we 5 km 25-tests zonder problemen konden uitvoeren. We noteerden een verbruik dat enorm daalde tussen elke test.

Dit zijn onze resultaten:

Poging resultaat (km / l)
1 240
2 311
3 415
4 415
5 445

Poging resultaat (g / km): CO
1 7.719
2 5.952
3 4.467
4 4.467
5 4.16

Er is nog veel werk te doen, maar overal duiken ideeën op! Sterk Rebecq op juli 2 en 3!
0 x
wampyr32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 01/02/05, 23:22




par wampyr32 » 01/06/11, 23:11

Bonsoir,
de verdamping van ethanol absorbeert een aanzienlijke hoeveelheid warmte en verlaagt daardoor de temperatuur van de hete veer en daarmee de efficiëntie van de motor.
Zou het niet verstandig zijn om de warmte uit de uitlaat te gebruiken om deze verdamping te bereiken?
Kortom, plaats de injector bij de ingang van een Pantone?

Gebruik dan een lang inlaatspruitstuk dat eindigt in een kegel om compressie te verkrijgen door de traagheid van de luchtkolom om te profiteren van een betere vulsnelheid?

Het was misschien ook eenvoudiger geweest om je eigen injectiecontroller te maken, zie het DIY EFI-project.
0 x
ggdorm
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 122
Inschrijving: 23/02/09, 17:25
Plaats: belgique




par ggdorm » 01/06/11, 23:19

We hebben zelfs een injectiekast die werkt als de kleine glitch is opgelost en echt geen tijd op 4 maanden om de motor voor te bereiden, de tests uit te voeren en bovendien mijn eigen injectiekast te maken. ..
Wat betreft het spuiten voor de injector, dit is in tegenstelling tot de toename van de opbrengst. Een probleem dat bio-ethanol al de Vapor Lock is, het tot meer dan 20 ° verwarmt voordat het in de motor komt, is voor mij niet de beste oplossing ... Bovendien is de technische controle extreem streng, een pijp brandstof die langs de uitlaatpijp stroomt, wordt direct afgewezen!
0 x
wampyr32
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 01/02/05, 23:22




par wampyr32 » 02/06/11, 00:50

ggdorm schreef:Wat betreft het spuiten voor de injector, dit is in tegenstelling tot de toename van de opbrengst.


Ja, maar je zou een constante massa van het mengsel moeten toegeven om dit te compenseren.
Ik weet niet of een Comprex (drukgolfcompressor) op zo'n kleine schaal zou werken.

Beeld

Of gebruik de superkritische injectie, zie http://www.tscombustion.com/tscitechnology.html
0 x

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten