De natuur is nog niet klaar met indruk op ons maken

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
The Passing
x 17




par The Passing » 17/09/05, 11:23

<a href='http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsid_4200000/newsid_4209000/4209004.stm' target='_blank'>http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsid_4...000/4209004.stm</a>

Ik durf een snelle vertaling vanaf het begin:

Ontdekking van een vis tong eten insect
Een wezen dat de tong van een vis verslindt en het vervangt door zijn eigen lichaam, werd voor het eerst in Groot-Brittannië gevonden.

Het insect - met de wetenschappelijke naam cymothoa exigua - werd gevonden in de mond van een snapper gekocht van een visverkopster uit Londen.

Het wezen van 3,5cm greep op de tong van de vis en verorberde het geleidelijk om slechts een klein brokje aan de basis achter te laten.

Hij vestigde zich vervolgens op de resterende tip om de vis tong te vervangen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 17/09/05, 11:40

welkom
het is geen nieuwe tenia (eenzaam glas)
de moslims verbannen het varken vanwege hem.
hij eet ook in de plaats van de gastheer ...
in de mosselen zitten kleine krabben (de kleine katten ...): knipper:
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 17/09/05, 11:52

"Het wezen van 3,5 cm greep de tong van de vis en verslond hem geleidelijk, zodat er slechts een klein stukje aan de basis overbleef.
Het werd vervolgens aan het resterende uiteinde vastgemaakt om de tong van de vis te vervangen. "


Het is vreselijk, maar het zou een goede dieetmethode zijn ... :D (sorry ben cynisch vandaag ...)

Om terug te keren naar de titel van dit onderwerp, is er iets dat me meer in de natuur interesseert: het is de tartrigra. Het (of het?) Zet ​​de 1ere een stap naar cryopreservatie van in leven zijn (menselijke term). Inderdaad, dit organisme heeft een levensverwachting van ongeveer twintig dagen, maar de levensduur ervan kan de eeuw overschrijden ... door zelfbevriezing ... afwisselend wakker en bevriezend ...

En ja, de natuur is veel sterker dan de wetenschap ... die je kunt kopiëren ... (nog steeds een beetje cynisme ...)

https://www.econologie.com/le-tardigrade ... -2743.html

Je citeren:

"Tardigrade-exemplaren werden ontdekt in een ijskap die naar schatting meer dan 2000 jaar oud is en zijn weer tot leven gekomen. Door deze vorm van resistentie kan het niet alleen het verloop van de tijd uitstellen, maar ook de aanvallen van extreme temperaturen en talrijke chemische aanvallen overleven. . "
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 12: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 04/03/06, 11:21

Ik zal een artikel over econo op de Tardigrade schrijven ...
Inderdaad vind ik dat het een mooi voorbeeld is van nederigheid van de mens in vergelijking met de natuur en zijn wetenschappelijke kennis (de beroemde almachtige wetenschap!) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 05/04/06, 09:20

Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 12: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 05/04/06, 10:06

Hallo,
Deze artikelen hebben "gelegd" : Cheesy:
EN is al op aarde sinds ...... erg lang, zonder twijfel. De vragen die door dit dier worden gesteld, doen twijfels rijzen over de verschijning van het leven op aarde. : Idee:
++
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 05/04/06, 10:08

Exact ... evenals de 'dogma's' van biologen over de weerstand van het leven ... de druk is gewoon HALLUCINANT ...
Ik citeer voor luie mensen:

"Ze overleven gemakkelijk in een vacuüm, of, omgekeerd, om een ​​hydrostatische druk megapascal 600 of 6 keer de druk op de bodem van de oceaan -10 000 meter diep, terwijl normaal zodra 30 megapascals, 300 maal de atmosferische druk, hebben celmembranen, eiwitten en DNA onomkeerbare schade. "

Ik hou ook van de meer filosofische benadering:

De natuur doet nooit iets aan het toeval, dus we kunnen ons afvragen wat het nut is om zo resistent te zijn, want op aarde is het echt overmatig uitgerust. Hoe zou natuurlijke selectie de eigenschappen van tardigrade kunnen beïnvloeden, zodat het attributen kan behouden die het niet kon testen?

We zijn voorgelogen? : Mrgreen:
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 06/04/06, 09:42

Hallo,
: Mrgreen: Het late is God! : Mrgreen:
(Gelukkig zijn we niet echt in zijn beeld, omdat hij een beetje bang is, gezichtspunt!) Lol)
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 171-gasten